• lisodan

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Asams5 skrev 2015-03-03 15:23:59 följande:

Du går också på Sahlgrenska va? Var det också sista chansen för er? Ändå helt fantastiskt att det enda som blev bra tog sig! Underbart!

Detta var våran sista behandling, och det blev inget att frysa. Så det känns verkligen helt fantastiskt.

Jodå jobbiga första år lär det bli, men det kommer det definitivt vara värt. De kommer nog ha stor glädje av varandra redan som bebisar.

Och jag är själv tvåäggstvilling (dock på naturlig väg), så jag vet ju lite om hur det är. Känns skönt att ha en mamma som gått igenom en sådan graviditet och så också. :)

Japp, går (eller gick numera då-känns konstigt att de "släppt" en nu) på Sahlgrenska. Detta var andra försöket. Blev 2 embryon förra gången, ET gjorde mig gravid, men blev tyvärr MA och det frysta klarade inte upptiningen. Så det kanske var detta plus min ålder (39) som gjorde att de föreslog insättning av två. De trodde väl inte vi hade så stora chanser med ett förmodligen. Men detta var tydligen inte bara ett tipptopp embryo det var ett superduper tipptopp embryo, så nu hoppas vi på detta!!
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-03-03 13:50:37 följande:

Är det nån mer än jag som märker att de blivit mer känslosamma? Det går inte en dag utan att jag gråter (främst till nåt på tv och särskilt då när det gäller barn). Igår var det reklamen om barncancerfonden med flickan som vill bli läkare och komma på ett botemedel, nu sitter jag och bölar till ett program där en ung kille med handikapp fick en aktiveringsmöbel. Och 16 and pregnant på MTV som jag kollade på nyss.

Crazy times

Oh, ja. Till och med vanliga nyheter kan få mig att gråta!
  • lisodan
    Asams5 skrev 2015-03-03 19:36:03 följande:

Fullträff för dig med. Galet vilken "tur" man har ändå, trots kämpandet innan. Nu kommer vi i mål om 7 månader. :)

Ja, känns sjukt att vi av två möjliga embryon blir gravida två ggr. Speciellt efter att själva ha försökt i 3,5år utan att komma i närheten av ett pluss. Jag hoppas ju då visserligen gå i mål om 6 månader förstås (9+0 idag).
  • lisodan
    Josefinehej skrev 2015-03-04 07:13:03 följande:

Hej alla! Idag är en orolig dag. Jag är på 5+2 och det var dagen jag fick missfall förra gången. Börjar känna efter för mycket och tänker att jag inte känner något i brösten längre osv osv. Hoppas denna dag går fort. Vet inte varför man skulle jämföra denna graviditet med den förra?? De är ju en helt ny med helt nya förutsättningar, det vet jag, ändå blir man så himla orolig.

Förstår precis hur det känns. För oss var första VUL en milstolpe av fler skäl än de normala. Det var då vi sist fick veta att vi hade fått MA. Men det gick ju bra.

Det är nog svårt att låta bli att jämföra graviditeter, när man upplevt något så jobbigt som missfall. Hoppas du får en bra dag, trots oro. När har du VUL?
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-03-04 07:37:51 följande:

Hade du symptom ända fram till VUL när du hade fått MA?

Nej, det hade avtagit från en vecka tidigare så jag kände det på mig. Men ändå en stor chock! Därför jag är så nojig över symtom som kommer och går denna gång.

Nu när jag kommit längre denna gång inser jag att jag aldrig fick så starka symtom sist. Men det kan ju förstås också variera från graviditet till graviditet.
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-03-04 07:46:39 följande:

Jag fick för mig att ta ett gravtest idag på 6+1 vilket jag inte skulle gjort för strecket blev väldigt svagt och jag är nu supernojig. Borde inte strecket vara väldigt starkt nu? Jag brukar alltid ta digitala test så har inte mycket erfarenhet. Hjälp!

Har du fler test hemma? Jag fick helt fel utslag på ett en gång. Visserligen ägglossningstest, men ändå. Eller så kanske det är bäst att ta samma sort som innan när du plussade första gången? Går ju inte att jämföra mellan sorter tänker jag. Hoppas allt står rätt till!
  • lisodan
    Asams5 skrev 2015-03-04 07:39:40 följande:

Har för mig att jag läste i listan att vi har BF samma dag 6/10. Men jag är på 9+0 idag enl mina appar. Har jag gjort nåt fel?

Enligt appar skulle min BF vara 5/10, men efter besök hos bm har de sagt 6/10. Två olika barnmorsko. Appen hade dock räknat rätt på vilken dag jag är. Så nåt fel på appen. Tror jag har skrivit in 5/10 i appen för att få rätt vilken dag jag är på. Fråga nästa gång du är hos bm.
  • lisodan

Kul att vi ligger så lika förresten Asams5. Och Sahlgrenska också. Bor du i Göteborg??

• lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-03-04 17:11:15 följande:

Köpte ett digitalt test och det hade ändrats från Gravid 2-3 till 3+ så nu ska jag släppa det här. Vilken pärs!

Hurra! Bra att du köpte ett, även om det är sega pengar att lägga ut!
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-03-04 16:57:01 följande:

Går dina symtom i vågor? Jag tycker mitt illamående har lagt sig lite, jag är inte lika trött och brösten gör inte lika ont. Nojar ju direkt! Växtvärk har jag dock fortfarande och inatt inbillade jag mig att jag kunde känna en lite bula precis ovanför bäckenbotten.

Det gör de verkligen. Mådde rätt bra i lördags, helt däckad i söndags, bra i måndags, däckad tisdag, bra idag. Illamåendet kommer och går. Fått mindre bröst, vilket är läskigt, men mer molvärk igen. Vill göra UL varje vecka!....Fast det vill jag ju inte helt heller....
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015