• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Åh så fina! Jag ska ge mig till tåls till efter RUL på torsdag så kanske jag slår till på en kofta sen jag också.

• Kakan1976

Vad är skillnaden mellan en vanlig lite större väska och en skötväska? Det verkar farligt dyrt med skötväskor :(

• Kakan1976

Jag längtar ihjäl mig efter att få känns bebisen! Ska bli så skönt att få se hen på torsdag för det känns så där overkligt nu att det faktiskt finns något i magen som lever. 

I övrigt har jag en jäkla rövdag. Sovit hur dåligt som helst hela helgen så är trött som en strumpa vilket i sin tur leder till irritation. Är arg på allt och alla. Dessutom har jag förstoppning och förutom obehaget från det så gör det mig orolig. Fick tips från min BM om Microlax först och sen Lactulos imorgon bitti och framöver. Jag har tagit Inolaxol sedan i fredags utan större framgång. Hoppas på bättre sömn i natt, bättre mage på en gång och bättre dag imorgon!

• Kakan1976

Ja vi vill veta kön. Sjukt spännande! Hoppas nu att de kan se ordentligt vad det är.

Jäkla skitmage! Hoppas få bukt på den nu.

• Kakan1976
    isglass3 skrev 2015-05-25 15:49:08 följande:

Har varit på RUL idag och allt såg jättefint ut! Såå skönt!! Det är med allra största sannolikhet en flicka smile1.gif gick direkt och köpte en body, byxor och en liten klänning smile1.gif är urkass på det här med bilder, vet nån om man kan lägga in från mobilen? Läst det ni skrivit om skötväskor. Förut har vi haft en helt vanlig väska och det hade det nog blivit nu med ifall det inte hade följt med en med vagnen. En brio som är fin och verkar bra tycker jag!

Härligt!
  • Kakan1976
    Namn och ålder: 
    Kakan: 38 år
    happyhappy: 28 år
    Fröken Smilla: 33 år
    Asams5: 31 år
    MaryoMary: 37 år
    lisodan: 39 år
    Carro_39: 39 år
    Noctura: 29 år
    Bebro001: 26 år
    EmyJ: 28 år
    Etta: 31 år
    Siri74: 40 år
    hean123: 30 år

Kakan: Göteborg
    MaryoMary: Göteborg
    Etta: Göteborg
    Siri74: Roslagen
    Asams5: Alingsås
    Lisodan: Göteborg

Klinik:

Kakan: Nordic i Gbg (tididigare Sahlgrenska)
    happy happy:Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Asams5: Sahlgrenska
    MaryoMary: Nordic i Gbg
    lisodan: Sahlgrenska
    Carro_39: Huddinge
    Noctura: IVF Falun
    Bebro001: Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    EmyJ: Akademiska sjukhuset Uppsala
    Etta: Sahlgrenska
    Siri74: Sophiahemmet
    hean123: Cvl i Uppsala

Första UL:

Kakan: 11/3
    happy happy: 4/3
    Fröken Smilla: 27/2
    Asams5: 19/2
    MaryoMary: 5/3
    lisodan: 19/2
    Carro_39: 20/2
    Noctura: 11/3
    Bebro001: 16/3
    EmyJ: ?
    Etta: 19/3
    Siri74: 3/3
    hean123: 10/3

RUL:
    Fröken Smilla: 7/5
    Kakan: 28/5
    Asams5: 20/5
    Etta: 10/6
    Lisodan: 12/5
    MaryoMary: 21/5
    Isglass3: 25/5
    Josefinhej: 26/5

Kön:
    Fröken Smilla: flicka
    Asams5: pojke pojke
    Lisodan: flicka
    MaryoMary: pojke
    Isglass3: flicka
    Josefinhej: pojke

BF:
    Kakan: 26/10
    happy happy:20/10
    Fröken Smilla: 8/10
    Asams5: 6/10
    MaryoMary: 20/10
    lisodan: 6/10
    Carro_39: 14/10
    Noctura: 19/10
    Bebro001: 25/10
    EmyJ: 31/10
    Etta: 2/11
    Siri74: 25/1
    hean123: 5/11
  • Kakan1976
    Josefinehej skrev 2015-05-26 13:57:17 följande:
    Ja! Snart vet du också! :D
    Ja shit vad spännande! Hoppas verkligen att de kan se. Jag har fått för mig att navelsträngen kommer att ligga i vägen eller nåt så att jag inte får reda på vad det är... Men då blir det oavsett skönt att få reda på att allt förhoppningsvis ser bra ut.
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-05-26 21:48:59 följande:

Var hos barnmorskan idag och bebben mår bra. Rör sig mycket sa hon. Jo tack, har märkt det smile1.gif Fick lyssna på hjärtljud igen och de lät perfekt sa hon.

Själv mår jag sisådär. Magen är spänd, tarmarna ej så glada. Sjuk halsbränn. Ryggen värker. Hjärtat klappar extra fort. Och är SÅÅ trött. Fick veta idag att mitt järnvärde är alldeles för lågt och det sjunker, så nu måste jag börja med järntabletterna igen. :( Ska testa Niferex droppar nu och hoppas på det bästa. Kommer också samtidigt köra med Inolaxol som förhoppningsvis hjälper mot förstoppningen. Nu börjar jag verkligen känna mig gravid. Pustar o frustar och känns som jag vaggar fram som en val. Men kanske det kan kännas lättare igen om jag får upp järnvärdet och tarmarna blir lite bättre.

Och ändå är jag världens lyckligaste. Tänk att JAG är gravid. Idag var det en som frågade om jag ville ha hennes plats på bussen och det tog "valen" tacksamt emot. Och sen satt jag där och kände mig lite stolt. smile1.gif

Ja, detta med lägenheten känns mest jobbigt för att vi inte har något sovrum att stänga dörren till. Och det är väl inte bara för min mans skull för jag tänker att jag också behöver kunna stänga om mig o vila lite då och då sen. Vi pratar nu om att i värsta fall hiva ut köksbordet och sätta in en liten bäddsoffa i köket. Och ha en teve där. Då kan man vila därinnne också förhoppningsvis. Men hoppas innerligt på ett byte snart, har ändå letat sen september-oktober 2014!

Skönt att bebisen mår fint!

Förstår vad du menar om magen, jag känner likadant. Sjukt jobbigt, känner mig som en sprickfärdig ballong.

Vad tror ni om Blutsaft? Det ska man kunna ta under graviditeten och det ska tydligen inte påverka magen. Jag tänkte testa det så får vi se. Jag är också väldigt trött, kanske pga järnbrist, men har inte tid hos BM förrän om nästan en månad.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015