Inlägg från: Utflykt i verkligheten |Visa alla inlägg
  • Utflykt i verkligheten

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Heystella skrev 2015-02-24 12:02:37 följande:

Hej på er! Kikar in här ibland och kollar hur det går trots att det inte gick så bra för mig denna gång.

Skulle behöva lite råd, båda mina försök har ju slutat i missfall i v 5. Min IVF-läkare verkar se på det med positiva ögon och säger typ 'Ja men då verkar ju ändå behandlingen funka m.m.' och vill absolut inte att jag ska ta några nya prover för att se om det är något knas. Jag och andra sidan är superrädd för att det ska vara något fel, har fått för mig att det finns ett samband mellan missfallen då både skett när embryot var 19 dagar. Hur som helst så vet jag inte om jag ska göra nästa försök i Mars (förslag från IVF-läkaren) eller gå till min 'egna' gynekolog och typ tvinga till mig ex. koguleringsprov m.m.

Några tankar?

Jag tror att för din egen sinnesfrid skull, är det nog bra att kolla upp och samla tankarna lite. Kram!
  • Utflykt i verkligheten
    Kingston skrev 2015-02-24 14:03:49 följande:
    Haha känner igen mig på några punkter.

Men det är svårt att gnälla ännu då gubben inte vet om något.

Men fr.o.m torsdag så ska situationen utnyttjas betydligt mer *flin*
    Mja... Nåväl, man blir ju inte särskilt pigg och alert av hormonbehandlingar, äggplock och tabletter som ska upp i snipperiet. Tycker definitivt att du redan nu kan begära uppassning och ompyssling.  
  • Utflykt i verkligheten
    Kingston skrev 2015-02-24 14:51:20 följande:
    Hehe "snipperiet"... Ska använda just det uttrycket när jag ska gnälla ;)

På tal om det... Hur länge har ni andra fått råd om att fortsätta med lutinus?
    Gör så och hälsa från mig!

6 dagar efter plusset på testdagen fick jag som direktiv från Carlanderska.
  • Utflykt i verkligheten
    EmyJ skrev 2015-02-25 06:04:36 följande:

Det var det.. Missfallet är ett faktum. Minus på stickan idag, positivt igår.. Har hela tiden varit lite orolig över att det har varit svaga plus, som igår tex stod det "gravid 1-2" på Clearblue digital, det borde ha stått 2-3..

Så tråkigt! Kram till dig och din partner!{#emotions_dlg.flower}
  • Utflykt i verkligheten
    Kingston skrev 2015-02-24 22:12:34 följande:
    Hmm va konstigt...

Jag har ju också gått på Carlanderska men jag har kört på distans. Och min läkare (inte ifrån Carlanderska) tyckte jag skulle köra på 3 veckor till efter plus :S

DET ÄR JU SJUUUKT LÅNG TID!
    Märkligt att vi har fått så olika instruktioner här inne i tråden gällende detta. Man tänker ju att det ska finnas rutiner som alla de olika klinikerna följer.

Men instruktionerna kanske är individuellt anpassade?
  • Utflykt i verkligheten
    lisodan skrev 2015-02-25 12:26:08 följande:

Verkar som jag ska få en släng av alla gravidsymtom som finns. Började just blöda näsblod...det bara började rinna när jag satt i soffan...

Har någon annan än jag konstig smak i munnen? Kan ej helt definiera smaken men den är obehaglig. Är värst från eftermiddagen.

Metallsmak? Det ska vara vanligt under graviditet.
  • Utflykt i verkligheten
    Kingston skrev 2015-02-25 12:52:56 följande:
    Ja jag önskar också att molandet liksom flyttade runt lite så jag slapp den här oron.

Jag har varit genomsvettig och klarvaken den senaste veckans nätter och så även inatt så på den fronten är det ingen skillnad...

Till mig sa dom att man gör första kollen efter ca 3 veckor? Jag ifrågasatte inte det då jag inte vet hur det brukar vara...

Men hur har ni andra gjort? Hur lång tid efter plus ska/var ni på första vul?
    Två veckor ett plus.
  • Utflykt i verkligheten
    lisodan skrev 2015-02-25 13:21:20 följande:
    Tycker inte det smakar metall, men är lite osäker. Har väldigt svårt att beskriva smaken... Och det är liksom inte bara en smak- det är obehagligt. Och den känslan är ännu svårare att förklara...hmmm...
    Har nog samma som dig. Det smakar som en blandning av metall och ofräscht. Kan inte beskriva det bättre än så tyvärr...
  • Utflykt i verkligheten
    Josefinehej skrev 2015-02-25 13:58:35 följande:
    bra ide! :) vart är listan? inte sett någon
    Den befinner sig ett par sidor tillbaka.

Jag letar upp den och uppdaterar med ort.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015