• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Haha Smilla!

Fint! Både filten och benen.

• Kakan1976

Var hos BM idag och tack och lov så hade mina järnvärden gått upp till 111 så inget tjat om att jag behöver ta järntabletter. Så jäkla skönt! Jag fortsätter med leverpastej, blodpudding, Blutsaft och spenat. Allt annat såg också bra ut :). Han låg just nu med huvudet till höger ner mot min ljumske och BM sa att hon kände en liten hand till höger om min navel. Mysigt!

Hur hade ni det på mammaträffen?

• Kakan1976
    Etta skrev 2015-08-20 22:13:54 följande:
    Samma här, hos bm och mitt järnvärde hade ökat till 124! Verkar som alla torkade aprikoser, havregryn och spenat gett resultat! :) Hade lite lågt blodtryck ( vilket jag känner av) men det tyckte bm bara var bra. Sf-måttet var 29,1 så jag följer min kurva och ligger något över genomsnittet.

Mammagruppen var trevlig men kanske lite stelt i början, men vi har bestämt nya tider. Och så fick jag ju träffa lisodan, väldigt trevligt! :)
    Vad skönt! Jag låg på 30 på SF-mått vilket tydligen var i sin ordning :)

Det blir ju lätt lite stelt i början. Men kul att ni bokat in lite träffar.

Jag var på Magplasket igår och det kan jag verkligen rekommendera! Skön lätt träning i 30 min sen avslappning i poolen och lite babymeditation i 30 min, superhärligt!
  • Kakan1976
    MaryoMary skrev 2015-08-14 11:29:06 följande:

Hej alla! Vad tråkigt med katten Kakan, hoppas allt gått bra.

Jag ska också föda i Varberg och är inbokad på rundtur 25/8, de har öppet hus på tisdagar. Boka in dig du med :)

Skulle boka idag men det var fullt på tisdag som synd var. Fick en tid i slutet på september för visning. Hade varit kul att ses där men det kanske får bli på själva förlossningen istället ;)

• Kakan1976
    Lyckades hitta, vad jag tror är, den sista uppdateringen för alla.

Namn och ålder:

Kakan: 38 år
    happyhappy: 28 år
    Fröken Smilla: 33 år
    Asams5: 31 år
    MaryoMary: 37 år
    lisodan: 39 år
    Carro_39: 39 år
    Noctura: 29 år
    Bebro001: 26 år
    EmyJ: 28 år
    Etta: 31 år
    Siri74: 40 år
    hean123: 30 år

Kakan: Göteborg
    MaryoMary: Göteborg
    Etta: Göteborg
    Siri74: Roslagen
    Asams5: Alingsås
    Lisodan: Göteborg

Klinik:

Kakan: Nordic i Gbg (tididigare Sahlgrenska)
    happy happy:Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Asams5: Sahlgrenska
    MaryoMary: Nordic i Gbg
    lisodan: Sahlgrenska
    Carro_39: Huddinge
    Noctura: IVF Falun
    Bebro001: Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    EmyJ: Akademiska sjukhuset Uppsala
    Etta: Sahlgrenska
    Siri74: Sophiahemmet
    hean123: Cvl i Uppsala

Första UL:

Kakan: 11/3
    happy happy: 4/3
    Fröken Smilla: 27/2
    Asams5: 19/2
    MaryoMary: 5/3
    lisodan: 19/2
    Carro_39: 20/2
    Noctura: 11/3
    Bebro001: 16/3
    EmyJ: ?
    Etta: 19/3
    Siri74: 3/3
    hean123: 10/3

RUL:
    Fröken Smilla: 7/5
    Kakan: 28/5
    Asams5: 20/5
    Etta: 10/6
    Lisodan: 12/5
    MaryoMary: 21/5
    Isglass3: 25/5
    Josefinhej: 26/5

Kön:
    Fröken Smilla: flicka
    Asams5: pojke pojke
    Lisodan: flicka
    MaryoMary: pojke
    Isglass3: flicka
    Josefinhej: pojke
    Kakan: pojke
    Siri74: Vill inte veta men troligtvis en pojke

BF:
    Kakan: 26/10
    happy happy:20/10
    Fröken Smilla: 8/10
    Asams5: 6/10
    MaryoMary: 20/10
    lisodan: 6/10
    Carro_39: 14/10
    Noctura: 19/10
    Bebro001: 25/10
    EmyJ: 31/10
    Etta: 2/11
    Siri74: 22/10
    hean123: 5/11
  • Kakan1976
    Sindyrella1983 skrev 2015-08-21 13:02:31 följande:

Nu har jag bokat föreläsning på lasarettet där läkare och barnmorskor från BB/Förlossning pratar. Tänker att det kanske kan vara intressant att lyssna på. =) 

Känner mig sååå trött idag, sover dåligt igen. Så det ska bli skönt med helg. Hade helst lagt mig för att vila nu lite svårt på jobbet bara.

Imorgon blir att spendera hela dagen på fotbollsplanen med pojkarna.

Spännande. Jag har också bokat tid för det. Hittar inte dig på listan,när var det du hade BF?

Jag är också trött mest hela tiden och känner att jag tänker så negativt om saker och ting. Och så blir jag besviken på mig själv för att jag inte kan vara mer positiv.
  • Kakan1976

Siri74: Fy sjutton! Jag tycker som Lisodan att du ska be att få järn intravenöst. Så där kan du ju inte ha det.

Skönt att det gick bra på Ullared Smilla. Och en Näsfrida kanske det får bli. Det har en vän till mig rekommenderar också.

Nu har jag börjat gå upp i vikt rätt bra och hungern har satt in. Beror mest sannolikt på att magen äntligen sköter sig någorlunda. Och att jag äter en farlig massa glass och bullar. Sötsuget vet inga gränser!

Bebisen stökar på mycket i magen. Jag brukar lägga mig med magen mot min sambos rygg så att han får känna. Mysigt!

Ha en fin söndag alla!

• Kakan1976

Ja nu är magen stor Lisodan! Fin! Jobbigt med sömnen. Det borde vara tvärtom tycker jag att man fick massor av sömn på slutet för att vila upp sig inför vad som komma ska.

Sitter också med en lista nu för att preppa det sista som ska med i BB-väskan.

Losec och Gaviscon kör jag. Och gräddiga glassar! Isglass räcker inte långt ;). Hungrig för jämnan nu och magen funkar toppen, så skönt!

Kan tipsa om att se En unge i minuten på TV4Play tillsammans med era män om ni vill veta mer om hur det går till på en förlossning. Både lite läskigt men bra med info tycker jag.

• Kakan1976
    Etta skrev 2015-08-24 16:36:13 följande:

Ja, halsbränna är inte roligt, har också insett att pizza med kaffe efteråt är det absolut värsta... Har inte tagit tag i att skaffa nåt annat än samarin mot den, men behöver göra det, idag drack jag massa samarin på jobbet utan att det hjälpte alls...

Ang bb-väskan läste jag just nån lista som verkade bra, men det kan ju bli så att man har den packad i flera veckor, och så mycket gravidkläder har inte jag att jag kan vara utan två uppsättningar sköna byxor i flera veckor så misstänker om jag känner mig själv rätt att jag trots allt kommer ha missat få med mig hälften.. Men då får väl mannen åka hem och fixa. Kakan, visst funderade ni på Varberg? En kompis till mig som fött barn både på Östra och Varberg rekommenderade verkligen Varberg, så nu funderar jag på om det är värt resan dit... Problemet är ju dock vår opålitliga bil, inom Gbg kan vi ta taxi men det blir ju lite dyrt till Varberg. ( min man föreslog på allvar att vi skulle ta tåget!! " Det går ju fort"! ;)

Ja vi satsar på Varberg men hade nog inte vågat ta tåget, haha! Ni kan inte byta ut er bil ett par veckor mot ngt mer pålitligt? Någon snäll vän kanske kan ställa upp?
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-08-24 16:56:53 följande:

Etta - snyggt att åka tåg! Haha smile2.gif

Jag fick ringa förlossningen idag då det blev väldigt blött i trosan för andra gången på två dagar. Dock tyckte de att det inte lät så farligt, och det skulle helst rinna. Men maken köper ett test idag och vi ska ändå till bm på onsdag så jag tar upp det då. Nu ska Bb-väskan definitivt packas och bebiskläderna tvättas. Fick lite halvpanik smile5.gif

Oj vad spännande! Vad är det för test tro?
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015