• Anonym (hemlig)

det här med IVF

Hej jag har hört att inför ivf så gör man en "lämplighetsutredning" på paret, vilket jag tycker är ren idioti eftersom barn är en mänsklig rättighet och den utredningen är en form av tvångssterilisering ifall dem nekar en att göra ivf. Nu undrar jag ifall ni som har gjort det nyligen var tvungna att göra en sådan utredning och om man får göra ivf på privatklinik ifall man inte vill genomgå en sådan utredning? någon som blivit nekade ivf? jag tycker det är helt sjukt att de börjat med sådana utredningar. Speciellt när det är parets egna könsceller för då tycker jag verkligen att man har RÄTT att få göra ivf  oavsett om man är "lämpliga" eller "olämpliga" föräldrar..

• Svar på tråden det här med IVF
  • Anonym (!!)

Åk utomlands och gör, där är det money talks som gäller om du skulle

Bli nekad, betydligt mycket billigare oxå, lägg till boende under tiden så ligger du på summa under svensk ivf!! länder som Egypten har jag läst har ivf/ICSI från 7000 kr och de har en hög rank på lyckade behandlingar!!

• Anonym (hemlig)

kan dom göra ivf  utomlands med partners spermier som befruktar mitt ägg som de gör i Sverige? för jag vill inte göra någon donation

• Anonym (!!)
    Anonym (hemlig) skrev 2015-02-27 09:38:28 följande:

kan dom göra ivf  utomlands med partners spermier som befruktar mitt ägg som de gör i Sverige? för jag vill inte göra någon donation

Jaa jag gör det, i Egypten just nu, kostar 7000 för ICSI och sedan är det medicinerna som är rörliga kan gå upp till 12 000 för allt, i Egypten måste du dock kunna bevisa att du är gift det fick vi göra för annars anser de det som äktenskapsbrott!
  • Anonym (hemlig)

får man hormonmediciner och sånt där som sätter igång ägglossningen vid ivf? kostar det bara 12000 svenska kronor för hela behandlingen?

• Anonym (hemlig)

vad heter kliniken ni åker till??

• Anonym (!!)
    Anonym (hemlig) skrev 2015-02-27 11:12:48 följande:

får man hormonmediciner och sånt där som sätter igång ägglossningen vid ivf? kostar det bara 12000 svenska kronor för hela behandlingen?

Det finns jätte många ivf kliniker i Egypten du kan söka på price runner, jag går till egyptian ivf center, du kan gå in på deras hemsida och läsa allt.de gör allt som Sverige,förutom sprayen min läkare sa att de slutat med det för 10 år sedan, jag ska börja med hormon behandlingarna imorn, dvs sprutorna, de gör allt förutom donation som sagt, egyptiska pengar är ungefär av samma valuta som svenska kanske nåra hundra lappar som skiljer, vi ska göra ivf/ICSI versionen och läkaren har sagt att själv ET kostar 7000 utöver det är medicinerna rörliga, dvs det beror på varje individ hur bra du reagerar på medicinerna osv, så kanske kostar det dig 9000 och mig 12000, hur som är det betydligt mycket billigare än Sverige då det kostar 30000 i Sverige. Om du googlar så kan du oxå läsa att Egypten har en hög siffra på lyckade ivf!! Ändå jobbiga med just denna klinik är receptionisternas engelska, vi kan arabiska så för oss var det okej men om du inte kan, kan det vara svårt att förstå de. läkarna kan bra engelska däremot. Det

Finns andra länder som Grekland oxå finns en stor Athen tråd om du sett. Hoppas det löser sig för dig! Ställ dina frågor om du har Några!!
  • Anonym (ehrm)

Vi gjorde inte någon lämplighetsutredning direkt mer än vanliga frågor om man missbrukade osv.
    Äter antidepressiva och det var inga problem och har gjort sen 2007. Vi har nu en dotter pga ivf.

Och nej, var och varannan i Sverige har inte ADHD och liknande diagnoser ts!

• Anonym (ehrm)

Kostar ju att ÅKA till egypten också osv...så så jäkla billigt vet jag inte om det blir och säkerheten vet man inget om....

• Anonym (hemlig)

Jag har gått in och kollat på den sidan nu, det står på arabiska och finns ingen översättning så förstår tyvärr ingenting av vad det står :( men hur går man tillväga om man vill göra ivf där och bor i Sverige?

• Anonym (hemlig)
    Anonym (ehrm) skrev 2015-02-27 13:54:14 följande:

Vi gjorde inte någon lämplighetsutredning direkt mer än vanliga frågor om man missbrukade osv.
    Äter antidepressiva och det var inga problem och har gjort sen 2007. Vi har nu en dotter pga ivf.

Och nej, var och varannan i Sverige har inte ADHD och liknande diagnoser ts!

när gjorde ni eran ivf? för den utredningen är något de börjat med 2014-2015 .
Svar på tråden det här med IVF