Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
Har ni som gått lite längre piggnat till tro? Jag är verkligen dödstrött. 8+1 idag. Klockan är halv åtta och jag har redan lagt mig i sängen. Snark.
Har ni som gått lite längre piggnat till tro? Jag är verkligen dödstrött. 8+1 idag. Klockan är halv åtta och jag har redan lagt mig i sängen. Snark.
Hej! Jag hoppar gärna in här, har följt er ett tag men inte vågat bli medlem förrän nu. Vi fick MA för ett år sedan på vårt första ET och efter det gjort fem misslyckade fet. Nu har vi gjort vårt andra ET och idag var vi på vårt andra vul. Vårt första vul gjorde vi förra tisdagen när vi var i v 5+4 och såg då två hinnsäckar, idag fick vi se två hinnsäckar och två tickande hjärtan i storlek för 7+0. Vi är i v 6+6. Vi fick tillbaka ett fyrcelligt och ett tvåcelligt embryo så jag trodde aldrig bägge skulle ta sig :) är ett tag kvar, men vi har kommit mycket längre än förra året, är rädd hela tiden men vi är ju faktiskt gravid. BF borde vara 5/11.
Välkommen hean123 och grattis till graviditeten! Spännande med två! :)
Nu har även jag varit på ul och fått se ett 12 mm stort embryo med pickande hjärta. Känns helt fantastiskt!
God kväll!
Dagen har varit tuff. Jag har varit obeskrivligt trött och haft huvudvärk som Alvedon inte kunnat rå på. Nu har jag sovit en stund på soffan och huvudvärken har lättat lite.
Dessutom har jag fått ett gång med små blåsor i munnen. Är det någon av er som känner igen detta?
Oron är det jobbigaste av allt tycker jag. Vi såg vår lilla ärta på ultraljud den 27/2 sen har vi inget mer UL inbokat förrän RUL den 7/5. Ibland känner jag mig så ogravid! Och det trots ömmande bröst, illamående och växtvärk. Jag tror jag är väldigt otålig, vill att det ska synas mer på magen. Vi har en babyboom på jobb och jag är än så länge den som gått kortast tid och det gör mig nervös, känns som att de andra kommit så mycket längre, även om det i de flesta fall bara skiljer ett par veckor.
Inatt drömde jag dessutom att jag började blöda, så vaknade med en riktigt olustig känsla.
Är det någon som har huvudvärk? Haft ont de senaste dagarna och Alvedon hjälper inte :(
Usch så snabbt allt kan förändras... :( Sitter på gynakuten efter att ha haft blödningar sen i går em. Känns som det är rätt kört...
Tack tjejer, så goa ni är! Men vilket omtumlande dygn jag har haft! Efter en eftermiddag igår med kraftiga blödningar, en natt fylld av gråt o knappt någon sömn och sju timmar idag på gynakuten fick vi till sist komma in och får se att vårt lilla embryo lever och pickar med hjärtat som det ska! Helt otroligt! Var så säker på att allt var kört. Dock fortfarande orolig då jag efter undersökningen fått en ny kraftig blödning , vilket gynekologen iofs tror beror på själva undersökningen men känns ju inte roligt att blöda! Nu ska jag försöka smälta allt som hänt... Puh.