• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

lisodan skrev 2015-03-16 09:26:26 följande:
    Ja, ring och hör! Berätta att ni gjort IVF också. OM ni evt ska göra KUB måste ni ju träffa dem tidigare än v 14 för att få råd omkring detta. Blodprov för KUB ska tas efter vecka 9 och KUB i v 11-14. Om ni har första besök i v 14 hinner de ju inte rådgiva er om detta och det verkar fel tycker jag. Testa att ringa, de svarar extremt snabbt. Hinner knappt ens fram en signal. smile1.gif
    Ringde dem nu och fick tid nästa vecka hos Lisbeth! Märkligt att de bokat så fel från början...

Tack för tipset!
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-03-16 12:41:03 följande:

Idag var vi på inskrivningen, blir så glad av barnmorskan smile1.gif världens goaste! Fick prova ett bälte till mina ömmande höfter, kändes så skönt att det blir till att köpa mycket snart.

Fick lite mer klarhet i det här med hjärtljud. Duktiga barnmorskor kan höra hjärtljud from v 12 enligt henne och eftersom hon tyckte det var så länge för oss att vänta till RUL (7/5 fick vi tid till det) så bokade hon in en tid 1:e april så vi får höra lilla ärtan redan om två veckor! Så glad!

Härligt!

Beror ömma höfter på foglossning?
  • Kakan1976

Uppdaterar listan med nytt BF för mig och så har jag plockat bort Utflykt i verkligheten :(. <3

Namn och ålder:

Kakan: 38 år
    happyhappy: 28 år
    Fröken Smilla: 33 år
    Asams5: 31 år
    MaryoMary: 37 år
    lisodan: 39 år
    Carro_39: 39 år
    Noctura: 29 år
    Bebro001: 26 år
    EmyJ: 28 år
    Etta: 31 år
    Siri74: 40 år

Kakan: Göteborg
    MaryoMary: Göteborg
    Etta: Göteborg
    Siri74: Roslagen

Klinik:

Kakan: Nordic i Gbg (tididigare Sahlgrenska)
    happy happy:Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Asams5: Sahlgrenska
    MaryoMary: Nordic i Gbg
    lisodan: Sahlgrenska
    Carro_39: Huddinge
    Noctura: IVF Falun
    Bebro001: Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    EmyJ: Akademiska sjukhuset Uppsala
    Etta: Sahlgrenska
    Siri74: Sophiahemmet

Första UL:

Kakan: 11/3
    happy happy: 4/3
    Fröken Smilla: 27/2
    Asams5: 19/2
    MaryoMary: 5/3
    lisodan: 19/2
    Carro_39: 20/2
    Noctura: 11/3
    Bebro001: 16/3
    EmyJ: ?
    Etta: 19/3
    Siri74: 3/3

BF:

Kakan: 26/10
    happy happy:20/10
    Fröken Smilla: 8/10
    Asams5:
    MaryoMary: 20/10
    lisodan: 6/10
    Carro_39: 14/10
    Noctura: 19/10
    Bebro001: 25/10
    EmyJ: 31/10
    Etta: 1/11
    Siri74: 25/10

• Kakan1976
    Kingston skrev 2015-03-16 17:24:58 följande:

Så var det bekräftat... Ingen bebis och jag är förkrossad. Lämnar er nu...

Nej! Vad ledsen jag blir för er skull. Så jäkla ledsamt och orättvist.

Stor kram
  • Kakan1976
    isglass3 skrev 2015-03-16 13:50:21 följande:

Hej!
    Har följt er tråd sen den började men inte vågat mig på att skriva förrän nu...
    Är gravid efter FET i januari, det var vårt 4:e försök den här omgången, efter 2 minus och ett missfall. Jag är i vecka 9+1 och har BF 18 oktober om jag räknar rätt. Har 2 barn sen innan, hoppas jag får hänga med er ändå... Förra graviditeten hade jag total föreliggande moderkaka och spenderade 3 månader på sjukhus i sängläge pga av ständiga blödningar. Slutade med en väldigt dramatisk förlossning så därav min försiktighet inför den här graviditeten. Har inte mått så bra och oroat mig mer eller mindre konstant för missfall, men efter att ha sett vår lilla böna både v 7+2 och idag 9+1 så måste jag försöka vara lite mer positiv. Tyvärr har även denna grav börjat med blödningar och idag sa läkaren på undersökningen att det beror på att ena kanten av moderkakan ligger för öppningen igen så nu vet jag iaf vad det beror på även om jag blir rädd. Nästa vecka ska jag ta prover inför KUB, veckan efter det inskrivning och veckan efter det spec mvc så det är mina milstolpar just nu!

Välkommen!
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-03-16 23:09:55 följande:

Någon som upplevt lite konstiga saker som ni mår illa av? Det kanske inte är så konstigt att jag har svårt för lukter, verkligen en utmaning att åka spårvagn ibland. Alla dessa människodofter! Har också svårt för snus och alkohollukter. Men sånt har man ju hört om förr.

Men den konstigaste saken som jag kan få kväljningar över är SKRÄP. Alltså nu talar jag inte om lukten av skräp utan blotta synen av skräp. Tycker det är komiskt! Har också väldigt svårt att se blod eller brutalitet på tv. Det blir jag också illamående av och det brukar jag inte reagera på iaf.

Har ni några roliga/komiska erfarenheter med att vara gravid? Sånt som ger er illamående? Eller kanske annat kul?

Jag blir äcklad av lite allt möjligt. Nu senast var det gurkan på smörgåsen och igår var det köttbullarna på lunchen. Jag mår inte illa direkt men vill inte äta helt enkelt. Helst verkar jag vilja ha "rena" grejer som potatismos eller enkel smörgås med bara ost. Och lakrits.
  • Kakan1976
    Josefinehej skrev 2015-03-17 17:32:02 följande:

Tack alla för svar angående storlek på foster. Alltid intressant att höra hur ni andra har det. Ska bli kul att se igen på måndag hur mkt bönan har växt. Kram alla!

Jag ska på UL igen nästa vecka, två veckor efter vårt första UL. Om allt ser bra ut då så kommer jag berätta på jobbet. Hoppas hoppas att jag får lov att dela det här med dem då. Jag blev lättad i ungefär en dag efter förra UL:et. Sen satte oron in igen. Jag får nog inse att det är så här det kommer att vara hela graviditeten.
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-03-18 09:09:16 följande:

Vad sägs förresten om att lägga till en tilläggsbildtråd? Där vi kan lägga upp UL bilder och magar osv. Och kanske en tilläggstråd på UL datum, BF och vart vi gjort IVF etc. Så är det lätt att gå in och kolla för dem som vill? Men tar inte massa plats i själva tråden.

Tror vi behöver lite positiva vibbar här också. Vi är alla oroliga, men kanske vi kan börja tro mer om vi delar med oss av magar osv....(för den som vill förstås-därav separata tilläggstrådar).

Vad tycker ni andra? Och kan du Kakan fixa i såfall, eftersom du startat tråden? Och länka till de nya tIlläggstrådarna, i trådstarten längst upp?

Fast vi är ju inte så många med här så det kanske går lika bra att lägga upp bilderna här? Jag har inget emot en magbild då och då :).
  • Kakan1976

Alltså, jag är fasen på gång att köpa en barnvagn! Sug på den. Min kompis ska sälja sina fina Joolz till ett bra pris men hon vill ju sälja den nu. Jag bad att få vänta till efter UL nästa vecka och det gick bra men shit vad läskigt det känns att köpa vagn redan nu. Pirrigt!

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015