• Bebislängtan01

Allt ser bra ut, men svårt att bli gravid!

Hej!

Jag och sambon har försökt bli gravida i snart 2 år och har nyligen påbörjat en utredning. Alla provsvar ser väldigt bra ut, sambon har dock inte jätte bra spermier, men dom är ändå så pass bra att vi borde bli gravida snart. (enligt läkaren)

Jag undrar om det finns fler i vår sits som vill prata av sig lite Glad

• Svar på tråden Allt ser bra ut, men svårt att bli gravid!
  • Bebislängtan01
    Njennje skrev 2015-05-23 22:26:27 följande:

Hej alla

Hoppas jag får hoppa in här med.

Vi har försökt i lite över 1 år. Sökte sedan fertilitesklinik och det visade att jag hade PCO. Både jag och mannen ser helt ok ut annars. Så denna månaden är första försöket med tabletter och ovitrelle spruta. Dock har jag tidigare gett utslag på ÄL sticka nästan varje testad månad. Men läkaren ville ändå pröva.

Idag är BIM men negativt test igen så det är väl bara att invänta tant röd, deppa lite oxh försöka ta sig upp igen.

Hoppas vi kan följas åt

Välkommen! =)

Hur gick de, kom tant röd på besök?

fabi skrev 2015-05-23 23:11:43 följande:

Jag har äntligen gjort spolningen! Fick göra det på dag 5 denna gång så att slemhinnan inte skulle hinna tjockna till. Det gjorde ont som sist och hon fick föra in katetern flera ggr då den inte ville sitta kvar men till sist gick det. Jag hade fri passage vilket var skönt att höra. Mitt tsh värde har gått ned till ett bra värde och jag har ingen problem med ägglossningen. Nu ska vi bara vänta på att min man ska få lämna spermaprov nr 2 för att få se om antibiotikan hjälpte och sen skulle vi planera utifrån det så min läkare. Jag hoppas verkligen vi får vår bebis nästa år.

Så skönt att höra att de såg bra ut!

Och vi får verkligen hoppas att det är vår, i trådens, tur att få en bebis nästa år :)

heyorange skrev 2015-05-23 09:02:21 följande:
    För mig har det dock inte hänt i rad, utan helt slumpmässigt. Men alla var förra året, ingen avvikelse i år.

BIM på fredag 29/5.

Inget svar än från reprod eller från spermaprov 2. Kanske kommer nästa vecka

Hur går de? Har du några graviditetssymptom? :)

• heyorange
    Bebislängtan01 skrev 2015-05-26 20:17:16 följande:

Välkommen! =)

Hur gick de, kom tant röd på besök?

fabi skrev 2015-05-23 23:11:43 följande:

Jag har äntligen gjort spolningen! Fick göra det på dag 5 denna gång så att slemhinnan inte skulle hinna tjockna till. Det gjorde ont som sist och hon fick föra in katetern flera ggr då den inte ville sitta kvar men till sist gick det. Jag hade fri passage vilket var skönt att höra. Mitt tsh värde har gått ned till ett bra värde och jag har ingen problem med ägglossningen. Nu ska vi bara vänta på att min man ska få lämna spermaprov nr 2 för att få se om antibiotikan hjälpte och sen skulle vi planera utifrån det så min läkare. Jag hoppas verkligen vi får vår bebis nästa år.

Så skönt att höra att de såg bra ut!

Och vi får verkligen hoppas att det är vår, i trådens, tur att få en bebis nästa år :)

Hur går de? Har du några graviditetssymptom? :)

Nada! Som vanligt... Du? Äl är väl i krokarna?
  • Thotis90

Jag var i torsdags på återbesök efter titthålsoperationen jag genomgick i november och vi har nu fått klartecken att börja försöka igen. Min läkare sa att med tanke på att jag har endometrios och att vi försökte i 3 år innan operationen så är det rimligt att vi försöker i 6 månader, absolut inte mer än 1 år. När jag tog mina minipiller imorse sa sambon:"Skulle inte du sluta med dem snart?". Vi har inte pratat så mycket om det sedan återbesöket, utan jag förklarade bara att vi har fått klartecken. Inte visste jag att sambon vill börja försöka nästan direkt. Det känns spännande, men samtidigt skitläskigt. Kommer det gå den här gången?

Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • fr0kenandersson

Ibland när man verkligen försöker bli gravida så kan det ta sååååå lång tid. Det är sen när par slutar försöka som det helt plötsligt gick. Jag tror inte man ska försöka, utan kanske bara "ja vi båda vill ha barn" och sedan ha sex varje dag (kanske flera ggr om dagen) utan att stressa. Nu vet jag inte om du förstår hur jag menar men jag hoppas :D hoppas det fungerar för er snart och lycka till!!

• Bebislängtan01
    heyorange skrev 2015-05-26 22:59:51 följande:
    Nada! Som vanligt... Du? Äl är väl i krokarna?

Tråkigt!

Njae, jag har ju ganska sen äl i vanliga fall, runt dag 18, men igår kväll (dag 11)  märkte jag dock lite äl sekret. Så vi myste till det ifall det skulle vara tidigare äl.

Blir inte riktigt klok på denna kroppen ibland.

• Bebislängtan01
    Thotis90 skrev 2015-05-27 17:53:57 följande:

Jag var i torsdags på återbesök efter titthålsoperationen jag genomgick i november och vi har nu fått klartecken att börja försöka igen. Min läkare sa att med tanke på att jag har endometrios och att vi försökte i 3 år innan operationen så är det rimligt att vi försöker i 6 månader, absolut inte mer än 1 år. När jag tog mina minipiller imorse sa sambon:"Skulle inte du sluta med dem snart?". Vi har inte pratat så mycket om det sedan återbesöket, utan jag förklarade bara att vi har fått klartecken. Inte visste jag att sambon vill börja försöka nästan direkt. Det känns spännande, men samtidigt skitläskigt. Kommer det gå den här gången?

Så härligt för er att kunna försöka igen och härligt att din sambo vill starta på en gång, hihi =) Vi får hålla tummar och tår att det tar sig för er nu!!
  • Bebislängtan01
    fr0kenandersson skrev 2015-05-27 18:01:59 följande:

Ibland när man verkligen försöker bli gravida så kan det ta sååååå lång tid. Det är sen när par slutar försöka som det helt plötsligt gick. Jag tror inte man ska försöka, utan kanske bara "ja vi båda vill ha barn" och sedan ha sex varje dag (kanske flera ggr om dagen) utan att stressa. Nu vet jag inte om du förstår hur jag menar men jag hoppas :D hoppas det fungerar för er snart och lycka till!!

Jo jag förstår vad du menar, men tyvärr så är det inte riktigt så, i så fall skulle tex. jag och sambon ha barn redan, för det är inte varje månad man har haft tanken på barn. Och att ha sex varje dag ska man inte heller behöva ha, det räcker gott med varannan till var tredje dag, då känner sig man absolut mindre stressad också, det vet jag efter att ha försökt i 2 år :) Och tack för ditt lycka till! =)
  • Bebislängtan01
    Lillagris skrev 2015-06-03 21:30:50 följande:

hur går det för alla? jag börjar närma mig ägglossning tror jag. Spännande

Jag vet inte om jag haft äl ännu eller om den är på gång, har haft äl sekret 2 dagar. Tidig äl i så fall, men vi myser på ca var 3e dag ett tag till ifall äl skulle vara lika sen som vanligt :) Jag tror att jag har bim 19/6
  • Hey.orange

Tjabba! Jag har haft problem med att kunna skriva här på ett tag, då appen krashar varje gång jag försöker skriva ett inlägg, och jag har ju glömt mitt lösenord, och mailen är gammal som jag inte har kvar och kan därför inte få ett nytt... Så här är jag igen, nästan samma namn som innan :)

Hänt sen sist? Jo:

Jag har äl i början av nästa vecka, min man ska till en androlog i nästa vecka - ingen aning om vad han ska göra där, någon som har erfarenhet?!, samt vi fick vå remiss godkänd igår så vi står i kö för IVF. Vår kötid räknas från slutet av april (ca 4-6månaders kö)...

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Allt ser bra ut, men svårt att bli gravid!