Polarlantis skrev 2016-07-18 21:17:11 följande:
Så bra att du kan se frammåt ändå även om det är sjukt jobbigt nu! HEJA DIG!!! Kommer du söka om ensam vårdnad? Hoppas han kommer tillbaka som en vettig pappa i framtiden iaf, det är ju för sorgligt. Förstår att det är lättare själv, samma här. Det är mindre överraskningar och blir det konflikter kan man lösa dom som en vettig vuxen människa! Massor med lycka till nu!!!
EGO: Sitter just nu och är så himla ARG och jag vet inte vart jag ska vända mig så jag spyr ur mig lite galla här... Sambon fick åka och ta jägarexamen, vi har sparat och försökt få till detta i den tighta ekonomin, gick säkert på minst 5500 + diesel för resor. DYRT men det gick bra och han var glad och jag också. Detta betyder ju jaga själv, innan var han tvungen att ha med min pappa jämt. Och han skulle söka licens då han ärvt ett gevär samt så att han en dag kan ta över pappas... Ett dygn efter kursen åker han med min far (fattar INTE hur HAN tänker HELLER) och säker licens och bokar upp sig på ett nytt gevär för 8000 kr!!!!!!!!!!!!!!!! HERRE MIN SKAPARE! Det är ju vansinne!
Försökte prata med honom ikväll och sa att det var liksom inte dealen men då var det så synd om honom och man kan ju aldrig leva och vad var det då för mening och vadddå skulle jag använda din pappas då eller? Typ...JA!? till du sparat till ett eget kanske+??!!! Här sitter jag och har noja för att köpa skor till barnen och jag själv vill gärna ha ett par att springa i osv...men vi har inte råd. Men detta är vettigt?? NEEEEEEEEEEEEE, jag får SPADER!!!!!!!!!!!!!!!!! Ont i magen och panik! Jo men då skulle han och pappa sälja ngn grej som dom hade som kostade en del osv. Jo visst...men dom kr hade vi behövt till BARNEN! Vi är redan skyldiga mina föräldrar en massa kr från när han låg på sjukhus osv, vi är skyldig hans pappa kr som vi fick låna till en sak men som han söp upp i höstas och vi har en bil på verkstad och en till som ska in och vi ska operera en hund! HUR kan man tycka att detta är vettigt????!!!!!!!!!!!!!!!!! Maken till egoism!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så nu var han skitsur, gick och la sig med ett surt god natt och nu kommer jag inte kunna sova och har så ont i magen över detta. Bäst är att jag satt på familjeomsorgen idag och sa att vi iaf pratar om saker...just nu undrar jag om det är sanning..UPPGIVEN! MEN vi kommer iaf få ngn hjälp från dom verkar det som,,,utredning nu ett par veckor...hoppas på ngt vettigt, mitt sista halmstå. Om det inte funkar har jag inte ngt mer att ta till... Tänk om han kunde vara sig själv när han var med barnen, så som han kan vara med mig? Då hade livet varit vansinnigt mkt lättare....
Ursäkta detta enorma inlägg...
Tack! I dagsläget har vi gemensam vårdnad. Troligen kommer jag att söka om ensam länge fram. Orkar troligen inte vara beroende av honom mer än nödvändigt. Ingen aning om vilket skick han är i för tillfället. Inte haft någon direkt kontakt på en månad då han är hos sina föräldrar. Jag försöker, han inte.
Det är sorgligt det där. Att jag vet att han kan vara så bra, men han visar mindre och mindre av det bra. En stor sorg......... känner mig lite ökad trots att jag vet att han inte kan styra över det.
Visst är det som att ha ytterligare ett barn ibland........ Och mycket egoism........
Använd truppen här för att dumpa ilska och irritation. Förstår precis.
Hoppas ni kan få hjälp. Hur tror du att hjälpen kommer att se ut? Jag tänker att vi troligen kommer att behöva något extra stöd trots att vi inte bor ihop längre. Så mycket som inte fungerar. Och jag vill verkligen att barnen ska ha bra kontakt med sin pappa!
Kämpa inte för länge bara. Jag står här helt ensam nu med mina barn. All min kraft har gått till att laga, fixa, ordna så jag har sakta men säkert tappat den ena vännen efter den andra. Tydligt nu, men för sent. Går ju att fixa, men det kommer att ta tid och som ensamstående till 3 barn kommer det ta tid.....
Så bittert allt låter, sorry. Är lite deppig just nu. Fyller 40 om några veckor och det blir inget kalas, inget skoj......... har försvunnit i allt annat trist. Planerar för en trevlig dag med mina barn och syskon...........
Heja alla!