Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
Tack för tipset!
Idag var vi på inskrivningen, blir så glad av barnmorskan världens goaste! Fick prova ett bälte till mina ömmande höfter, kändes så skönt att det blir till att köpa mycket snart.
Fick lite mer klarhet i det här med hjärtljud. Duktiga barnmorskor kan höra hjärtljud from v 12 enligt henne och eftersom hon tyckte det var så länge för oss att vänta till RUL (7/5 fick vi tid till det) så bokade hon in en tid 1:e april så vi får höra lilla ärtan redan om två veckor! Så glad!
Uppdaterar listan med nytt BF för mig och så har jag plockat bort Utflykt i verkligheten :(. <3
Namn och ålder:
Kakan: 38 år
happyhappy: 28 år
Fröken Smilla: 33 år
Asams5: 31 år
MaryoMary: 37 år
lisodan: 39 år
Carro_39: 39 år
Noctura: 29 år
Bebro001: 26 år
EmyJ: 28 år
Etta: 31 år
Siri74: 40 år
MaryoMary: Göteborg
Etta: Göteborg
Siri74: Roslagen
Klinik:
Kakan: Nordic i Gbg (tididigare Sahlgrenska)
happy happy:Carl von Linne-kliniken i Uppsala
Fröken Smilla: RMC Malmö
Asams5: Sahlgrenska
MaryoMary: Nordic i Gbg
lisodan: Sahlgrenska
Carro_39: Huddinge
Noctura: IVF Falun
Bebro001: Carl von Linne-kliniken i Uppsala
EmyJ: Akademiska sjukhuset Uppsala
Etta: Sahlgrenska
Siri74: Sophiahemmet
Första UL:
Kakan: 11/3
happy happy: 4/3
Fröken Smilla: 27/2
Asams5: 19/2
MaryoMary: 5/3
lisodan: 19/2
Carro_39: 20/2
Noctura: 11/3
Bebro001: 16/3
EmyJ: ?
Etta: 19/3
Siri74: 3/3
BF:
Kakan: 26/10
happy happy:20/10
Fröken Smilla: 8/10
Asams5:
MaryoMary: 20/10
lisodan: 6/10
Carro_39: 14/10
Noctura: 19/10
Bebro001: 25/10
EmyJ: 31/10
Etta: 1/11
Siri74: 25/10
Så var det bekräftat... Ingen bebis och jag är förkrossad. Lämnar er nu...
Hej!
Har följt er tråd sen den började men inte vågat mig på att skriva förrän nu...
Är gravid efter FET i januari, det var vårt 4:e försök den här omgången, efter 2 minus och ett missfall. Jag är i vecka 9+1 och har BF 18 oktober om jag räknar rätt. Har 2 barn sen innan, hoppas jag får hänga med er ändå... Förra graviditeten hade jag total föreliggande moderkaka och spenderade 3 månader på sjukhus i sängläge pga av ständiga blödningar. Slutade med en väldigt dramatisk förlossning så därav min försiktighet inför den här graviditeten. Har inte mått så bra och oroat mig mer eller mindre konstant för missfall, men efter att ha sett vår lilla böna både v 7+2 och idag 9+1 så måste jag försöka vara lite mer positiv. Tyvärr har även denna grav börjat med blödningar och idag sa läkaren på undersökningen att det beror på att ena kanten av moderkakan ligger för öppningen igen så nu vet jag iaf vad det beror på även om jag blir rädd. Nästa vecka ska jag ta prover inför KUB, veckan efter det inskrivning och veckan efter det spec mvc så det är mina milstolpar just nu!
Någon som upplevt lite konstiga saker som ni mår illa av? Det kanske inte är så konstigt att jag har svårt för lukter, verkligen en utmaning att åka spårvagn ibland. Alla dessa människodofter! Har också svårt för snus och alkohollukter. Men sånt har man ju hört om förr.
Men den konstigaste saken som jag kan få kväljningar över är SKRÄP. Alltså nu talar jag inte om lukten av skräp utan blotta synen av skräp. Tycker det är komiskt! Har också väldigt svårt att se blod eller brutalitet på tv. Det blir jag också illamående av och det brukar jag inte reagera på iaf.
Har ni några roliga/komiska erfarenheter med att vara gravid? Sånt som ger er illamående? Eller kanske annat kul?
Härligt att få se ett tickande hjärta!
Mitt foster var 9 millimeter på 7+1.
Tack alla för svar angående storlek på foster. Alltid intressant att höra hur ni andra har det. Ska bli kul att se igen på måndag hur mkt bönan har växt. Kram alla!
Vad sägs förresten om att lägga till en tilläggsbildtråd? Där vi kan lägga upp UL bilder och magar osv. Och kanske en tilläggstråd på UL datum, BF och vart vi gjort IVF etc. Så är det lätt att gå in och kolla för dem som vill? Men tar inte massa plats i själva tråden.
Tror vi behöver lite positiva vibbar här också. Vi är alla oroliga, men kanske vi kan börja tro mer om vi delar med oss av magar osv....(för den som vill förstås-därav separata tilläggstrådar).
Vad tycker ni andra? Och kan du Kakan fixa i såfall, eftersom du startat tråden? Och länka till de nya tIlläggstrådarna, i trådstarten längst upp?
Alltså, jag är fasen på gång att köpa en barnvagn! Sug på den. Min kompis ska sälja sina fina Joolz till ett bra pris men hon vill ju sälja den nu. Jag bad att få vänta till efter UL nästa vecka och det gick bra men shit vad läskigt det känns att köpa vagn redan nu. Pirrigt!