Inlägg från: Vadvetjaaaaag |Visa alla inlägg
  • Vadvetjaaaaag

BIM april 2015

Här vill jag hoppa in :) tog ut min spiral den 20/2 fick min första mens den 14/3 men har ingen aning om när ja har äl eller bim nästa gång men någon gång i april iaf haha ;)

• Vadvetjaaaaag

Jag tänkte jag också skulle köra med ältest denna månad. När borde jag börja testa ? Hade mens 14 mars å ingen aning om hur lång menscykel.... Vad tror ni?

• Vadvetjaaaaag

Jag har också funderat på de där med att de blir nära jul... Men ja tänker såhär att blir det så blir det å isf är de ju himla roligt att ja ens kan bli gravid å på första försöket osv. Och sen vet man ju heller inte hur graviditeten går så de är lika bra att försöka hela tiden ;)

• Vadvetjaaaaag
    kastrullen skrev 2015-03-22 12:02:05 följande:

Här kom mensen idag, rätt väntat så nu är jag och sambon peppade på försök nummer 4 med BIM 17/4!

Ska försöka mig på äl-test denna månad. Ha sex varannan dag från dag 8 (senast, man kan ju alltid mysa tidigare bara för mysandets skull) och börja testa dag 10. När det ger utslag ha sex 3 dagar på raken. Om jag har förstått det rätt är det en metod som många lyckats plussa på :)

Vilken tur att vi typ har sex varje kväll då så de blir ingen skillnad för oss ;) behöver inte anstränga oss så mycke hehe :)
  • Vadvetjaaaaag

Ja har hört att spermierna blir piggare och bättre vid utlösning ofta. Så de hela tiden får produceras nya :) men jag vet inte.

• Vadvetjaaaaag
    Malin Cc skrev 2015-03-22 19:33:22 följande:

Hur många här är på första försöket och hur länge har försökt?

Själv så är det första barnet. Jag slutade med p-piller i början av december och haft mys regelbundet efter det, nu är det andra försöket med äl stickor vi är på. :)

Vi är på första :)
  • Vadvetjaaaaag
    kastrullen skrev 2015-03-22 20:18:50 följande:

Av det jag läst (och det jag minns av det) så ska mannen ha utlösning regelbundet för annars blir spermierna slöa, och att det inte ska gå mer än två dygn mellan utlösningarna. Läste också att man sett att män som har utlösning dagligen förbättrade kvaliteten på spermierna. Så man ska nog inte göra det för sällan om man vill bli med barn :)

Ja precis :) låter vettigt !
  • Vadvetjaaaaag
    Misshjb skrev 2015-03-22 21:05:49 följande:

Vår flicka hade allvarligt hjärtfel tog ett par v och några rundor till sjukhuset och bekräfta efter rul v 20. Vi påbörjade avbrytandet v 21+6 och hon kom 22+1 tog 2 dygn...

Beklagar :( fy vad jobbigt :(
Svar på tråden BIM april 2015