virrisen skrev 2015-11-09 20:32:50 följande:
Nu måste jag bara kräka ur mig!!!
Hämtar barn, kommer hem från jobbet. Börjar med maten. Han kommer hem-sätter sig vid köksbordet och surfar-inte en jävla ansats att bidra med matlagning/dukning etc. Sen går han upp och lägger sig på övervåningen. Ropar "jag tar disken sen" när jag blir sur. Kommer ner till dukat bord. Äter. Går upp och lägger sig och surfar. Jag är med sonen och leker och plockar lite. Välling pyjamas osv.
Sonen har lagt sig och han ska ta tag i disken. Helt jävla omöjligt!!! Blir arg på MIG för att jag inte "hjälper till"... Lyckas plocka ur halva diskmaskiinen, sen går han upp på övervåningen igen.
Fan vad tungt det är att känna att man är ensam med två barn!!! Jag är liksom en modern kvinna, ingen person från 1800-talet!!!! När han dessutom vägrar gå och göra utredning och få diagnos på papper blir det inte lättare- jag orkar snart inte längre och jag blir så jävla ledsen!
Det finns så mycket positivt också, men han är ju så ojämn!!!! Kan uppfinna en app till telefonen men kan inte hänga upp jackan i hallen. Och humöret är också ojämt- det är så jävla jobbigt!
Åååååh! Förstår. precis. Det är jobbigt. Riktigt jobbigt. Just nu har jag sagt till min sambo att han får bo hos sina föräldrar några dagar. Han är arg och virrig och allmänt konstig. Jag behöver lugn. Och barnen.
Just nu funderar jag mycket på om och i så fall hur man ska prata med barnen om att pappa har adhd. Svårt När vi inte vill att andra ska veta att han har diagnos, för folk fattar inte. Men kanske viktigt för barnen att veta att pappa reagerar annorlunda och mer än vad som kanske är normalt. ...
Tänker att din sambo i alla fall borde börja medicinera om han inte redan gör det. Det hjälper mycket.
Det är jobbigt. Prata med någon. Parterapi. Innan det är före sent. För om ni inte gör något kommer du till slut inte att orka.
Varför ska det vara lätt när det kan c vara svårt. Styrka till dig!