• felisa

Progesterall

Någon här som har testat Progesterall och kan delge om ni har upplevt biverkningar?

Jag har köpt hem en tub, vet sedan tidigare att jag har låga progesteronnivåer (har gjort flertal ivf som resulterade i en son). Funderar nu på att dra igång med en kur för att se om det kan hjälpa syskonförsök. Ska gifta mig i maj dock och vet inte om jag skulle våga riskera otrevliga biverkningar som en viktuppgång (klänningen sitter perfekt:).

Vad säger ni? Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Progesterall
  • Sara H
    felisa skrev 2015-07-25 14:17:36 följande:

Nu har jag smort i elva dagar och har fått biverkningar i form av illamående och trötthet. Illamåendet har hängt med sedan några dagar tillbaka, tröttheten slog till igår kväll. Känner mig helt orkeslös, vilket är väldigt ovanligt för mig.

Osäker på om jag ska fortsätta smörja i nästa cykel.

Du kanske kan testa att sänka dosen lite?
  • felisa
    Sara H skrev 2015-07-25 14:58:18 följande:
    Du kanske kan testa att sänka dosen lite?
    Hmm, ja kanske det. Tar ju två "ärtor" om dagen nu. Får se. Ska gravtesta på onsdag/torsdag, och sen bestämma hur jag ska göra nästa cykel.
  • felisa
    kastrullen skrev 2015-07-25 14:43:32 följande:

Jag har inga biverkningar alls! BIM-4 och har inte fått några spottings än :)

Hoppas på ett plus om fyra dagar då:) Uppdatera gärna hur det går
  • kastrullen
    felisa skrev 2015-07-25 14:17:36 följande:

Nu har jag smort i elva dagar och har fått biverkningar i form av illamående och trötthet. Illamåendet har hängt med sedan några dagar tillbaka, tröttheten slog till igår kväll. Känner mig helt orkeslös, vilket är väldigt ovanligt för mig.

Osäker på om jag ska fortsätta smörja i nästa cykel.

Får hoppas det inte är biverkningar, hellre symtom på annat ;)
    felisa skrev 2015-07-25 21:07:34 följande:

Hoppas på ett plus om fyra dagar då:) Uppdatera gärna hur det går

Ja hoppas! :)
  • Fröken Smilla
    felisa skrev 2015-07-25 21:06:48 följande:

Hmm, ja kanske det. Tar ju två "ärtor" om dagen nu. Får se. Ska gravtesta på onsdag/torsdag, och sen bestämma hur jag ska göra nästa cykel.

Jag har hört att dosen kanske är för liten när man får biverkningar. Jag hade testat att öka, jag körde själv på 6 ärtor om dagen.
  • felisa

Jag mår mycket bättre idag faktiskt, tröttheten berodde nog på något annat. Så nu känner jag mig mer välvilligt inställd:) 

• felisa

Blev ingen graviditet denna gång, men ska fortsätta smörja i nästa cykwl och hoppas att det inom en snar framtid tar sig:)

Tack för alla er svar!

• smurf11

Är det någon som fått flytningar av Progesterall som liknar äl sekret?

• Kissemissen1

Jag fick fruktansvärd mensvärk när jag använde progesterall. Ingen annan som varit med om det? Är rädd för att använda den igen... :(

• Nemi76

Hur använder ni krämen? Har köpt en tub och ska börja när jag haft ÄL vilket jag kollar med Clearblue. Sedan smörjer man varje dag till BIM? Gör man uppehåll när mensen kommer tills nästa ÄL?

• Kissemissen1

Jag använde morgon och kväll från ägglossning till nån dag innan beräknad mens. Gjord gravtest(som visade neg) innan jag slutade med krämen. Använde en ärtas storlek varje gång. Smörjde på insida lår, insida underarm, hals. Varierade varje gång. Har använt den en ägglossning. Min cykel blev längre, men blev inte gravid. Jag har inget behov av att förlänga cykeln då min är regelbunden och ?lagom? lång tror jag(26 dagar).

• Nemi76
    Kissemissen1 skrev 2018-03-26 20:58:00 följande:

Jag använde morgon och kväll från ägglossning till nån dag innan beräknad mens. Gjord gravtest(som visade neg) innan jag slutade med krämen. Använde en ärtas storlek varje gång. Smörjde på insida lår, insida underarm, hals. Varierade varje gång. Har använt den en ägglossning. Min cykel blev längre, men blev inte gravid. Jag har inget behov av att förlänga cykeln då min är regelbunden och ?lagom? lång tror jag(26 dagar).

Tack för svar. Jag har en fruktansvärt oregelbunden lutealfas som jag hoppas ska bli bättre med krämen. Har en cykel att testa innan jag ska göra nästa IVF så vi får väl se om det blir någon skillnad
Svar på tråden Progesterall