• MaryoMary

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Vad skönt med lyckat ul, kakan!

I morgon är det kub för oss, v 12+0.

Jag har lyssnat på hjärtljuden hemma två gånger, det stillar oron en hel del.

Cravings hittills är brämhilts lemonad som dricks i mängder:)

• MaryoMary
    Fröken Smilla skrev 2015-05-07 10:17:23 följande:

Nu har vi varit på ultraljudet och vi väntar en perfekt liten flicka <3

phpgJDW2V94033.jpg

Åhhhh här händer det grejer:) vad kul! Grattis!!!

Läser också om yogan, vill så gärna haka på men kan inte nu på våren pga jobb. Om ni går höst kursen vill jag jättegärna gå med!

Om nån sitter vid datorn inom närmsta får ni gärna lägga in rul på mig den 20/5, längtar!

Då har jag lovat mig själv att börja njuta, tro på detta och inte panika mer. Kanske tillochmed köpa första babyplagget:)
  • MaryoMary

Åhhh jag är så nyfiken, måste åka och köpa bikarbonat först bara.

Känner också igen mig i en viss tomhet efter allt. Vi var helt inställda på ÄD och visste att vi hade 1,5 år kvar i kön. Vi hade fått besked att det i princip inte var möjligt att få helt egna barn. Nu när vi blev gravida så känner jag en overklighets och tomhets känsla som jag trodde skulle ha gått över nu, men det har den inte. Jag var helt inställd på ännu mer "kämpande". Märkligt hur man funkar!

• MaryoMary

Hej alla! Var på Rul idag och allt ser bra ut. Hon ville flytta fram mig men efter att jag förklarat för henne tre gånger att det var en Ivf bebis så gav hon med sig. Vi väntar en liten son!!!! Mängder med tårar rullade längs kinderna och vilken magisk stund det blev.

Solskenskramar!

• MaryoMary
    Asams5 skrev 2015-05-21 15:30:37 följande:
    Grattis! Kul med en pojke till i tråden! Syndes det tydligt? :)

Skulle också blivit fram flyttad, men hon sa att vi får hålla oss till det datumet som är sagt. Och det är ju helt rätt! Med andra ord växer våra grabbar på bra. Det är ju skönt! :)
    Det var visst ett tydligt "spjut" mellan bena som efter att hon pekade ut tom jag kunde se:)
  • MaryoMary
    Asams5 skrev 2015-05-21 15:33:21 följande:
    Eller flytta bak mig. Fast det beror på hur man menar. Min BM menade att jag skulle varit någon dag längre gången än jag är. Men så kan det ju liksom inte vara, eftersom det är IVF.
    Ja, samma här, var i 18+0 enligt ivf och 18+3 enligt Bm, skönt att han växer ordentligt!
  • MaryoMary

Grattis till lyckat UL, Kakan!!! Vist var det mysigt att se bebben:)

Själv har jag fått foglossningar from hell. Sjukgymnastik o akupunktur 2 ggr/ vecka. Så himla öm i svanken. Surt.

Idag o i morgon har babyproffsen konkursutförsälning i Kungsbacks. 50% på allt i butiken! Var där i morse och fyndade tillsammans med halva Kungsbacka. Gud vilka köer... I morgon kl 10 öppnar de igen och då ska de ha fyllt på från lagret. Så har ni inget annat för er... Helt klart värt en utflykt!

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015