• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Nu har jag anmält mig till vattenträning/Magplasket. Tydligen så tar platserna slut fort som attans därav min framförhållning. Träningen startar i slutet på augusti. Tror att det blir jätteskönt att få känna sig tyngdlös för en stund i slutet på graviditeten.

• Kakan1976
    Josefinehej skrev 2015-04-20 11:31:56 följande:

Oj vilja fina magar alla har! Min är helt platt :P

Idag hade jag KUB! Det gick jättebra, bebisen sprattlade omkring och rörde sig vilket var helt underbart att se! :)
    fick 1:12 000 så är nöjd med det resultatet! :)

Åh gud så skönt att allt såg bra ut. Är det just på Downs som du menar att du fick 1:12 000? Vad säger de om de andra trisomierna när man är där?

• Kakan1976
    Lägger upp den här så vi har koll, det var ett tag sen man såg den nu.

Namn och ålder:

Kakan: 38 år
    happyhappy: 28 år
    Fröken Smilla: 33 år
    Asams5: 31 år
    MaryoMary: 37 år
    lisodan: 39 år
    Carro_39: 39 år
    Noctura: 29 år
    Bebro001: 26 år
    EmyJ: 28 år
    Etta: 31 år
    Siri74: 40 år
    hean123: 30 år

Kakan: Göteborg
    MaryoMary: Göteborg
    Etta: Göteborg
    Siri74: Roslagen

Klinik:

Kakan: Nordic i Gbg (tididigare Sahlgrenska)
    happy happy:Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Asams5: Sahlgrenska
    MaryoMary: Nordic i Gbg
    lisodan: Sahlgrenska
    Carro_39: Huddinge
    Noctura: IVF Falun
    Bebro001: Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    EmyJ: Akademiska sjukhuset Uppsala
    Etta: Sahlgrenska
    Siri74: Sophiahemmet
    hean123: Cvl i Uppsala

Första UL:

Kakan: 11/3
    happy happy: 4/3
    Fröken Smilla: 27/2
    Asams5: 19/2
    MaryoMary: 5/3
    lisodan: 19/2
    Carro_39: 20/2
    Noctura: 11/3
    Bebro001: 16/3
    EmyJ: ?
    Etta: 19/3
    Siri74: 3/3
    hean123: 10/3

BF:

Kakan: 26/10
    happy happy:20/10
    Fröken Smilla: 8/10
    Asams5: 6/10
    MaryoMary: 20/10
    lisodan: 6/10
    Carro_39: 14/10
    Noctura: 19/10
    Bebro001: 25/10
    EmyJ: 31/10
    Etta: 1/11
    Siri74: 25/1
    hean123: 5/11
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-04-20 20:23:34 följande:
    Åh, jag skulle också vilja gå. Men tyckte inte tiderna passade. Vill inte komma med pluttmage i april/maj och sen var det sommaruppehåll överallt. Vart har du hittat?
    Jag börjar den 20:e augusti och ska gå i Mölndal, Åby simhall. Hade ju vart skoj att gå tillsammans :)
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-04-20 21:41:01 följande:
    Vet inte om det känns lite för sent för mig. Har ju BF redan 6 okt. Hur många veckor är kursen?
    Den är 7 tillfällen, ett tillfälle per vecka. Du får fundera lite...
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-04-20 22:18:38 följande:
    Blä-känslan känner jag igen spydde heller aldrig. Mitt främsta symtom numera är brösten. De gör fortfarande tokont, och nu har även bröstvårtorna börjat hänga med på det. Allt har blivit större

Jag märker väldigt väl av ligamenten, främst när jag hostar eller nyser. Det kan göra ont så in i h-vete och om jag hinner tänka till kurar jag ihop mig som en boll innan jag nyser eller hostar. Det hjälper lite det ligger nog nåt i endometriosen för dig lisodan, men jag är inte tillräckligt bekant med endo att jag vågar svara helt på det. Däremot kan det nog även vara foglossning. Jag har känningar i höfter och blygdbenet. Hoppas det håller sig milt.
    Jag reflekterade över mina bröstvårtor i morse också, de har sedan någon dag börjar att göra svinont. Samma känsla som när jag tog Lutinus efter IVF-försöken och så läste jag i en gravidapp att progesteronhalten ökar vecka 13-14 så det måste ju bero på det. Annars så kan jag inte se någon skillnad i färg eller form på mina bröst ännu men så som de håller på att ömma så borde något vara på gång.

Har fortfarande molvärk till och från som varierar i styrka och nyss stack till av bara sjutton. Så nog händer det saker därinne:)

Jag hoppa satt ni som oroar kan känna er lugna snart igen, det går verkligen upp och ner.

Kram på er
  • Kakan1976

Nu blev det snabba ryck! Östra ringde och de hade en tid för KUB idag kl. 14 så det blir till att rusa iväg strax. De hade inte fått resultaten från blodproven ännu så jag får inga absoluta resultat idag, det skulle dem ringa med på fredag men blev nervös ändå. Men det kommer att gå bra det här!

• Kakan1976

De hade fått blodprovssvaren så jag fick resultaten redan nu! 1:1405 på Downs och 1:20000 på de andra läskiga trisomerna. Det känns jättebra! Tjoho!

• Kakan1976
    Etta skrev 2015-04-21 17:41:22 följande:

Åh vad härligt kakan! :) Jag är svinnervös för vårt kub imorgon...

Ang molvärk har jag de senaste dagarna haft liksom som det stuckit till då och då i livmodern, ganska kraftigt, känns inte alls som den molvärken jag haft innan som varit mer som mensvärk och gör mig jättenervös! Har ni haft något liknande?

Det kommer gå fint!

Ja jag har också lite annorlunda stickningar nu som hugger till och gör ont då och då. Tror att det är helt normalt.
  • Kakan1976

Tack alla! Det känns lugnt och bra nu, åtminstone för en stund ;).

Vi fick en jättefin UL-bild.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015