Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
Åh så fina! Jag ska ge mig till tåls till efter RUL på torsdag så kanske jag slår till på en kofta sen jag också.
Åh så fina! Jag ska ge mig till tåls till efter RUL på torsdag så kanske jag slår till på en kofta sen jag också.
Vad är skillnaden mellan en vanlig lite större väska och en skötväska? Det verkar farligt dyrt med skötväskor :(
Jag längtar ihjäl mig efter att få känns bebisen! Ska bli så skönt att få se hen på torsdag för det känns så där overkligt nu att det faktiskt finns något i magen som lever.
I övrigt har jag en jäkla rövdag. Sovit hur dåligt som helst hela helgen så är trött som en strumpa vilket i sin tur leder till irritation. Är arg på allt och alla. Dessutom har jag förstoppning och förutom obehaget från det så gör det mig orolig. Fick tips från min BM om Microlax först och sen Lactulos imorgon bitti och framöver. Jag har tagit Inolaxol sedan i fredags utan större framgång. Hoppas på bättre sömn i natt, bättre mage på en gång och bättre dag imorgon!
Ja vi vill veta kön. Sjukt spännande! Hoppas nu att de kan se ordentligt vad det är.
Jäkla skitmage! Hoppas få bukt på den nu.
Råkade skriva nytt när jag skulle citera. Blev lite knasigt...
Har varit på RUL idag och allt såg jättefint ut! Såå skönt!! Det är med allra största sannolikhet en flicka gick direkt och köpte en body, byxor och en liten klänning är urkass på det här med bilder, vet nån om man kan lägga in från mobilen? Läst det ni skrivit om skötväskor. Förut har vi haft en helt vanlig väska och det hade det nog blivit nu med ifall det inte hade följt med en med vagnen. En brio som är fin och verkar bra tycker jag!
HEJ!
Vi ska få en pojke! :D är såå glad idag! Så nu jämnar jag ut kvoten lite här :)
Var hos barnmorskan idag och bebben mår bra. Rör sig mycket sa hon. Jo tack, har märkt det Fick lyssna på hjärtljud igen och de lät perfekt sa hon.
Själv mår jag sisådär. Magen är spänd, tarmarna ej så glada. Sjuk halsbränn. Ryggen värker. Hjärtat klappar extra fort. Och är SÅÅ trött. Fick veta idag att mitt järnvärde är alldeles för lågt och det sjunker, så nu måste jag börja med järntabletterna igen. :( Ska testa Niferex droppar nu och hoppas på det bästa. Kommer också samtidigt köra med Inolaxol som förhoppningsvis hjälper mot förstoppningen. Nu börjar jag verkligen känna mig gravid. Pustar o frustar och känns som jag vaggar fram som en val. Men kanske det kan kännas lättare igen om jag får upp järnvärdet och tarmarna blir lite bättre.
Och ändå är jag världens lyckligaste. Tänk att JAG är gravid. Idag var det en som frågade om jag ville ha hennes plats på bussen och det tog "valen" tacksamt emot. Och sen satt jag där och kände mig lite stolt.
Ja, detta med lägenheten känns mest jobbigt för att vi inte har något sovrum att stänga dörren till. Och det är väl inte bara för min mans skull för jag tänker att jag också behöver kunna stänga om mig o vila lite då och då sen. Vi pratar nu om att i värsta fall hiva ut köksbordet och sätta in en liten bäddsoffa i köket. Och ha en teve där. Då kan man vila därinnne också förhoppningsvis. Men hoppas innerligt på ett byte snart, har ändå letat sen september-oktober 2014!