• Asams5

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Fröken Smilla skrev 2015-04-09 18:08:11 följande:
    Ja, from imorgon går jag in i trimester 2 smile1.gif

Jag har haft kvällsillamående som avtog för ca två veckor sedan, sen dess har jag inte varit illamående förrän idag. Det kan ju bero på nåt annat, har sovit i två omgångar idag. Vet inte om illamåendet försvann av lergigan, och kan tröttheten bero på tabletten? Har ju också varit mycket piggare de senaste två veckorna.

Tack! Det ser ut att bli 18-19 grader och sol varje dag smile1.gif
    Lergigan kan definitivt göra dig trött!
  • Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-04-12 00:56:29 följande:

...och nu har vi kommit till New York! Det var riktigt jobbigt stundtals, men på flygen funkade allt bra. Jobbigast var det när vi var framme i New York och trots mycket vattendrickande på flyget var jag nog ganska uttorkad. Blev helt matt, illamående och yr. Men på tåget in till NY släppte det.

Jag hade nog inte rekommenderat en sån här lång resa till någon som är gravid, även om jag är väldigt glad att vara här nu. Det blev lite för mycket av det goda med ett flyg på 8 timmar. Har varit vaken över 24 timmar nu.

MEN vi har fått en galet fin utsikt på rummet och man hör stadens brus. Klockan är bara 19 här, men inom kort sover vi båda ;)

Vad härligt! Hoppas ni får underbara dagar där borta. Blir så avundsjuk. Vill tillbaka NU! :)

Vilket hotell bor ni på?
  • Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-04-13 12:14:23 följande:

Här kommer en vårhälsning från New York! Magbild ska vi försöka få till idag eller imorgon smile1.gifphpXgIhoJ08536.jpg

Underbart! Aldrig varit i new york vid denna tiden när allt blommar så. Måste vara helt fantastiskt nu! Och vilket väder! Underbart!

Själv har jag världens ångest inför morgondagen. Ska till special mödravården. Och bla få göra ultraljud. Jag tycker min mage borde vara större för tvillingar i v15. Så Jag är livrädd för att en ligger död där inne. Och jag som lovat vara jour på jobbet kväll/natt imorgon för att jag ska iväg på dagen. Ett negativt besked fixar jag inte. Det bara måste finnas två bebisar som sprattlar och mår bra där inne.
  • Asams5

Och tills dess så sitter jag på altanen och äter bananer, tills jag snart liknar en apa!

• Asams5
    lisodan skrev 2015-04-13 15:09:56 följande:

Vad jobbigt Asams5. Jag känner med dig!!! Hoppas allt ska gå bra! När gjorde du ultraljud senast?

Läser att du har liknande tankar och oro. Det här äter ju upp en. Jag blir tokig! Magen borde vara större! Och vissa dagar, som du säger, känns det som den snarare blivit mindre. Klart man hoppas att man är en person som inte blir gigantisk. Men man vill ju se gravid ut, inte bara fet!

Gjorde ultraljud senast v9+6. Imorgon är det v15+6. Mycket händer ju dom veckorna! Så hoppas hoppas allt är i rätt riktning! Tur jag varit ledig idag, för det har varit ångest!
  • Asams5
    lisodan skrev 2015-04-13 11:32:40 följande:

Här händer det inte mycket med magen. 2 veckor emellan och den känns mindre än den var 12+5. Jag får en känsla av att det är tomt därinne.
    Jag har ju också tappat nästan alla symptom. Detta är så jobbigt och jag har svårt att koncentrera mig på jobbet. Som tur var har jag tid för läkare imorgon och ska få lyssna på hjärtljud.

Ska det fortsätta vara så här? Jag börjar må riktigt psykiskt dåligt av det nu känner jag. Börjar känna mig nedstämd- tror inte mycket på graviditeten just nu. Varför skulle jag ha sån tur att jag får ett barn?

Ursäkta ett neggo inlägg! smile4.gif

Hoppas ni andra har det bättre och att New York är fantastiskt Smilla!

Din mage har definitivt blivit mer bebis-mage! Det syns tydligt!
  • Asams5

Smilla: Vad roligt med bebis-shopping i NY! Glöm inte handla till dig själv och växande magen bara?

Usch! Skulle behöva ett gäng nya BH! Jäklar vad dom vuxit.

Lisodan: vilken lättnad! Ultraljud kan man inte få nog så ofta! Och hjärtljud! Vad mysigt! Fick inte jag lyssna på idag. Men vi fick två hjärtan slå. Shit vad nervös jag var innan. Men båda bebisarna såg fina ut och rätt storlek och så. Troligtvis två pojkar! Gick liksom inte blunda för det där mellan benen. :)

Men vilken otrolig lättnad och lycka!

Nu kommer detta gå vägen för oss allihop! Massa fina bebisar i höst blir det. :)

• Asams5
    Kakan1976 skrev 2015-04-14 18:50:27 följande:

Du har inte heller gjort KUB Asams? Hur känns det för dig? Jag har börjat vela lite men min sambo säger bestämt nej.

KUB har aldrig varit aktuellt för oss. Dels för att jag är under 35, så det ingår inte. Och gå privat har vi aldrig ens diskuterat.

Jag vill helt enkelt inte hamna i den situationen att, OM det skulle vara riskvärde, bestämma hur vi går vidare. Nej fy! Självklart vill jag ha två friska barn. Vem vill inte det. Men ett barn med down syndrome skulle vara välkommet och älskat i vilket fall.

Hur kommer det sig att du börjat vända? Har ni fortfarande chansen att göra det nu då?
  • Asams5
    Kakan1976 skrev 2015-04-14 21:07:19 följande:
    Jag har en väninna som fick ett lågt värde på Downs och som nu väntar på resultat på moderkaksprov. Det gjorde mig orolig och så börjar jag tänka massa dumt. T ex att det är bättre att få veta nu ist för på RUL om man nu skulle se nåt där.

Jag hade inte heller tyckt att Downs var så förfärligt men de andra trisomerna är ju skitläskiga och även om det är väldigt ovanligt är jag ändå 38 så risken är ökad.

Väldigt svårt det här. Det finns fortfarande tid att göra testerna...
    Klart man blir nojig och orolig när det blir så nära.

Då är det klart ni ska göra det! Så kan ni med största sannolikhet släppa det sen. Det är ju energikrävande att oroa sig och fundera. Mår man ju inte bra av heller.
  • Asams5
    Etta skrev 2015-04-16 09:46:53 följande:

Nu har vi varit på uppföljande ultraljudskontroll, tyckte jag varit rätt lugn fram till igår kväll när jag blev jätteorolig och sen har jag typ inte sovit något på hela natten... Men till vår lättnad såg allt bra ut och bebisen växte som den skulle! :) Blödningen hade krympt och enligt läkaren hade graviditeten "stabiliserats". Hon sa dock att jag ev kommer ha kvar blödningen hela graviditeten för det tar ett tag för kroppen att ta hand om den. Enda orosmomentet var att vi tyckte bebisen var så stilla, sprattlade ingenting o rörde inte på sig men hjärtat slog ju som det skulle. Men så typiskt att genast hitta en ny sak att oroa sig för...!

Förstår din känsla så väl! Sov tre timmar natten innan vårat ultraljud. Så fånigt nojig man är! Säkert inget att oroa sig för att bebisen var lugn. Han/hon kanske sov. :) En av våra låg lugnt med benen i kors, och den andra gjorde kullerbytta för fullt. :)
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015