• Carolina81

Ledsen.. ska det vara så här förvirrande med trean - luriga trean!?? Fler som väntar?

Luriga trean......så trött på att höra den frasen. Känns som något är på g, men så händer inget. Allt känns så olikt från de andra två. Fler som är frustrerade, väntar och undrar? Join me!

• Svar på tråden Ledsen.. ska det vara så här förvirrande med trean - luriga trean!?? Fler som väntar?
  • Jacqueline85
    Ja, det känns som att han kan ha fixerat sig nu :) Kanske inte helt men på god väg att bli helt fixerat. BM sa dock att tredje barnet kanske inte fixerar sig alls, det behöver de inte göra. Huvudsaken de ligger med huvudet nedåt. Hoppas han är fixerad! Han var ruckbar för 1,5 vecka sedan. Låg dock väldigt långt ner i bäckenet och det har han gjort många veckor.
  • sofiaC
    Jacqueline85 skrev 2015-03-01 15:59:50 följande:

Ja, det känns som att han kan ha fixerat sig nu :) Kanske inte helt men på god väg att bli helt fixerat. BM sa dock att tredje barnet kanske inte fixerar sig alls, det behöver de inte göra. Huvudsaken de ligger med huvudet nedåt. Hoppas han är fixerad! Han var ruckbar för 1,5 vecka sedan. Låg dock väldigt långt ner i bäckenet och det har han gjort många veckor.

Hej!

Hoppas han har fixerat sig nu då :0)

Min lilla har varit fixerad i över två veckor och för mig är det inte på gång... Bara massa falska larm!

Men pga olika anledningar så blir jag igångsatt imorgon då är jag i vecka 38+4 och det känns så skönt!
  • Carolina81

Vad roligt med fler i gruppen! Ska läsa imorgon :)(sova nu).

SofiaC - Men innan jag går och sover vill jag ju såklart önska SofiaC stort stort lycka till imorgon! Kommer tänka på er under dagen Massor!!! Hoppas allt går sjukt smidigt och att innan ni vet ordet av så får ni träffa er underbara 3a, äntligen!

Massor med kramar!!!!

• sofiaC
    Carolina81 skrev 2015-03-01 21:22:30 följande:

Vad roligt med fler i gruppen! Ska läsa imorgon :)(sova nu).

SofiaC - Men innan jag går och sover vill jag ju såklart önska SofiaC stort stort lycka till imorgon! Kommer tänka på er under dagen Massor!!! Hoppas allt går sjukt smidigt och att innan ni vet ordet av så får ni träffa er underbara 3a, äntligen!

Massor med kramar!!!!

Tack snälla <3

Vad fint av dig!

Jag skriver så fort vi landat i allt :0)

Ta hand om dig så länge...

Kram
  • Carolina81
    Jacqueline85 skrev 2015-03-01 15:30:58 följande:

Hoppar på här! väntar också mitt tredje. Var 6 år sedan som jag födde sist. Har en pojke och en flicka och väntar nu en pojke fast med en ny. Det är hans första barn :) Är idag i vecka 37+4. Har haft jobbig foglossning och mycket förvärkar, sammandragningar, även onda. Bebis vände sig med huvudet nedåt i vecka 32 ungefär. Natten till igår hade jag kraftig, konstant, *mensvärk* nere i ryggen och ibland runt om och neråt ljumskarna. Ibland sammandragningar. Sen på dagen igår och idag och jag helt plötsligt ingen foglossning, inte ont och kunde gå fort. Inga besvär alls. Bebis är lugnare i magen och jag mår allmänt bra :) Har dock ont i brösten sen igår kväll och blivit lös i magen idag. Kanske "lugnet före stormen"? :)

Välkommen till tråden! Hur går det för dig? Har du får mer känningar, lät ju himla lovande. eller har bebis tom kommit kanske? :)

Mina kommer och går just nu. Främst uteblir de faktiskt. Så himla konstigt efter en hel graviditet med problem o känningar....så nu på slutet då pausar allt. Tänk om det fanns någon logik i allt detta. :)
  • Carolina81
    sofiaC skrev 2015-03-01 21:35:19 följande:

Tack snälla <3

Vad fint av dig!

Jag skriver så fort vi landat i allt :0)

Ta hand om dig så länge...

Kram

ja snälla, hör av dig när du orkar. Jättespännande att få höra hur allt sedan gick. jag känner mig nästan lite nervös och pepp faktiskt :) kram kram kram!
  • Jacqueline85
    Tack! :D

Än ingen bebis. Väldigt lugnt just nu :) Har varit och shoppat halva dagen. Får passa på att göra sådant nu när kroppen tillåter :)
  • Carolina81
    Jacqueline85 skrev 2015-03-02 15:18:54 följande:

Tack! :DÄn ingen bebis. Väldigt lugnt just nu :) Har varit och shoppat halva dagen. Får passa på att göra sådant nu när kroppen tillåter :)

Najs! Till dig/bebisen? visst är man olik denna gång i sina förberedelser? inte lika organiserad alls känner jag.

Jag längtar efter att shoppa. men peppar mig med att det är lika bra att vänta tills några månad efter bebis kommit. Minns den där deg-fasen man har i början :)

Åååh på lördag får jag börja röra på mig igen. Längtar så sjukt mycket!!!
  • Jacqueline85
    Carolina81 skrev 2015-03-02 15:43:34 följande:

Najs! Till dig/bebisen? visst är man olik denna gång i sina förberedelser? inte lika organiserad alls känner jag.

Jag längtar efter att shoppa. men peppar mig med att det är lika bra att vänta tills några månad efter bebis kommit. Minns den där deg-fasen man har i början :)

Åååh på lördag får jag börja röra på mig igen. Längtar så sjukt mycket!!!

Shoppat till bebis och dottern. Lunchade och en sist en sväng till IKEA och Willys :)

Ja, det kan jag hålla med om. Har varit ganska sen med förberedelserna denna gång.
Svar på tråden Ledsen.. ska det vara så här förvirrande med trean - luriga trean!?? Fler som väntar?