• Asams5

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Kakan1976 skrev 2015-03-04 17:11:15 följande:

Köpte ett digitalt test och det hade ändrats från Gravid 2-3 till 3+ så nu ska jag släppa det här. Vilken pärs!

phpfJZgY333411.jpg

Klart du är gravid! Precis som alla vi andra här. :) Oron kommer släppa betydligt efter VUL.

Igår kunde jag till och med se små små ben på bebisarna. Helt fantastiskt!
  • Asams5
    Kakan1976 skrev 2015-03-04 21:34:35 följande:
    Vad coolt! Längtar till nästa vecka när det är dags för UL.
    Du kanske också får reda på att det är två.... :)
  • Asams5
    Kakan1976 skrev 2015-03-05 11:07:50 följande:
    Ja shit. Rätt nervös över det men jag tar vad jag får ;)
    Ja, jag var i chock flera dagar efteråt. Hade ju aldrig i tanken att det var två som sattes in. Fortfarande svårt att fatta. Tur man har några månader på sig.

Håller tummarna för att det är två. Vore ju kul att följas åt då! :)
  • Asams5
    Kingston skrev 2015-03-05 16:47:21 följande:

Okei... Nu har jag bölat hela dagen för allt och ingenting!

Orka med sig själv liksom!

Haha! Sån var jag igår. Jobbigt att orka med sig själv vissa dagar! :)
  • Asams5
    Kakan1976 skrev 2015-03-11 10:30:55 följande:

Tack alla fina! Det gick bra! Vi fick se ett fint tickande litet hjärta!

Jag började storgråta och känner mig helt matt nu men väldigt lycklig.

Härligt! Grattis! Ingen tvilling som gömde sig? :)
  • Asams5
    lisodan skrev 2015-03-13 08:46:10 följande:

En annan sak...Igår morse när jag tittade mig i spegeln såg jag inte längre "grå" ut. Blodkärlen syns på kinderna och under dagen tyckte jag generellt när jag tittade mig i spegeln att jag såg yngre ut. smile1.gif Kanske börjar få den där graviditets glowen?? Läste också i appen att man i nu i vecka 11 kan få varmare händer och fötter, så det är väl mer blod i omlopp helt enkelt smile1.gif Ha en bra dag alla, hoppas solen skiner lika fint på er, som här i Göteborg! <3

Varmare händer alltså. Vad lustigt, reagerade på det idag faktiskt. Brukar alltid vara så kall.

Lite kul att vi följs åt exakt på dagen?

Känner du att nåt symtom lättat något? Jag tycker den extrema tröttheten blivit bättre.
  • Asams5
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-03-13 14:22:25 följande:

Det blir ingen bebis. Kan någon snälla ta bort mig från listan? Önskar er alla lycka till! Kram

Nej fy! Stackare. Kramar kramar kramar. Bara kämpa på sen igen när ni orkar. Ge inte upp! Snart kommer er glädje!
  • Asams5
    Josefinehej skrev 2015-03-17 12:51:42 följande:

Hej alla!
    Tråkig känsla/stämning i tråden just nu och jag är så ledsen för Kingston skull.. Man känner sig nästan lite dum när man är glad för sig själv just idag. kärlek till alla som kämpar <3

jag har varit så orolig och igår fick jag nog och bokade en ultraljudstid idag. Jag ska enligt beräkningar vara 7+1 idag. Enligt VUL så är jag 6+4 (vilket oroar mig eftersom jag vet ju exakt när äggplocket var) Men han lugnade mig och sa att såhär tidigt så kan mätningarna skilja ungefär 5 dagar bak eller fram. MEN vi fick se ett fint tickande hjärta och det kändes så himla bra! Jag oroar mig ändå lite, men det kommer jag förmodligen alltid göra. MEN, nu vet jag att det finns ett liv därinne och på rätt plats. (Orolig för tidigare utomkveds)

Nästa VUL på måndag hos ivf-kliniken, så får vi hoppas grynet har växt lite då!

Någon som har koll på hur stort ert foster var vid första VUL? I millimeter alltså.

Mina var 8 och 9 v7+1. 22 och 23 v8+6. Så dit gryn kommer växa på sig fin-fint!
  • Asams5
    Kakan1976 skrev 2015-03-18 09:49:22 följande:
    Fast vi är ju inte så många med här så det kanske går lika bra att lägga upp bilderna här? Jag har inget emot en magbild då och då :).
    Blir väl bra det.
  • Asams5

Jag är i vecka 11+0 och senaste veckan har det allt blivit lite put på magen. Så roligt!

Annars är det med mig, som för er flesta här inne, ORO! Jag bara måste få göra ultraljud innan RUL 20 maj. Man får ju alla möjliga konstiga idéer nu när det var ett tag sedan man såg de små. Skulle vara så skönt att få bekräftat att allt ser bra ut när vecka 12 passerat.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015