• Asams5

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

lisodan skrev 2015-05-20 10:32:59 följande:

Åh grattis Asams5! Så härligt med två. :)

Försök, om du/ och ni andra känner rörelser att trycka lätt på samma punkt. Det var så jag kände utanpå första gången och fick verifierat att "bubblorna" kom från bebis. Efter ett litet tag kom nämligen fler bubblor som kändes som buffar utanpå. Det lättaste för mig har varit att ligga ner på rygg för att känna. Hon verkar köra mest akrobatik när jag själv är stilla nämligen. Eller så känner jag det bara mest då. :)

Har också bara känt som bubblor, häromnatten var det jättebubbligt, och fick bekräftat från BM idag att det är rörelser, för hon kände det utanpå. Själv har jag inte känt utanpå. Tycker det är svårt.

Sedan var jag på vanligt besök hos min vanliga BM också, och fick lyssna på hjärtljuden. Rörliga och livliga var dom då också. :) Har varit en händelserik dag. Lite svårt att ta in allt.

Ska bli så roligt att se sen vad det är för några som kommer ut, efter alla svartvita ultraljudsbilder här. Häftigt att det faktiskt är små mini-människor.
  • Asams5
    lisodan skrev 2015-05-21 03:59:50 följande:

Har haft en förfärlig kväll och natt. Än verkar det ej över. (Som tur är sparkar lilltjejen på fint därinne, så skönt att veta att hon verkar må bra iaf).

Mådde lite konstigt igår på dan, yr, trött och konstigt törstig. Sen på kvällen blev jag plötsligt akut kallsvettig och illamående och var tvungen att springa på toaletten. Har aldrig förr haft så mycket diarre (ursäkta detaljer). Och det har gjort så ont i nedre delen av magen. Tarmarna och livmodern ligger väl nära varandra. Bara ont när jag går på toa som tur är.

Sen lite frossa, men det har gått över. Nu springer jag fortfarande på toa med några timmars mellanrum. Vaknar av det. Ringde specialförlossning för dit ska jag tydligen höra av mig till nu i v 21- inte gynakuten. Jag vart (är?) ju orolig att det var något med graviditeten. Men hon jag pratade med trodde att jag snarare blivit sjuk.

Ja, ja ska nog ändå ringa bm imorgon. Nåt jobb lär det inte bli...Bläää!

Någon som hört om nåt liknande? Blir man helt enkelt värre i magen vid magsjuka/matförgiftning när man är gravid?

Låter ju som nån magsjuka. Men självklart blir man orolig.

Tror säkert att det kan bli värre med magsjuka under grav. Med tanke på hormoner och tarmar som inte ligger där dom brukar.

Jag blev så orolig en dag förra veckan för jag trodde jag läckte fostervatten. Blev efter många turer tillsagd att ringa förlossningen. Blev så otrevligt bemött. Hon sa direkt att det var urin. Och som tur är har det inte hänt efteråt. Men känns ju inte bra om man skulle gå och läcka fostervatten.

Så tjejer; KNIP! Det kan räcka med en nys för att det ska komma lite. :)
  • Asams5
    lisodan skrev 2015-05-21 12:37:07 följande:

Asams5- jag har också funderat på om jag läckte fostervatten, men är nu säker på att det är urin. Har dessutom fått bekräftat att bebisen ligger långt ner så det trycks nog på en del. Och du som har två i magen är det nog inte alls konstigt. Borde knipa mer än jag gör. Bra att bli påmind. smile1.gif

Ja den som ligger längst ner ligger precis och trycker med huvudet mot urinblåsan. Så det är ju säkert så. Men nojig blir man ju. Bara knipa på. Bästa ska vara att knipa samtidigt som man går. Hmmmm undra hur man ser ut då. :)

Har precis just idag börjat med niferex. Hoppas inte min mage ballar ur på det. Blir ju spännande.
  • Asams5
    MaryoMary skrev 2015-05-21 13:16:35 följande:

Hej alla! Var på Rul idag och allt ser bra ut. Hon ville flytta fram mig men efter att jag förklarat för henne tre gånger att det var en Ivf bebis så gav hon med sig. Vi väntar en liten son!!!! Mängder med tårar rullade längs kinderna och vilken magisk stund det blev.

Solskenskramar!

Grattis! Kul med en pojke till i tråden! Syndes det tydligt? :)

Skulle också blivit fram flyttad, men hon sa att vi får hålla oss till det datumet som är sagt. Och det är ju helt rätt! Med andra ord växer våra grabbar på bra. Det är ju skönt! :)
  • Asams5
    Asams5 skrev 2015-05-21 15:30:37 följande:
    Grattis! Kul med en pojke till i tråden! Syndes det tydligt? :)

Skulle också blivit fram flyttad, men hon sa att vi får hålla oss till det datumet som är sagt. Och det är ju helt rätt! Med andra ord växer våra grabbar på bra. Det är ju skönt! :)
    Eller flytta bak mig. Fast det beror på hur man menar. Min BM menade att jag skulle varit någon dag längre gången än jag är. Men så kan det ju liksom inte vara, eftersom det är IVF.
  • Asams5
    Etta skrev 2015-05-21 21:11:56 följande:

Hur tänker ni förresten kring det här med att äta ostar som mozzarella och halloumi som ska vara "nyförpackade"? Tidigare idag var jag på en tapasrestaurang o ät då halloumi, men blev jättenojig sen för hur ska jag veta hur resturangen förvarat osten? Den var iofs "grillad" men känns mer som nån kört en brännare över den o frågan är då om den upphettats till 70 grader? Nu när jag har kommit hem har jag börjat noja massor om listeria o känns som en onödig chansning även om jag förstår att risken är väldigt liten att drabbas..

När det gäller mat har jag inte nojat det minsta. Jag har ätit både mozzarella och fetaost. Har helt enkelt litat på att det varit färskförpackat. Sushi har jag också ätit nån gång. Så oroa dig inte. Så länge det är en fräsch resturang kan jag inte tänka mig att att det är så dålig mat.

Ni som knaprar järn, vad låg erat hb på när ni började? Har det varit lätt att få upp det med tabletter?
  • Asams5

Tvillingmagen fortsätter sin explosionsartade tillväxt. v20+3 idag. Hjälp hur ska det se ut om 4 månader?! Nu börjar man känna sig lite osmidig också.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015