Fröken Smilla skrev 2015-04-01 18:43:20 följande:
Nu är vi hemma från barnmorskebesöket, och har fått höra vår ärtas underbara hjärtljud <3 nu ska vi också njuta!
Hon hittade hjärtljuden snabbt, och hon sa att det var tydligare än vad det brukar vara
och så bekräftade hon att det var livmodern som känns så tydligt nu. Alla mina värden vid inskrivningen var perfekta och hon menade på att jag inte kommer behöva äta järntabletter under graviditeten. TSH (sköldkörteln som ju varit underproducerande tidigare) låg också perfekt nu. Så skönt!
Min man var dessutom kvicktänkt nog att spela in ljudet på mobilen så nu lyssnar vi om och om igen ![smile5.gif](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile5.gif)
Också varit hos BM idag (andra gången). Men några hjärtljud fick jag inte lyssna på. Det blev bara prat, vilket i och för sig kändes bra, med den oron jag haft det sista. Fick tid till spec.mödravården 14/4. Och då kommer dom bla göra ultraljud. Så himla skönt. Hade varit tortyr att vänta till RUL.
Har också hypotyreos sen flera år. Inför sista IVF-behandlingen låg jag på 0,3. Och nu på inskrivningssamtalet på 2,7. Men hon förklarade att det bara är i början det stiger, så det är ingen fara. Vad ligger ditt på?