Inlägg från: Utflykt i verkligheten |Visa alla inlägg
  • Utflykt i verkligheten

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Josefinehej skrev 2015-03-03 14:10:12 följande:

Hahaha så kul. Jag minns en gång när jag åt hormontabletter för några år sedan och upptäckte att någon ätit upp hela min burk jordnötssmör på jobbet, var bara lite bottenskrap kvar. Jag grät oavbrutet i 10 minuter för var såååå ledsen verkligen. Så de var en annan typ av gråt än ditt "rörda" haha. Så konstigt!

Fast vad var det för pulver som hade mage att moffla i sig hela din burk med jordnötssmör? Folk asså...
  • Utflykt i verkligheten
    Kakan1976 skrev 2015-03-04 07:46:39 följande:

Jag fick för mig att ta ett gravtest idag på 6+1 vilket jag inte skulle gjort för strecket blev väldigt svagt och jag är nu supernojig. Borde inte strecket vara väldigt starkt nu? Jag brukar alltid ta digitala test så har inte mycket erfarenhet. Hjälp!

Alla har olika nivåer av HCG i kroppen. Att det är svagare behöver inte ha någon betydelse alls. Hör av dig till kliniken om du är väldigt orolig. Det är ju inte bra för dig och gå runt och vara nervös.
  • Utflykt i verkligheten
    MaryoMary skrev 2015-03-04 13:05:06 följande:
    Jag gjorde samma med Nordics test (det man fick med sig hem efter et) och det var så SVAGT att jag fick PANIK:) Jag åkte till jourappoteket på kvällen köpte nya CB teste och gjorde 4 st... Men alla visade gravid 3+. Nordics test är kassa...
    Jag blev supernojjig (som vanligt) av detta och mådde kasst tills jag gjort nya tester.

Imorgon har jag ul och är så himla nervös. Håll tummarna för mig, jag vill se hjärtslag:)
    Håller tummar!!
  • Utflykt i verkligheten
    Kakan1976 skrev 2015-03-04 17:11:15 följande:

Köpte ett digitalt test och det hade ändrats från Gravid 2-3 till 3+ så nu ska jag släppa det här. Vilken pärs!

Skönt! Kram på dig
  • Utflykt i verkligheten
    MaryoMary skrev 2015-03-05 14:35:33 följande:

Hej alla i Lyckotråden!
    Nu har vi just varit på första UL och såg ett litet slående hjärta. Vilken magisk känsla och jag kan äntligen andas ut!!! Hon berättade att om man såg hjärtslag var det som att passera v 12. Missfallsrisken var lika låg. Så himla många lyckotårar i gynstolen idag.
    Uppdaterade listan också.

Grattis och välkommen hit!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015