• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Josefinehej skrev 2015-02-24 06:55:21 följande:

Såhär såg mitt test ut imorse! RD13 morgon :) Känns bra att det är starkt redan, har testdag på fredag!

Woop woop!
  • Kakan1976

Hej!

Ni som mår illa, har det blir värre och värre successivt eller mådde ni illa på samma sätt rakt från start?

Har mått illa sen igår eftermiddag men det är hanterbart och hoppas att det inte blir värre...

• Kakan1976
    Heystella skrev 2015-02-24 12:02:37 följande:

Hej på er! Kikar in här ibland och kollar hur det går trots att det inte gick så bra för mig denna gång.

Skulle behöva lite råd, båda mina försök har ju slutat i missfall i v 5. Min IVF-läkare verkar se på det med positiva ögon och säger typ 'Ja men då verkar ju ändå behandlingen funka m.m.' och vill absolut inte att jag ska ta några nya prover för att se om det är något knas. Jag och andra sidan är superrädd för att det ska vara något fel, har fått för mig att det finns ett samband mellan missfallen då både skett när embryot var 19 dagar. Hur som helst så vet jag inte om jag ska göra nästa försök i Mars (förslag från IVF-läkaren) eller gå till min 'egna' gynekolog och typ tvinga till mig ex. koguleringsprov m.m.

Några tankar?

Jag hade också tagit tester om det gick.

Kram
  • Kakan1976
    EmyJ skrev 2015-02-24 18:10:57 följande:

Vecka 4+5. Blodblandad flytning. Helvetes jävla skit!

Verkar vara flera som haft fet utan att det betytt nåt dåligt så ge inte upp! Slemhinnorna är känsliga efter behandlingen och en del får lite blödning från livmodertappen...
  • Kakan1976
    EmyJ skrev 2015-02-25 06:04:36 följande:

Det var det.. Missfallet är ett faktum. Minus på stickan idag, positivt igår.. Har hela tiden varit lite orolig över att det har varit svaga plus, som igår tex stod det "gravid 1-2" på Clearblue digital, det borde ha stått 2-3..

Åh nej vad tråkigt! Fy. Jag är så ledsen för din skull.

Stor kram
  • Kakan1976
    Kingston skrev 2015-02-25 05:52:55 följande:

Jaha då har nojan krupit över mig också....

Ont på vänster sida av "tjejmagen" sedan igår kväll.

Jag som har erfarit ett utomkveds tänker direkt att "nu är det kört"! Hur fanken ska jag orka gå runt och undra till i slutet på mars?

Hoppas det går över snart :(

Jag är också sjukt nojig idag och tror att jag har varit på toaletten 4 gånger den senaste halvtimmen. Ihållande "mensvärk". Inget blod än så nu får jag skärpa mig känner jag ochsläppa det lite. Även om det känns omöjligt.

Kan du inte få komma in på ett tidigare UL?
  • Kakan1976
    Kingston skrev 2015-02-25 12:52:56 följande:
    Ja jag önskar också att molandet liksom flyttade runt lite så jag slapp den här oron.

Jag har varit genomsvettig och klarvaken den senaste veckans nätter och så även inatt så på den fronten är det ingen skillnad...

Till mig sa dom att man gör första kollen efter ca 3 veckor? Jag ifrågasatte inte det då jag inte vet hur det brukar vara...

Men hur har ni andra gjort? Hur lång tid efter plus ska/var ni på första vul?
    Jag ska dit  på 6+2.

Menar du att hcg inte ska stiga om man har X?
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-02-25 13:21:20 följande:
    Tycker inte det smakar metall, men är lite osäker. Har väldigt svårt att beskriva smaken... Och det är liksom inte bara en smak- det är obehagligt. Och den känslan är ännu svårare att förklara...hmmm...
    Förstår vilken smak du menar. Man känner sig inte fräsch direkt och jag dricker gärna mkt vatten för att försöka bli av med smaken.
  • Kakan1976

Gör era symptom upp och ner? Illamående ena dagen men inte andra, trött men inte varje dag?

Mår inte illa idag och igår mådde jag ju hur illa som helst. Sjukt orolig idag, smäller av snart :(

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015