• heyorange

Allt ser bra ut, men svårt att bli gravid!

Lillagris skrev 2015-05-09 08:12:46 följande:

Hände inget för mig heller. Rosenrot ökade sexlusten rätt rejält och det e ju dock bra.Bidrottninggele blev min kropp lustig av, småblödningar m.m.

Därimot gick jag ner 7kilo nu i januari och blev gravid, som slutade i missfall dock. Men har man lite extra hull så kan man ju försöka med det.
    Det rekommenderade vår barnmorska oxå.
    Jag är inte jätte tjock, men kan lätt droppa ett par kilo till

Var det bara i januari du vägde 7kg mindre, eller gör du det ännu?
  • heyorange
    89malin skrev 2015-05-07 19:47:45 följande:

Det jobbiga just nu är att mor- och far-föräldrar börjar tjata och vänner. Min sambo vill inte att vi berättar och de vill nog inte jag heller men ibland vill ja bara säga jo tack vi vill ha barn men de verkar inte bli nått! Vi har båda syskon som har barn och dom har fått barn så fort dom bestämde att dom ville ha (och vi börja innan). Och de har hunnit med att få 2barn var alla 3paren :/

Trist! Förstår din frustration... Jag har många vänner runt omkring mig som skaffar barn, för en tid sedan blev jag jättestressad och ledsen över att det inte var jag. Men jag känner en slags ro i min kropp nu. Jag är bara 29 år (snart) :) och har egentligen ingen brådska. Jag känner att nu får det bli när det blir helt enkelt. Jag mår väldigt bra av att jag har bestämt mig för att ha den inställningen. Jag vet inte vad jag gjort för att välja den inställningen (för det är svårt), men jag är glad att jag har den. Det kan kanske bero på att vi är ett steg ifrån att ställas i kö för troligtvis ivf och att våra värden är bra. Och för att jag mer tror på "när" än "om"
  • heyorange
    nataliei skrev 2015-05-09 20:48:51 följande:

Jag har provat ALLT... Vissa saker fungerar säkert för några men inte för mig.

Nu har jag fått en jobbmöjlighet och funderar att vänta med ivf. Vi har redan dragit ut på det nästan ett år.

Men så tänker jag att jag längtar ju efter barn så det är välj bara att köra på :)

Har ni jobb?

Hmm vad svårt, nu när du skriver att du fått en jobbmöjlighet. Du menar att det känns dumt att ta det OM du skulle bli gravid ungefär samtidigt genom ivf? Jag hade nog kört på ändå, det där med jobb får lösa sig ... Eller?
  • heyorange
    Lillagris skrev 2015-05-10 19:56:43 följande:

Åh vad man känner igen sig i allt ni skriver. 
    Jag har oxå provat ALLT!! 

Vi har ju förskökt i 5år och varit tillsammans i 10år så såklart frågar folk jämn oc ständigt när barnen kommer.
    Man vill bara svara - ALLA KAN INTE FÅ BARN!
    Folk kan vekligen vara oförskämda när det gäller frågor kring barn. om dom bara visst vad man går igenom, vad man kämpar, hur dåligt man mår när mensen kommer, och hur exelterad man blir när den e sen. Nä usch barnlöshet är inget roligt att genomgå.

Jag och min sambo jobbar heltid båda två. 

Men ni har försökt i fem år, fast ni har inte fått ivf än? Är det pga vikten? Eller något annat?
  • heyorange
    nataliei skrev 2015-05-10 22:55:15 följande:
    Jag kommer behöva berätta på jobbet att vi ska göra ivf, man måste ju ta ledigt med kort varsel så jag vill att min chef ska veta.

Det är inom samma företag som jobbmöjligheten finns, jag är rädd att det möjligheten inte finns kvar om jag går på föräldraledighet.

Jobb löser sig alltid och just nu älskar jag verkligen mitt jobb. Men jag kommer älska mitt barn mer :)
    Ja ok :) jag tror att det blir bra oavsett hur du gör. Är det inom samma arbetsplats så har du ju jobbat där ett tag och det kanske inte är lika "jobbigt" om du skulle bli gravid direkt. Många känner dig redan kanske och vet vem du är och vad du går för. Kul med ett nytt jobberbjudande :)
  • heyorange
    Lillagris skrev 2015-05-11 07:14:15 följande:
    Nä vi har en remiss redo och klar till ivf, vi har valt att försöka själva. Vi KAN ju få barn på egen hand. Lyckats tre gånger
    Och jag lider inte av nån stor övervikt.
    väger 78kilo och är 177cm

Ivf är ju inte direkt nån rolig resa och det senaste året har jag faktiskt haft en känsla att snart tar det sig. Sen har vi valt att vänta med ivf eftersom jag är/var så pass ung. Vi har velat fram och tillbaka, men att remissen ligger där ger ju trygghet men just nu är inte ivf nått vi funderar på utan vi kör på med bra mat och träning och hoppas det tar sig. Annas blir det ju såklart Ivf i slutändan
    Ditt resonemang är klokt!

Får vi ivf så kommet vi ta det, min man blir 45 i år
  • heyorange
    Bebislängtan01 skrev 2015-05-11 07:33:17 följande:

Eller hur kan folk vara oförskämda! Jag har en nära vän som vet att vi har försökt länge. ändå säger hon "kör på nu, så ni får barn snart", att sambon ska "skjuta" rätt. Alltså, man blir så besviken , samtidigt irriterad. Hur kan man hålla på så till par som verkligen kämpar och när den personen vet om att man inte kan få barn så lätt! Hon har förresten fått barn och höll på så mot oss när hon var gravid också, pratade bara om sin graviditet m.m.

Något jag har "lärt mig" efter alla dessa månader/år av försök, är att jag inte kommer fråga folk om dom inte ska ha barn snart, för man vet själv att det kan vara otroligt jobbigt och svårt att höra dessa frågor om man försöker bli gravid, men inte vill gå ut med de.

Håller med dig, framför allt om sista stycket! Jag kommer aldrig utsätta någon för dessa frågor. Men tyvärr har jag redan gjort det, innan jag visste hur jobbiga de är... Nu förstår jag det!
  • heyorange
    nataliei skrev 2015-05-10 22:55:15 följande:
    Jag kommer behöva berätta på jobbet att vi ska göra ivf, man måste ju ta ledigt med kort varsel så jag vill att min chef ska veta.

Det är inom samma företag som jobbmöjligheten finns, jag är rädd att det möjligheten inte finns kvar om jag går på föräldraledighet.

Jobb löser sig alltid och just nu älskar jag verkligen mitt jobb. Men jag kommer älska mitt barn mer :)
    Lev i nuet skulle jag skriva också, det måste man nog...
  • heyorange
    heyorange skrev 2015-05-11 20:43:44 följande:

Hörrni! Bra nyheter - spermieprov nr lämnades in idag :) så skönt!!!

Nr2...... :)
Svar på tråden Allt ser bra ut, men svårt att bli gravid!