• heyorange

Allt ser bra ut, men svårt att bli gravid!

Hej på er! Får man hänga på?

Intressant att läsa er bakgrund. Jag och min man har försökt i drygt ett år. Försöker att inte göra bebisverkstaden till en vardag, men den är nog det ändå...

Vi har lämnat blodprov och jag har gjort gynundersökning. Inga anmärkningar. Jag har regelbundenhet i min mens.

Min man lämnade spermaprov för en vecka sen. Vi får se vad det resultatet säger.

Min man har två barn som är i tonåren sen tidigare.

Kan det skilja på spermakvaliten från då till nu? Vad tror ni?

Som sagt, nästa vecka hoppas jag att vi får reda på vad nästa steg blir...

• heyorange
    Bebislängtan01 skrev 2015-03-31 08:51:45 följande:

Välkomna allihopa! :)

Lillagris: Visst är det väl frustrerande att man inte blir gravid trots bra provsvar!

Venne: Jag beklagar verkligen dina missfall, så hemskt! Hur blir det för er framöver? Har ni pratat om ivf?

heyorange: I början när vi skulle starta bebisverkstan blev det en vardag för oss, det var faktiskt otroligt jobbigt när det aldrig tog sig. Jag minns så väl när man hade försökt bli gravid i 3 månader och man blev orolig och det är ju ingenting hihi.
    Vi får hoppas din mans spermier ser bra ut, däremot har jag ingen aning om kvalitén är densamma hela tiden.

Får man fråga hur gamla ni är?

Jag blir 22 i år och sambon blir 28 år, vi har varit tillsammans i 6 år.

Ja det var precis samma för mig. Förra sommaren när jag varit utan ppiller i ca 3-4månader mådde man dåligt över att inte blivit gravid. Men nu är man lite mer påläst och har väl mer accepterat det, på nått vis

Ja vi får se vad resultatet blir. Min man vägde lite mindre och tränade ganska mycket när han skaffade hans första barn. Men nu är det vår snart och då blir det löpträning. Samt har jag köpt zink och folsyra till honom som han duktigt knaprar i sig :)

Jag är 29 och min man är 45, vi har varit tillsammans i 4år. :)

Var bor ni?
  • heyorange
    Bebislängtan01 skrev 2015-04-01 19:52:54 följande:

Ja, men precis.

Vi får hoppas på bra provsvar hos din man. Min sambo ska iväg och ta nytt spermaprov i slutet av april, så vi får se hur resultatet blir då. Och kosttillskott äter vi med :)

Vi bor i Värmland, ni då? :)

Vi bor i stockholm :)

Segt det här, inget brev i brevlådan ännu :( hoppas vi får något i denna vecka.

Hur går det för dig? Något nytt?
  • heyorange
    Bebislängtan01 skrev 2015-04-09 18:14:18 följande:

Då får vi hoppas ni får det snart :)

Nej, inget nytt än så länge. Det vi väntar på nu är att sambon ska göra ett nytt spermaprov som är om 2 veckor. Efter de tror jag att vi gjort allt som ska göras under utredningen. Sen får vi vänta och se vad läkarna säger :)

Yes fortfarande väntan här... 4 veckor sen inlämnande av provet men inget hört.

Hade äl i helgen precis enligt schemat. Spontant känns det som om jag är superfertil med cyklar på exakt 27 dagar och positiva ältest runt dag 12-13. Men men, lätt ska det inte vara tydligen!
  • heyorange
    Bebislängtan01 skrev 2015-04-20 15:04:14 följande:

Det är så drygt med all väntan på provsvar!

Nej, det ska va väldigt svårt för vissa at bli gravida tydligen :p men hoppas det tar sig för er nu!

Själv fick jag mensen i fredags, så nu är det bara att invänta äl. Och imorgon ska sambon iväg och ta sitt andra spermaprov och jag hoppas så, att det ser bra ut.

Så lusigt, vi fick samtal idag från bm som hade haft vårt provsvar i någon vecka. Vi skulle ringt henne men hade missat det. Min mans värden var mycket bra. Det som kunde vara mindre bra var volymen/ på själva laddningen, annars var antalet och kvalitén bra. Vad betyder det, att volymen är liten, vet du?

Så vi har fått remiss till ännu ett test, sen får vi se. :)

Men man kan ändå inte slappna av - om vi båda har bra värden och mår bra, varför har vi då inte lyckats? Mycket tankar som snurrar...

Ok! Men bra att en ny cykel är igång och ert andra prov

Kram
  • heyorange
    Bebislängtan01 skrev 2015-04-22 08:16:10 följande:
    Jaså, hihi. Va härligt att det såg bra ut! Hm, inte en aning faktiskt, det var inget vi fått höra om sist sambon tog prover. Det skulle inte kunna vara själva mängden vid en utlösning? Nej jag har inte en aning :p

Ja förstår precis vad du menar, alla våra provsvar har också sett bra ut, de var dock sambon spermier som såg "ganska bra -> bra" ut, men det skulle inte vara några större problem. Men men, vi får se vad hans nytagna prov ser ut.

Det är en lättnad med bra provsvar, samtidigt som det kan vara så frustrerande!

Vi får hoppas det tar sig för er och oss denna månaden!! :)
    Jo precis, det gäller själva mängden.

Skönt att det finns någon mer än jag i liknande sits :)

Yes det får vi. Jag har bim 2/5.

Håller tummarna för er också
  • heyorange
    Bebislängtan01 skrev 2015-04-23 07:50:26 följande:

Ja, det är alltid skönt att få ventilera lite med andra :)

Okej, jag har bim 16 maj, en evighet känns det som, haha :)

Ja dagarna gå inte fort precis :)

Vi har fått remiss och kommer snart ställas i kö till reproduktionscentrum. Kötiden är ca 4-6 månader... Segt :/
  • heyorange
    Bebislängtan01 skrev 2015-05-01 10:56:29 följande:
    Såg nu att jag blandade ihop dig med heyorange med bim dagen :p
    Hihi :) det är lätt att blanda ihop :)

BIM imorgon. Ingen finne har poppat upp, som det annars brukar. Känner inget alls.

Men, man har försökt så pass länge att man inte längre blir förvånad om det icke blir någon bebis... Men ska byta jobb nu så bra att foka på något annat :)
  • heyorange
    89malin skrev 2015-05-02 16:47:24 följande:

Hej jag hoppar in i er tråd.

Va skönt att läsa om er och höra att de är fler som jag och min sambo. Vi har aldrig varit gravida.

Vi har försökt bli gravida sedan augusti 2012 och fick nu i januari göra fertiletetsundersökningen. Och svaret va att allt ser bra ut och att "du är ju så ung så varför stressa"????

Känner inte ni att ni bara vill ge upp ibland!

Vi ska återkomma i sep om vi inte blivit gravida innan.

Hej! Trevligt!

Fertilitetsundersökningen innebär spermatest, spolning mm? Jag och mina är halvvägs dit, 1 av 2 spermaprov är lämnade och mina äggledare är ännu ej undersökta än.

Både bra och Trist på nått sätt när man säger så att ni inte behöver stressa. klart man är ganska ung ännu (jag är snart 29) och jag är väldigt glad att jag börjat bebisverkstan i "ung" ålder - tänk om vi väntat fem år, då hade det varit jobbigare tror jag. Men ändå - det är ju NU/inom kort vi vill ha barn liksom...

Jag hoppas att vi får klara av de flesta utav proven innan sommaren. Tänker mig att då kan man ha en lugn sommar, och till hösten får man förhoppningsvis tid på reproduktionscentrum...

Bra att ni ändå har fått en tid i september, då har ni en punkt framför er.

Absolut, ge upp vill man verkligen ibland...
Svar på tråden Allt ser bra ut, men svårt att bli gravid!