Sorgen efter mamma kommer "tillbaka"
Jag ska försöka göra en lång historia kort. Min mamma dog i cancer för tre år sedan. Det var en svårt bortgång och jag mådde hemskt både före och efter dödsfallet. När det gick upp för mig att jag inte har någon mamma längre satt jag i timmar och skrek och grät. Jag har inte gråtit på det sättet sen jag var liten. Efter ett tag började sorgen ge med sig. Jag har ju alltid saknat henne, men jag har liksom lärt mig leva med det.
Nu till saken. Jag har haft det lite tufft på sistone och nu har jag börjat få samma "symptom" som när mamma nyss hade dött. Jag kan börja storgråta helt utan förvarning, ibland blir jag helt plötsligt så fysiskt trött att jag knappt orkar ta ett steg till (det är som att gå in i något trögt kraftfält), jag plågas av hemska tankar och minnen kring hennes bortgång, etc. Det känns jobbigare än det andra jobbiga som hänt just nu (skilsmässa). Jag funderar nästan på att be om samtalshjälp, men kan man göra det angående något som hände för så länge sen? Kommer jag bli tagen på allvar?