• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Etta skrev 2015-04-01 20:28:47 följande:

Jag har blivit vrålförkyld under dagen o ligger nu i soffan och hostar och snorar plus mår illa, högst otrevlig kombo! Blir lite orolig för att jag ska få feber också, läste att hög feber ju inte ska vara så bra, men vad menas med hög?? O ska man ta alvedon eller inte?

Usch då! Ingen fara att ta Alvedon så gör det om det behövs. Krya på dig!
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-04-01 18:43:20 följande:

Nu är vi hemma från barnmorskebesöket, och har fått höra vår ärtas underbara hjärtljud <3 nu ska vi också njuta!

Hon hittade hjärtljuden snabbt, och hon sa att det var tydligare än vad det brukar vara smile1.gif och så bekräftade hon att det var livmodern som känns så tydligt nu. Alla mina värden vid inskrivningen var perfekta och hon menade på att jag inte kommer behöva äta järntabletter under graviditeten. TSH (sköldkörteln som ju varit underproducerande tidigare) låg också perfekt nu. Så skönt!

Min man var dessutom kvicktänkt nog att spela in ljudet på mobilen så nu lyssnar vi om och om igen smile5.gif

Coolt!
  • Kakan1976
    MaryoMary skrev 2015-04-02 07:51:00 följande:

Godmorgon ! Har sovit hela natten genom för första gången i år, vilken känsla.

Startade dagen idag med att hitta hjärtljud med dopplern från Cb, ännu mer fantastisk känsla! Testade för första gången just och det var magiskt. Har dock läst att man kanske inte ska överanvända den då. Men att då och då är ok. HJÄRTSLAG, fattar ni! Det är så svårsmält när man kämpat så länge:)

Glad Påsk!

Vad häftigt!

Glad påsk!
  • Kakan1976

Idag har det molvärkt i magen och känts i ljumskarna hela eftermiddagen och kvällen vilket gör mig skitnervös. Springer på toa stup i kvarten för att kolla att det inte kommit blod. 10+2 idag. Urk vad oroligt!

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-04-02 20:19:10 följande:
    Jobbigt! Men det är säkert ingen fara. Molvärken kommer och går för mig hela tiden, även om den mattats av lite rent generellt. Men i vecka 11 minns jag att jag fortfarande kände mycket vissa dagar. Till den grad att det gjorde ont. Försök att inte oroa dig! Jag vet att det är lättare sagt än gjort dock smile5.gif
    Det är att värken är så ihärdig som känns oroväckande. Hade du också ihållande värk?
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-04-02 21:03:38 följande:
    Ja jag kunde gå en hel dag med det. Just att du känner det mot ljumskarna tyder på att det är ligamenten som bråkar med dig just nu. Det är läskigt men ofarligt. Jag har ganska mycket molvärk just nu, även om jag tror att en del beror på arbetande tarmar. Men det känns på båda sidorna.
    Ok, skönt att höra. Jag ska försöka slappna av. Tack!
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-04-03 00:27:47 följande:

Samma här. Mycket molvärk och smärtor som vid mensvärk senaste 3 veckorna cirka. Hade också mycket i början, men med en paus imellan. Du ska se att magen kommer börja växa nu, Kakan! smile1.gif Själv ser jag direkt samband med att molvärken kom tillbaka och att jag började få större mage. Men visste det inte början och blev orolig precis som du.

Puh! Inte kunnat sova i natt för värken ger inte med sig så jag har oroat mig som sjutton. Men det kändes betryggande att höra. Ska försöka slappna av och njuta av att det växer som det ska.

Kram på er och Glad Påsk
  • Kakan1976

Jag blir orolig mest pga. att när jag fick missfall sist så hade jag ihållande mensvärk så jag associerar ju smärtan med missfall med en gång. Å andra sidan borde jag börjat blöda för länge sen om det var ett missfall på gång tänker jag.

Det gör inte jätteont men det känns hela tiden, sen igår mitt på dagen,

ibland i ljumskarna och ibland mitt i magen, dvs. livmodern.

Jag har en tid hos BM på tisdag. Hoppas hon kan lugna mig. Kanske kan få ett UL...

• Kakan1976

Vilket sammanträffande! Jag tecknade Folksams utökade gravidförsäkring förra veckan och nyss ringde en barnmorska och ville påminna om att jag kunde ringa ett visst nummer, alla dagar mellan 8-20, om jag hade frågor om min graviditet! Hon sa att molvärken kan vara missfall :(, men då kommer det blod vilket det ju inte gjort som tur är, att livmodern växer eller att jag har en urinvägsinfektion. Jag tror och hoppas på att det är växtvärk men ska lämna urinprov på tisdag.

Men vilken bra grej! Nu har jag en extra barnmorska att ringa om jag blir orolig.

• Kakan1976
    Etta skrev 2015-04-03 16:58:23 följande:
    Så bra med en extra barnmorska att ringa! Men tycker det låter som hon skrämde upp dig lite i onödan, det vanliga är väl ändå att det är växtvärk?! Är lite som de ibland måste ta upp det här med missfall som om man liksom inte redan tänkt den tanken själv... (Iaf min erfarenhet när jag förra veckan ringde runt till massa olika ställen pga av mina blödningar som fortsatte trots att det ju konstaterats att bebis levde o alla sa typ " ja, det kan ju ändå röra sig om ett missfall.." Jo, jag förstår ju det såklart!)
    Ja det har du rätt i! Men det är nig som du säger, att de måste nämna det för säkerhets skull. Typiskt.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015