Den här "jag älskar dig inte" känslan
Jag vet inte vart jag ska börja, men jag får börja med att be om ursäkt för hur svamligt detta kommer bli.
Jag har haft funderingar på mitt förhållande en längre tid, funderingar om jag ska stanna eller gå
Jag träffade min man när jag var 19 och han var då 29, han hade varit gift tidigare med 2 barn och jag haft 2 förhållanden och typ hästar.
Han var mogen uppvaktande och något jag aldrig stött på förut, jag blev stormförälskad och hans barn var (och är underbara).
Vi flyttade ihop efter ca 1 år och sen har det varit berg o dal bana, som många andra par.
Vi är väldigt olika men vi har försökt att hitta en mellanväg och det har fungerat bra ibland och andra gånger=katastrof.
Han har varit väldigt svartsjuk och kontrollerande, jag har varit väldigt konfliktbenägen och trotsig. Mycket har hänt och passerat genom broarna under åren.
Varken jag eller han har varit perfekta.
Men nu sitter jag här 17 år senare, 2 gemensamma barn och funderar på hur jag egentligen vill ha det.
Han är fortfarande väldigt kontrollerade, fortfarande extremt svartsjuk och han verkar tycka allt jag säger är inte värt luften det uttalas från, vårt förhållande känns så dött, så stagnerat och jag känner mig så död.
Jag kan inte skylla allt på honom, men jag är inte samma person som när vi träffades.
Jag har känt mig halv i många år nu, men jag vet inte hur, eller när jag ska ge upp, eller om jag ska fortsätta försöka.
Jag kan aldrig ändra på honom, men hur mycket ska man behöva ändra på sig själv?
Hur hade ni andra som separerade eller funderade på separation?
Hur gick ni tillväga?
Hur bestämde ni er?
Hur gick ni tillväga och hur talade ni om för er respektive att nu är det dags för skilda vägar?