• lisodan

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Såg ut som en öl med skum på toppen typ...Men inga stora bubblor...?

• lisodan
    Asams5 skrev 2015-05-09 15:00:29 följande:

En pojke tror jag! :)

Det är ju det jag har känt/sagt hela tiden. Vet inte varför jag känt det så starkt att det är en pojke. Samtidigt kommer vi bara på tjejnamn... hmmm....Förhoppningsvis kan de se könet på tisdag.
  • lisodan
    Asams5 skrev 2015-05-09 17:11:11 följande:

Samma med mig. Jättestark känsla på pojkar. Skulle det nu visa sig att nån "bytt" kön blir det kaos i huvudet. Vi har två pojknamn klara och även namn för pojke flicka också. Sen får vi väl se hur det blir när dom väl kommer till världen. :)

Lycka till på tisdag då. Spännande!

Åh, vad kul med namn redan! Tror det kanske kan släppa lite om vi får veta kön. Då kan vi börja fundera på riktigt...:)
  • lisodan

Fina magar! Inte någon här som ser minsta tjock ut! Det är ju vackra magar som bådar tecken om det vackraste i livet!

Jag försöker känna och känna, men känner inte ngn kant av nån livmoderskant. Annars verkar det som min morgonmage ej växer så mycket dessa veckor, även om det verkligen känns så! Mycket molvärk. Och eftermiddags och kvällsmagen är stor och fin, så ej så orolig faktiskt över det. Pyskologsamtalet i fredags har verkligen hjälpt imkna tankar.

Tyckte jag kände en ordentlig buff i lördagskväll i sängen innan vi skulle sova. Men magen har också varit orolig, så osäker. Förmodligen pga järntabletter. Mått illa, såpass att jag ej tagit dem på ett par dagar. Men har värsta ringarna under ögonen så får väl göra ett nytt försök och härda ut! Ha en bra dag, alla!

• lisodan

Jag har nu sammanlagt gått upp 6,5 kilo. De flesta kilona var i början, men nu har det avstannat som tur är, och viktökningen verkar följa lite mer normala kurvor. Det värsta godissuget är också borta. Men samtidigt är det dumt att jämföra sig. Är så tydligt att bara vi här i tråden har väldigt olika kroppar som utgångspunkt. Klart vi också får olika bebismagar och att de blir stora på lite olika tidpunkter...

Min är nog också lite stor och plufsig pga endometriosen...Har alltid lite mage. Även när jag i perioder i livet varit smal och tränat en del.

• lisodan

Tack för lyckönskningar! Det gick helt perfekt på RUL. Allt såg bra ut och jag har tydligen "en helt normal graviditet". Får försöka köra efter detta mantra hädanefter!

Navelsträngen låg imellan benen och skymde lite men till 80-90% är det en en tjej enligt bm. Det har jag inte helt tagit in än eftersom vi var så säkra på en kille, men får börja tänka så för det känns lättast. Moderkakan i bakvägg.

En mycket aktiv flicka tydligen som rörde sig massa därinne. Själva ultraljudet var lite obehagligt och jag började må lite illa. Men har senaste dagarna märkt att det känns obehagligt och trycker ner mot ryggen när jag ligger på rygg och det kan göra lite ont.

Puh! Helt slut! Nu ska jag vila lite, sen blir det jobb senare. :)

• lisodan
    Asams5 skrev 2015-05-12 13:39:19 följande:

Härligt lisodan! Och en flicka minsann. Bara jag med pojkar hittills!

8 dagar kvar till RUL för mig.

Hur lång tid tar us cirka? Ser på min bokade tid att det är 1,5 avsatt för mina små.

Vi hade avsatt 20-30 min. Men det blev totalt cirka 50 min. Fick gå en promenad mitt i allt för att se om bebis ville vända sig. Bm skulle mäta nåt med hjärtat och bebisen låg åt fel håll. Kanske är svårare att mäta två? Därav längre tid?
  • lisodan

Tack för grattis alla och tack för uppdatering av lista Kakan. Känns konstigt att det står flicka vid mig...Tar nog ett litet tag innan jag ställer om mig : )

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015