• Pescetarian

Vilken FÄRG har den här KLÄNNINGEN!?

Jag kan inte ladda upp bilder från telefonen, men den "färgmystiska" och omtalade klänningen finns i denna länk: www.expressen.se/mode/vilken-farg-har-den-har-klanningen/

Så, vilka färger anser DU att den klänningen har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-28 09:27
    BILD PÅ KLÄNNINGEN FINNS I INLÄGG #13.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken FÄRG har den här KLÄNNINGEN!?
  • Helenmedh
    Anonym (Bild!) skrev 2015-02-28 09:49:26 följande:
    Folk menar på att detta är samma klänning, men i själva verket är det samma modell - men olika färger.
    Så den bilden jag la upp här först, är vit och guld.

Det där är alltså inte samma klänning. Samma modell, men olika färg.
    Ehhmm Va? Det är exakt samma färg. Blå och svart. Lite sämre ljus bara på den bilden som cirkulerar.
  • The Fugly
    EnAnonumius skrev 2015-02-28 11:31:30 följande:

Jag tog annat..

Då jag jobbar med att skapa former/färger etc (inte editera) i Photoshop så vet jag hur närvaro av ljus och frånvaro av ljus kan spela synen/synsinnet ett spratt på många nyanser.

Så vill jag ha "samma" (obsevera fnuttarna) blåa nyans i både mörk bakgrun och på ljus bakgrund så måste jag sitta och kompensera den blåa nyansen så den "ser likadan ut i nyansen" oavsett om det är mörk bakgrund eller ljus bakgrund.

Så det omgivande ljuset kan spela ett stort spratt på vilken färg ett föremål upplevs att ha...

Lustgt att artikeln från Expressen inte tog med detta om omgivande ljusförhållanden. Artikeln är ju skriven på ett sådant sätt så man skulle kunna tro att den var skriven på medeltiden innan människan började att utforska och lära sig. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
    Jag har också saknat att någon nämner ljuset. Mitt första intryck var nämligen att det var en vit klänning fotograferad i skugga/fel vitbalans och att det gjorde att den vita färgen ser lite grå/blå-tonad ut men det alternativet nämns inte ofta.
  • Anonym (Hej hej)
    Anonym (Bild!) skrev 2015-02-28 09:49:26 följande:

Folk menar på att detta är samma klänning, men i själva verket är det samma modell - men olika färger.
    Så den bilden jag la upp här först, är vit och guld.

Det där är alltså inte samma klänning. Samma modell, men olika färg.

Nej alltså, det är exakt samma klänning och samma modell. Den har gjorts i ljusare också men de som du visa är exakt samma klänning. De är inte olika i armarna utan ena har en kavaj över sej. Den du la upp först är den klänningen som är blå/svart alltså. (Kollade igenom alla dina inlägg :))
  • Anonym (Hej hej)

Här är båda orginalklänningrna, alltså samma klänning. Ena är när den sitter på ägaren och andra är bilden som cirkulerat. :)

• nataliei

För mig är det obegripligt hur andra kan se den som vit/guld. Jag har försökt att se den i massor av olika ljus men den är alltid blå/svart.

Otroligt frustrerande i-landsproblem.

Känns skönt att jag inte är galen, den är blå/svart :)

• EnAnonumius
    The Fugly skrev 2015-02-28 12:10:54 följande:
    Jag har också saknat att någon nämner ljuset. Mitt första intryck var nämligen att det var en vit klänning fotograferad i skugga/fel vitbalans och att det gjorde att den vita färgen ser lite grå/blå-tonad ut men det alternativet nämns inte ofta.
    Samma här.. Med de ljusförhållande jag har i mitt rum, monitorn färgtemperatur inställd på 6500k, kontra ljusförhållandena som är på bilden så ser klänningen (från inlägg #13) ut att vara i "off white" (gråaktig ton) med guld som har påbörjad oxidation... 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Iarwain

Jag ser den som gulf/vit, men jag har sedan länge förstått att man inte kan lite till sina sinnen eller minnen.

I samma härad.
    Blåa eller gröna spiraler?

• Zoja

Blå och svart! Förstår inte hur man kan se den som vit och guld D:

• JTo

Jag ser guld och vit, oavsett ljus och bakgrund :)

Iarwain skrev 2015-02-28 13:45:28 följande:

Jag ser den som gulf/vit, men jag har sedan länge förstått att man inte kan lite till sina sinnen eller minnen.

I samma härad.
    Blåa eller gröna spiraler?

Både och, men bilderna på sidan är gröna. Eller?
  • Iarwain
    JTo skrev 2015-02-28 14:01:29 följande:

Jag ser guld och vit, oavsett ljus och bakgrund :)

Både och, men bilderna på sidan är gröna. Eller?
    Japp, de har samma färg.
Svar på tråden Vilken FÄRG har den här KLÄNNINGEN!?