Inlägg från: Anonym (bara testar :)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bara testar :))

jag vill testa gissa på frågor ni har som en lättsam medial tråd

lololovis skrev 2015-05-04 20:26:25 följande:

Hej! Jag undrar ifall jag kommer att få ett barn inom en snar framtid?

Tacksam för svar!

Ja inom 1 år fick jag in...

Oj det hängde upp sig...

Anonym (Litenkille) skrev 2015-05-04 14:13:39 följande:

Gör gärna det....

Hur känner han själv... fick en känsla av att han behöver en andningspaus och kanske vara på neutral plats tillfälligt kanske hos nån släkting sen hoppas jag att han själv vill göra en utredning på bup inom npf <3
    Anonym (Litenkille) skrev 2015-05-05 08:10:21 följande:

Känner du något mer kring var han kommer bo?

Tror mamman
    Anonym (Litenkille) skrev 2015-05-05 08:27:18 följande:

det har inga problem för poken med en utredning utan som sagt pappan som inte vill.

Han ser mycket upp till sin pappa, som har en mycket liberal syn på "saker och ting". Tror det blir dubbelt för pojken och han klarar inte riktigt av att hantera det, då han faktiskt ännu bara är ett barn påväg mot vuxenvärlden.

Bup bryr sig mest om ifall pojken vill göra en utredning inte vad pappa tycker så kanske mamman ska gå med honom själv dit
    Anonym (Litenkille) skrev 2015-05-05 08:45:43 följande:

Nej, båda föräldrarna måste godkänna en utredning. Bup har redan vart i kontakt med föräldrarna om detta.

Ok men om pojken vill själv? Men om ni går privat då? Finns det AS misstanke kan ni ringa habiliteringen de ser även om han har adhd ;)
    Anonym (Litenkille) skrev 2015-05-05 08:54:18 följande:

Stopp om en förälder motsätter sig en utredning. Tror det finns misstanke om adhd, hans bror har svår autism och en utv.störning.

Kan du se om pojken med autism kommer fortsätta vara hos pappan varannan helg eller kommer det ändras?

Ok gäller det även privat tro? Tror han kommer stanna hos pappan
    Anonym (Litenkille) skrev 2015-05-05 08:54:18 följande:

Stopp om en förälder motsätter sig en utredning. Tror det finns misstanke om adhd, hans bror har svår autism och en utv.störning.

Kan du se om pojken med autism kommer fortsätta vara hos pappan varannan helg eller kommer det ändras?

Men kan ni inte kontakta de som gjorde den utredningen på brodern? Det är ju vanligt att syskon också har diagnos...

Måste vårdnadshavare vara överens om att kontakta BUP?

En enskild förälder kan kontakta oss för att få stöd i sitt föräldraskap utan att den andra vårdnadshavaren godkänner det.

Men för att ett barn ska påbörja en behandling hos oss måste alla vårdnadshavare ge sitt samtycke. Skulle det råda oenighet mellan vårdnadshavarna ska man vända sig till socialnämnden för att få beslut om att få söka vård hos BUP trots oenigheten.

Anonym (Sof) skrev 2015-05-05 08:54:18 följande:

Känner du någonting om min och min familjs kommande flytt? Kommer vi att hitta ett hus? Hur löser det sig med jobb för mig och min man?

Hej ja jag ser flytt till hus inte så stort men fint kan vara vitt :)

Tror din man får nya arbetsuppgiter <3
Svar på tråden jag vill testa gissa på frågor ni har som en lättsam medial tråd