• Yogini

Progesterall

Jag köpte min tub i förrgår, så jag kan tyvärr inte ge så mycket råd. Men vad jag läst och hört så skall nog inte vikten vara något problem.
    Hur går det för dig? Har du köpt en tub än?
    Jag är väldigt spänd på vad som kommer att hända för mig. Har nämligen pco, med underskott på östrogen. Så jag hoppas att denna kräm ska kicka igång min ägglossning! Lycka till :)

• Yogini

Oj vad härligt att höra :) Hade du problem med finnar och så också? Hur blev det med din ökade behåring? (Om du nu hade någon)
    Jag vet inte riktigt om jag gör rätt, men eftersom jag inte har någon som helst aning om när jag har mens så började jag bara med att smörja in mig morgon och kväll, tänkte göra detta tills mensen kommer och sedan ta uppehåll under blödningen. Vad jag läst så är det så man skall göra va?

En sista fråga, hur lång tid tog det för dig att märka effekt?
    Hon på min hälsokostbutik sa att om jag inte märkte någon skillnad så var det nog inte progresterolen som var problemet för mig. Men jag vet ju inte hur länge det tar innan effekten börjar. Jag har ju bara hållt på några dagar, så hän förväntar jag mig ju ingen skillnad :)

• Yogini

Hur stor dos tog du? Jag tror nämligen att det kan vara så att jag tar för lite. Försöker surfa runt lite på hormoni.se men hittar inget direkt svar. Men vissa får som svar att de ska öka dosen ganska mycket från vad som står angivet på förpackningen. Har du några erfarenheter av detta?
    Jag har själv hållt på nu i 1,5 vecka och märker ingen skillnad alls på hyn eller så, bara lite ömma bröstvårtor och svullna bröst.

• Yogini

Okej. Tack för svaren. Men om jag nu inte har någon aning om ägglossning eller mens (har pco) så är det 14 dagar som gäller och sen uppehåll 14 dagar?

• Yogini

Hej! Jag kan med glädjande besked berätta att jag är gravid! I vecka 5!

Väldigt häftigt! Jag kan ju inte alls lova att det är tack vare krämen. Men jag tror ändå det, det var tack vare den som jag fick min mens varje månad. Och några veckor efter att vi verkligen bestämde oss att " nu kör vi!" Så blev jag gravid :)

Hormonerna i progresterall är inte alls som andra hormoner i p-piller eller liknande. Jag har inte märkt av några andra effekter än att jag fått regelbunden mens och att jag nu är gravid :) så inget som varig negativt eller jobbigt med krämen! Lycka till :)

Svar på tråden Progesterall