• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Namn och ålder:
    Kakan, 38 år
    happyhappy, 28 år
    Fröken Smilla, 33 år
    Asams5, 31 är
    MaryoMary, 37 år
    lisodan: 39 år
    Utflykt i verkligheten: 36 år
    Carro_39, 39 år
    Noctura: 29 år

Klinik:
    Kakan: Nordic i Gbg (tididigare Sahlgrenska)
    happy happy:Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Asams5: Sahlgrenska
    MaryoMary: Nordic i Gbg
    lisodan: Sahlgrenska
    Utflykt i verkligheten: Carlanderska
    Carro_39: Huddinge
    Noctura: IVF Falun

Första UL:
    Kakan: Antagligen v. 10
    happy happy: 4/3
    Fröken Smilla: 27/2
    Asams5: 19/2
    MaryoMary: 5/3
    lisodan: 19/2
    Utflykt i verkligheten:
    Carro_39: 20/2
    Noctura: 11/3

BF:
    Kakan: 28/10
    happy happy:20/10
    Fröken Smilla: 8/10
    Asams5:
    MaryoMary:
    lisodan: 6/10
    Utflykt i verkligheten:
    Carro_39: 14/10
    Noctura: 19/10
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-02-20 10:28:08 följande:

www.bravardag.se/halsa/knopp-och-sjal/artikel/lider-du-av-uppblast-och-orolig-mage

Kanske funkar detta också för gravida? Jag känner mig också väldigt svullen. Speciellt på kvällarna. Jag har själv ätit gluten o laktosfritt snart ett år och magen är mycket gladare. Men jag vet inte om jag har endometrios, ibs eller båda delarna. Det enda jag vet är att jag ej är så hård i magen längre. Det var verkligen ett problem innan.

Häromdagen drack jag en del bubbelvatten, det känner jag ej för igen! Magen blev jätteuppblåst. Tycker också att bönor kan ställa till de. Och igår fick jag grym halsbränna av kebabrullen.

Jag tror man får testa sig fram....

Ja jag drack också massa bubbelvatten igår vilket jag inte kommer att göra om. jag brukar ta Inolaxol för magen som gör den mer jämn och så att den jobbar på lite men det stod på att man ska rådfråga läkaren innan om man är gravid så kanske får ringa och kolla om detta.

Ska kolla din länk också!
  • Kakan1976
    noctura skrev 2015-02-20 08:39:24 följande:

Hej!

Följer gärna denna tråd.

Om det är någon som sitter vid en dator så får ni gärna lägga till mig.

noctura 29 år

ivf Falun

Första Ultraljud 11/3

BF 19/10

Dock drabbades jag av överstimulering har har legat på sjukhus i en vecka, kom hem i onsdags. Men det går iaf åt rätt håll även om det går sakta :)

Välkommen!
  • Kakan1976
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-20 09:52:57 följande:

Tar å smyger mig in här... Har ju egentligen inte testdag förrän på måndag, men fick ett starkt plus igår kväll.

Tjohoo grattis!
  • Kakan1976
    EmyJ skrev 2015-02-20 13:22:23 följande:
    Tack :) Insåg att jag räknat fel, 4+1 är jag i.
    Nästan precis samma som jag då, jag är på 4+3. Ska testa igen på söndag och ringa kliniken på måndag.

Vad har du för symptom?

• Kakan1976
    MaryoMary skrev 2015-02-20 13:50:39 följande:

Jag vet inte hur många gravtester jag har gjort efter första plusset, men det är jäääätemånga. Idag blev det Gravid 3 + på CB-testet och jag vågade för första gången låta mig själv slappna av och glädjas lite. Så skönt! Annars är jag kass på att hantera oron:) Jag har inga som helst känningar förutom lite lätt mensvärk då och då. Hade önskat att jag kände mer, mår gärna lite illa, bara man vet att lilla pyret finns kvar. Hur mår ni?

Så kul att vi börjar bli fler här inne! Grattis till oss alla!

Haha ok! Skönt att du kan slappna av lite nu iaf men förstår din oro, är väldigt orolig jag också.

Jag är sjukt svullen och gasig, har "mensvärk" då och så, är trött och frusen oich har ont i brösten. Så jag känner massor men det går lite upp och ner och det är vanligt att det är olika för alla. Annars mår jag bra och ibland vågar jag bli lycklig och kan hindra tankarna om missfall.
  • Kakan1976

Tog ett test nu. Har ju egentligen inte testdag förrän imorgon men tjuvtestade RD 10. Som tur var stod det fortfarande Gravid på stickan! Nu stod det också 2-3. Puh, sovit nästan lika lite inatt som inför första testet. Imorgon ringer jag kliniken och får tid för UL.

Igår kände jag som ilningar i magen som gjorde rätt ont. Har ni känt det? Googlade och tänker att det är ligamenten...

Kram på er och ha en fin söndag!

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-02-22 08:38:14 följande:
    Skönt med testet. Jag gjorde också ett en vecka efter plusset och känner igen din nervositet smile5.gif

Angående ilningarna, jag har haft tre sorters känningar i magen... Det första jag kände var definitivt ligamenten. Det drar och har sig på varsin sida. Numera gör det också ont när jag nyser smile5.gif Sen känner jag växtvärk i själva livmodern, som påminner lite om mensvärk. Och så sist, magknip smile5.gif tarmarna bråkar eftersom jag är hård i magen. Min mage är annars tvärtom så det har varit en stor omställning. Det magknipet är värst av allt smile5.gif
    Låter som för mig då! Min mage är sjukt uppblåst också. Mumsar katrinplommon för fullt!
  • Kakan1976
    ljungen78 skrev 2015-02-22 08:40:12 följande:

Hoppar också in i den här tråden - thank god! Glad TD igår och hade inte tjuvat alls för att jag inte har vågat. Snacka om att jag var nervös där på morgonen, darrade på händerna när jag höll i stickan :-O Tog iaf ett cb digital som visade Gravid 3+ - überlycklig! Så jäkla skönt!! Om jag har räknat rätt så har jag BF 26 oktober smile1.gif

Tjoho! Grattis! Vad härligt.
  • Kakan1976

Ha! Får passa mig för plommonen då ;)

Har ni bytt från multivitaminer för kvinna till sådana för gravida?

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015