felisa skrev 2015-07-15 21:52:44 följande:
Vad roligt Sara, snart är det dags, spännande:) Hur länge fortsatte du smörja in i graviditeten?
Jag tycker doseringen är ganska svår, att få till en storlek likt ärta. Blir lite av en gissningslek.
Hur länge på ett ungefär räcker en tub? Funderar på att beställa en till redan nu för att inte stå utan sedan.
Jag hade tänkt smörja till vecka 13, men slutade i vecka 10 då jag märkte att illamåendet blev värre efter att jag smort mig. Men det gick bra ändå!
Håller med att det är svårt att få till mängden. Men man får känsla för det efter ett tag och för min del spelade det ingen roll om det blir lite mer/mindre nån dag. Det jämnade nog ut sig i slutändan.
Svårt att säga hur länge den räcker... Från det att jag började smörja (lite) i februari 2014 tills jag slutade i januari 2015 gjorde jag av med tre tuber tror jag. Och då gjorde jag inget uppehåll mellan februari-maj eftersom jag ammade. Inte så dumt att beställa två, då kan ju använda krämen under hela graviditeten om du vill!
Jag kommer nog börja smörja igen med en liten dos inom några månader efter förlossningen om/när jag märker att mina PCOS-symtom kommer tillbaka, det gjorde en enorm skillnad sist. Det går alltså jättebra att smörja medan ammar också, så länge det är en låg dos och man inte gör uppehåll.
Stort lycka till!