• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Kingston skrev 2015-03-06 08:48:18 följande:
    Börjar på riktigt tvivla på att det finns något där inne. Jag har verkligen inte ett enda symptom. Är så rädd för att min kropp bara spelar mig ett spratt... Tog t.o.m ett nytt test häromdagen bara för att kolla så att jag inte bara hittar på allt =|
    Jag känner mycket mindre den här veckan om man jämför med förra och jag mår inte illa alls. Tror att jag egentligen mådde illa förra veckan för att jag tog penicillin mot en urinvägsinfektion i och för sig. Men jag känner inte lika starkt i magen och brösten ömmar mindre. Jag oroar mig också men tror samtidigt att det är så här det är, att det går upp och ner. Känner du inget alls? När är det dags för UL?
  • Kakan1976

Hej!

Idag känns det som att jag vaknade av att jag var trött. Jag är förkyld så det gör nog sitt till också.

6+4 idag, ömma bröst och växtvärk då och då och ofantligt trött som sagt.

• Kakan1976

6+5 idag och har också mer känningar i magen sen ett par dagar. Jag har molvärk på olika ställen, till vänster typ i ljumsken just nu och igår hade jag massa stickningar på höger sida. Skitläskigt. Är också hur torr i halsen som helst och dricker vatten som en kamel.

• Kakan1976

Vi har berättat för de flesta som vi umgås med så jag har inte sådana problem. Jag tänker att om jag får missfall så berättar jag det också eftersom jag förmodligen kommer behöva mycket stöd. Varför berättar inte ni?

• Kakan1976
    Etta skrev 2015-03-09 18:08:23 följande:
    Så tänker jag också vad gäller familj o nära vänner, men de som är lite mer avlägsna tänker jag att det istället kan bli jobbigt att behöva berätta om ev missfall för.
    Ja det är sant. Jag har ju valt vilka jag berättar för. Nu kommer vi inte behöva berätta för någon om nåt missfall iofs för det kommer att gå finfint här i lyckotråden!
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-03-10 12:41:13 följande:

Idag är jag så väldigt glad för mina sea-band!

Fick ett samtal från barnmorskemottagningen vi går till. Inskrivningen sker med en annan barnmorska än den vi hade hälsosamtalet med pga sjukdom. Är glad, för den vi får nu är den jag egentligen ville ha! Har träffat henne en gång tidigare och hon är helt underbar. Ibland faller bitarna på plats på måndag smäller det!

Gött!
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-03-10 15:48:42 följande:

Alltså. Pinsamt.

Såg ut som jag fått nån slags spottings idag. Blev helt vettskrämd... Gick på toa lite senare för att kolla, och kikade lite närmre. Det var rött ludd från nåt rött vi tvättat igår. Vadå panik i onödan?!

Hehe. Det var som när jag fick panik för att det kommit blod tills jag kommit på att det var dagen efter ägguttag och jag inte ens hade satt tillbaka något ännu. Snacka om att bli färgad av allt det här IVF:andet.

• Kakan1976

Idag får ni hålla tummarna för mig tjejer! Klockan 9 är det dags för vårt första UL. Jag är hemskt nervös men hoppas på det bästa.

• Kakan1976

Tack alla fina! Det gick bra! Vi fick se ett fint tickande litet hjärta!

Jag började storgråta och känner mig helt matt nu men väldigt lycklig.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015