• C4U

"Arbetsförmedlingen varnar: Stor risk för brist på arbetskraft". Lösningar?

Vad det handlar om är att de som har svårast att få jobb utgör en allt större andel av de arbetslösa. Enligt arbetsförmedlingen finns det fyra riskgrupper: de som har låg utbildning, är över 55 år, har en funktionsnedsättning eller inte är födda i Europa. Och år 2018 kommer fyra av fem arbetslösa att tillhöra de grupperna.
     www.svt.se/nyheter/arbetsformedlingen-varnar-stor-risk-for-brist-pa-arbetskraft

• Svar på tråden "Arbetsförmedlingen varnar: Stor risk för brist på arbetskraft". Lösningar?
  • Nerfherder
    nunnna skrev 2015-02-26 16:07:21 följande:

Fast nu får de inte jobb då det inte finns jobb, 500.000 är redan arbetslösa.

Och inte du heller, tydligen
  • nunnna
    Nerfherder skrev 2015-02-26 16:13:42 följande:
    Inte jag heller?
  • Nerfherder
    Nerfherder skrev 2015-02-26 16:13:42 följande:
    Arbetslös.
  • nunnna
    Nerfherder skrev 2015-02-26 16:22:21 följande:
    Arbetslös.
    Jag är inte arbetslös, men det kanske man borde när man ser vart skattepengarna går..
  • Nerfherder
    nunnna skrev 2015-02-26 16:33:02 följande:

Jag är inte arbetslös, men det kanske man borde när man ser vart skattepengarna går..

Om man tänker skattepengar, vad är bättre? Att ha jobb, eller inte?
  • The past is now

Nu har jag glädjande nyheter att komma med! Jag fick jobbet som undersköterska och får en bra lön. Det handlar om att aldrig ge upp!

SATAN vad jag är GLAD nu!! Wooohooo!!

• puss
    The past is now skrev 2015-02-26 17:57:13 följande:

Nu har jag glädjande nyheter att komma med! Jag fick jobbet som undersköterska och får en bra lön. smile2.gif Det handlar om att aldrig ge upp!

Grattis!! vad roligt!
  • nunnna
    The past is now skrev 2015-02-26 17:57:13 följande:

Nu har jag glädjande nyheter att komma med! Jag fick jobbet som undersköterska och får en bra lön. Det handlar om att aldrig ge upp!

Grattis, en utbildad svensk kommer inte behöva oroa sig om framtiden. Dock kommer en outbildad behöva vara orolig.
  • The past is now
    nunnna skrev 2015-02-26 18:08:21 följande:
    Grattis, en utbildad svensk kommer inte behöva oroa sig om framtiden. Dock kommer en outbildad behöva vara orolig.
    TACK! Ja så är det ju, har man INGEN utbildning alls ja då är det ganska rökt.
Svar på tråden "Arbetsförmedlingen varnar: Stor risk för brist på arbetskraft". Lösningar?