• Carolina81

Ledsen.. ska det vara så här förvirrande med trean - luriga trean!?? Fler som väntar?

Luriga trean......så trött på att höra den frasen. Känns som något är på g, men så händer inget. Allt känns så olikt från de andra två. Fler som är frustrerade, väntar och undrar? Join me!

• Svar på tråden Ledsen.. ska det vara så här förvirrande med trean - luriga trean!?? Fler som väntar?
  • jmynt

Jag har bara läst ts. Det jag kan säga nu med facit i hand är att lita på eran kropp inte på läkare! Min slempropp gick i omgångar fr. V. 22 och hade även en del blödningar. Jag sa att det är 25 nåt som inte stämmer men läkarna sa bara att det är ju nummer tre det är helt normalt. Runt v.30 fick jag ont i magen ofta och magen var öm i flera dagar, men läkarna sa bara att nummer tre kan vara så lurig det inget att oroa sig för. V.33 gick vattnet och när jag kommer in till förlossningen så frågar bm om jag brukar kissa på mig. För det kunde ju inte vara vattnet när jag inte var så blöt. Men det var visst vattnet och en vecka senare föddes våran lilla Fyffe. Allt gick bra men det var verkligen ingen som tog mig på allvar....

Så stå på er om det känns som att något inte är som det ska.

• Carolina81

Godmorgon! Hur mår ni där ute?

Själv vaknade jag på ett riktigt dåligt humör. Känner mig helt tom och uppgiven. Könns som att jag inte orkar mer. Jag vet att det är bara någon vecka kvar. Men jag känner mig så där klar nu så varje dag känns som en evighet. Allt gör ont. Allt är jobbigt. Känns inte som det närmar sig alls. UscH. Idag vill jag bara säga stopp. Och på dey vill min man ha sympati då han tror han håller på att bli förkyld. :)

• sofiaC

Hej på er!

Jag skriver en liten uppdatering i mellan vila, amning och massa gos....

I onsdags 4/3 kl 10.26 föddes min dotter efter en mycket lång och utdragen igångsättning så kom hon med rasande fart sen..... Det är 3860 och 50cm ren kärlek och perfektion :0)

Jag är heeelt kär på nytt!

Hur går det för er andra!

Kram

• Carolina81
    sofiaC skrev 2015-03-06 19:30:55 följande:

Hej på er!

I onsdags 4/3 kl 10.26 föddes min dotter efter en mycket lång och utdragen igångsättning så kom hon med rasande fart sen..... Det är 3860 och 50cm ren kärlek och perfektion :0)

Kram

Woooohoooo! stort grattis!!!!!

Låter verkligen som det tog sin tid. Vilken hjälte du är. Du får ge mer info om förloppet när du har möjlighet.

Njut nu av er lilla skrutta. Är nästan lite avis. Vill också få träffa min skrutt :) händer inget alls på min front. Suck.

Ta hand om er nu. Ser fram emot uppdateringarna. :)

Trevlig helg. Kram!
  • Linc
    sofiaC skrev 2015-03-06 19:30:55 följande:

Hej på er!

Kram

Grattis!!! :) Underbart att ni mår bra! :)

Längtar hysteriskt nu till det du beskriver! <3
  • Jacqueline85

Grattis till barnet! :)

Jag har 8 dagar kvar nu. Har de senaste 3 dagarna haft mycket förvärkar. Mycket kraftig *mensvärk* och sammandragningar. Inatt och idag har det dock varit väldigt lugnt :( Bebis bråkar mycket "där nere". Känns som han nyper mig :/ Väldigt ont och obehagligt. Var hos BM 3 mars och då var han fixerad :)

• Carolina81
    Jacqueline85 skrev 2015-03-09 17:19:33 följande:

Grattis till barnet! :)

Jag har 8 dagar kvar nu. Har de senaste 3 dagarna haft mycket förvärkar. Mycket kraftig *mensvärk* och sammandragningar. Inatt och idag har det dock varit väldigt lugnt :( Bebis bråkar mycket "där nere". Känns som han nyper mig :/ Väldigt ont och obehagligt. Var hos BM 3 mars och då var han fixerad :)

Åh vad spännande!! Håller tummarna att det är på g. Påminn mig, när kom dina andra? Idag satt jag och googlade när andra fått sina 3or. Verkar himla olikt alltså.

Idag när jag ställde mig upp efter toa så hörde jag ett splat ljud. Det var vad jag tolkar som en riktigt stor bit Slemmis. Har sedan kommit mer vid andra toa besök under dagen. Dock har jag fått mindre mängder tidigare i graviditeten så jag vet ju att detta säger noll. :)
  • Vikkan333
    Carolina81 skrev 2015-03-09 19:29:41 följande:
    Åh vad spännande!! Håller tummarna att det är på g. Påminn mig, när kom dina andra? Idag satt jag och googlade när andra fått sina 3or. Verkar himla olikt alltså.

Idag när jag ställde mig upp efter toa så hörde jag ett splat ljud. Det var vad jag tolkar som en riktigt stor bit Slemmis. Har sedan kommit mer vid andra toa besök under dagen. Dock har jag fått mindre mängder tidigare i graviditeten så jag vet ju att detta säger noll. :)
    Spännande!

Jag önskar att en bit slempropp kunde lossna så att hoppet ökar och det händer nååågot. ;)
  • Carolina81
    Vikkan333 skrev 2015-03-09 20:25:20 följande:

Spännande!

Jag önskar att en bit slempropp kunde lossna så att hoppet ökar och det händer nååågot. ;)

Ja detta med hoppet och väntan alltså :) jag tror absolut inte att i mitt fall att detta betyder något alls. Men kan såklart inte låta bli att önska.

Vilken vecka är du?
  • Jacqueline85

Mitt första, född feb. 04, kom med igångsättning på BF +10 och andra barnet, född jan. -09, kom på BF +9 (vattenavgång hemma 1,5 dag innan hon kom). Nu väntar jag ju mitt tredje med en annan man och i hans familj har ingen gått över. Hans syster fick sitt första barn 9 dagar innan BF. Hans mamma, som fött 5 barn, har alltid fått tidigare än BF. Nu är det ju 6 år sedan jag födde sist så det skulle inte förvåna mig om jag går över :(

Jag har aldrig märkt av någon slempropp under mina tidigare graviditeter. Inte sambons mamma heller, under alla hennes 5.

Svar på tråden Ledsen.. ska det vara så här förvirrande med trean - luriga trean!?? Fler som väntar?