Yogini skrev 2015-03-29 12:18:36 följande:
Oj vad härligt att höra :) Hade du problem med finnar och så också? Hur blev det med din ökade behåring? (Om du nu hade någon)
Jag vet inte riktigt om jag gör rätt, men eftersom jag inte har någon som helst aning om när jag har mens så började jag bara med att smörja in mig morgon och kväll, tänkte göra detta tills mensen kommer och sedan ta uppehåll under blödningen. Vad jag läst så är det så man skall göra va?
En sista fråga, hur lång tid tog det för dig att märka effekt?
Hon på min hälsokostbutik sa att om jag inte märkte någon skillnad så var det nog inte progresterolen som var problemet för mig. Men jag vet ju inte hur länge det tar innan effekten börjar. Jag har ju bara hållt på några dagar, så hän förväntar jag mig ju ingen skillnad :)
Ja, jag hade problem med finnar, inte värst mycket, men tydligt när jag slutade med p-piller. Gick även upp 3 kg direkt jag slutade med p-piller.
I själva verket började jag smörja med ca 1/4 dos redan när min son var några månader gammal och jag helammade. Men jag hade fått jobbiga PCOS-symtom, bl.a finnar och svullnad i kroppen, tillbaka efter förlossningen, och de försvann på fyra dagar efter att jag började smörja. Mår överlag väldigt mycket bättre när jag är igång med krämen.
Precis, om du inte vet om/när du har mens är det bara att börja smörja dag+kväll och räkna det som dag 1. Smörj i 14 dagar och gör sen ett uppehåll i 14 dagar. Kommer inte mensen inom de 14 dagarna börjar du smörja igen.
Hoppas att det kommer funka bra för dig, jag håller tummarna!