• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

En sak jag inte räknade med vad gällde att jag nu känner buffarna, är att när jag inte känt dem på ett tag så blir jag orolig. Så nu sitter jag här och försöker med vilja framkallas lite kännbara buffar.

• Kakan1976
    lisodan skrev 2015-06-02 11:03:21 följande:

Någon som haft molvärk igen? Går in i vecka 23 idag och jag har som mensvärk igen. Inte bara växtvärkssmärtor. Smärtan känns långt ner i livmodern. Och det liksom ilar lite i vaginan också. En svidande värk.

Jag har haft lite de senaste dagarna. Molvärk och stickningar. Men jag är ju "bara" i vecka 20 nu.
  • Kakan1976

Jag ska vara hos BM vecka 22.

Jag får ge mig till tåls med sparkarna/buffarna då men nu när jag fått känna hur det känns vill jag känna det hela tiden! Hoppas du märker av dina snart Etta! Jag kände buffar efter RUL i veckan 19.

Min chef är också väldigt på just nu eller så är det jag som inte orkar lika mycket som vanligt men kul är det inte i alla fall. Idag känner jag mig skitirriterad så fort någon ber mig om något. Vill bli lämnad i fred och göra saker i min takt och orkar definitivt inte rodda i något jobbigt. 

• Kakan1976
    Etta skrev 2015-06-04 14:28:27 följande:

Jag tror faktiskt jag kände av ett par sparkar nu! Kan vara en tarm eller något också , men nånting är det som buffar!

Åh så härligt. Jag sitter själv här och myser på jobbet eftersom jag känner hur han buffar därinne. Världens bästa känsla!

Min mage har för övrigt gått helt bananas nu. Från att det var helt stopp förra veckan så är det idag totala motsatsen. Jag får nog trappa ner med på Kaktulosen. Fast heller så här än tvärtom.

Idag är det fredag och jag ser redan framemot imorgon bitti när jag ska ta en kopp kaffe och en bagel i sängen och ligga och dra mig hur jäkla länge jag vill.

Ha en fin fredag alla!
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-06-08 05:38:58 följande:

Absolut rundare, Smilla! Har också problem med att skriva. Min mobil har gått sönder och den temporära IPhone 3 funkar sådär. Ser inte vad jag skrivit på de första raderna så kan säkert vara lite roliga autocorrect där. Blir inga fina gravidmagebilder heller. :( Blir verkligen påmind om hur mkt jag använder min smartphone. Tycker också sidan uppdaterar dåligt. Står att det ej kommit något nytt men sen dyker det plötsligt upp inlägg från gårdagen som jag ej sett.

Annars rullar det på här. Vi har nu flyttat till vår stuga för säsongen. Lite jobbigt att vara utan toalett som gravid. Har nära till de gemensamma, men prio ett nu är att få installerat toalett illa kvickt!

Är det fler som kan få lite dåligt samvete om ni tagit i lite för mkt? Har haft ont i magen under våra flyttdagar, inte för att jag burit nåt direkt men för att jag varit igång. Såklart ett tecken på att jag ska vila mer men vad göra? Har svårt att förstå hur man orkar vara gravid och ha små barn samtidigt. Hur får man ihop det? Ha en bra dag alla!

Jag har mailat Familjeliv och felanmält men inte fått någon respons.

Apropå telefon så kommer jag inte på yogan på onsdag, ska på födelsedagsmiddag.

Härligt att ni flyttat ut till stugan, mindre härligt utan toalett. Jag har börjat nojja lite med det där, vill veta vart toaletterna befinner sig så jag kan gå när det pockar på, vilket ju är för jämnan.

Jag tar sällan i så mycket så jag får inget dåligt samvete ;). Däremot så känner jag mig nöjd om jag tar snabba promenader eftersom det känns nyttigt. Har dock aldrig fått ont i magen av det så ta det lite vackert tycker jag. 

Idag har jag gått halvvägs i graviditeten :)
  • Kakan1976

Jösses vilken magkatarr jag har åkt på! Låg med kramper hela kvällen igår :(. Läste mig till att det är vanligt när man är gravid. Min mage har ju inte varit med på banan det senaste och jag hoppas att den blir bättre för det här ingen höjdare. Urk.

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-06-09 21:35:54 följande:

Det är sannolikt växtvärk jag har, snabbtestet visade inget. Men de ska skicka iväg på odling, det är skönt att de tar det säkra före det osäkra. Men magen har verkligen vuxit den senaste tiden. Igår fick jag kommentaren "blev du plötsligt jättegravid?!" av en kollega hehe. Men det skulle kunna göra lite mindre ont. Det hade jag uppskattat!

Skönt att det inte är någon fara. Jag har mkt mindre växtvärk den senaste månaden men vem vet, det kanske sätter igång igen snart. Däremot är magen svullen, gör ont och väldigt gasig så jag ser också "jättegravid" ut.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015