• Asams5

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Tycker magen syns tydligare när man ser den på bild, än när man tittar i spegeln. Nu märker man det inte bara på byxorna. Det syns ju faktiskt. Så nu hoppas jag det är två glada bebisar som mår prima där inne. Har fått en knäpp tanke det sista att den ena skulle vara död eller tillbakabildats.

• Asams5

Oj oj, här händer grejer med magarna på en vecka. Mysigt! Själv känner jag ju mig bara uppblåst. Men hoppas det är lite bebismage också. :)

• Asams5
    lisodan skrev 2015-03-31 12:35:22 följande:

KUBtestet gick jättebra idag! Lägsta sannolikhet på trisomi 13 och 18. 1:20 000!!!!!! Fattar ni? 39 år gamma, snart 40!? Fick 1:1548 på Downs syndrom. (Annars ligger den på 1:87 i min ålder). Vi går ej vidare med fler tester nu.

Dessutom såg det bra ut i övrigt. Bra hjärtslag, bra storlek, bildade organ osv. Hon berättade att magsäck, urinblåsa och njurar har börjat fungera :) Verkar vara en gymnast därinne, vilket bensprattel! <3

Nu ska vi NJUTA! Nästa stopp blir RUL 12 maj. Ska fira med att börja kolla efter lite mer mammakläder och berätta för fler personer! smile1.gif

Så härligt! Helt underbart! Ja NJUUUT bara NJUUUT resten av tiden nu!
  • Asams5
    Josefinehej skrev 2015-04-01 06:54:35 följande:

Som Etta skrev så har sex varit på beställning och ett måste dem senaste åren och förstört mycket för både lust och diverse. Jag kunde bli så fruktansvärt frustrerad om jag låg där i sängen under ägglossning och min trötta sambo somnade! Svårt att förklara känslan i kroppen men det var ren frustration att neeeeeej ägget försvinner........ panik. haha därför blev då start av ivfen ett sätt att slappna av och bara ha sex när man känner för det eftersom vi nu "fick hjälp".

kram på er <3

Känner igen det där. Man tänkte liksom " en enda gång i månaden när det verkligen gäller, så är Karl-fan för trött!" Och så kände man att han inte var så himla noga med barn då kanske. Frustration som fan. Till och med kunde bli arg!

Och jag tror att lusten kommer att komma tillbaka, men det kan nog ta ett tag. Det är ju trots allt några år som det bara varit som en maskin man ska starta en gång i månaden. :)
  • Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-04-01 18:43:20 följande:

Nu är vi hemma från barnmorskebesöket, och har fått höra vår ärtas underbara hjärtljud <3 nu ska vi också njuta!

Hon hittade hjärtljuden snabbt, och hon sa att det var tydligare än vad det brukar vara smile1.gif och så bekräftade hon att det var livmodern som känns så tydligt nu. Alla mina värden vid inskrivningen var perfekta och hon menade på att jag inte kommer behöva äta järntabletter under graviditeten. TSH (sköldkörteln som ju varit underproducerande tidigare) låg också perfekt nu. Så skönt!

Min man var dessutom kvicktänkt nog att spela in ljudet på mobilen så nu lyssnar vi om och om igen smile5.gif

Också varit hos BM idag (andra gången). Men några hjärtljud fick jag inte lyssna på. Det blev bara prat, vilket i och för sig kändes bra, med den oron jag haft det sista. Fick tid till spec.mödravården 14/4. Och då kommer dom bla göra ultraljud. Så himla skönt. Hade varit tortyr att vänta till RUL.

Har också hypotyreos sen flera år. Inför sista IVF-behandlingen låg jag på 0,3. Och nu på inskrivningssamtalet på 2,7. Men hon förklarade att det bara är i början det stiger, så det är ingen fara. Vad ligger ditt på?
  • Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-04-01 19:37:10 följande:
    Jag tror det är rätt ovanligt att man får höra hjärtljud såhär tidigt eftersom det finns en risk att man inte kan höra även om allt är bra.

Jag hade 4,9 inför utredningen och kom ner till 2,1 om jag inte minns helt fel. Det var något år sen nu. Nu låg det på 1,5 :)
    Oj! 1,7 menar jag att det var på. I vilket fall har det ju höjts sig en hel del, men det är nog lugnt.
  • Asams5

Brösten har bara blivit STORA och hårda på mig!

Nån av er som fått cravings? Jag kan inte vara utan banan.

Gått in i v 15 idag.

• Asams5

Mer äter man ja! Finns ingen botten längre. Alltid hungrig. Blir alltid nån banan på natten också. ???? Hur ska detta sluta. Kommer bli helt groteskt stor.

Har ni ökat nåt i vikt då? Fick en chock när jag ställde mig på vågen häromdagen. 3 kg pluss sen fröna kom i magen.

• Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-04-09 10:28:01 följande:

Jag har gått ner 4 kg, men idag hade jag ökat 800 gram.

Idag fick jag åka hem från jobb med illamående! Första gången jag varit galet nära att kräkas. Så nu ligger jag hemma och har tagit lergigan. Mår lite bättre men magen är fortfarande inte på topp. Jag hoppas det beror på annat än graviditeten, vi ska ju till NY om två dagar och vill inte må såhär där... Suck.

Du är väl också snart igenom första tredjedelen? Borde lätta lite då. Hoppas på det i alla fall. Jag känner åtminstone av det. Snart tar annat vid istället. Undra hur det blir med foglossning och vätska och järnbrist och allt vad det kan vara. Hittills har jag mått prima i alla fall.

Trevlig resa förresten. New York är ju en helt underbar stad. Blir så avundsjuk! Hoppas ni får sol och härligt väder.
  • Asams5
    lisodan skrev 2015-04-09 09:34:26 följande:
    5 kilo plus här! :) m
    Puh! Inte bara jag då. :) Men hur ska det sluta. Kommer få gå i sopsäck sista veckorna. :)
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015