• Asams5

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Tycker jag har jättesvårt att känna sparkarna, men det måste vara för att moderkakan ligger i framvägg hos ettan och tvåan ligger bakom. Känns bara som buffar, trots att jag ändå är i v21+2. Se och känna på utsidan är omöjligt. Men hoppas det kommer snart. Dom skulle ju ändå vara rätt livliga av sig, åtminstone tvåan. 
    Här växer magen bara jag tittar på den. Hoppas på att få mig nån form att badkläder när vi är i Spanien om en vecka. Dåligt med utbud på gravid-badkläder. Någon som har nåt bra tips var nånstans man kan hitta det?

• Asams5

Har fortfarande problem att skriva från Iphone, precis som Kakan.
    Det där med molvärk, tycker jag är något som kommit och gått i perioder hela tiden. För ett par veckor sedan hade jag en hel del, och förra veckan hade jag sån extrem smärta då och då från ligamenten på vä sida, att jag låg dubbelvikt emellanåt. Nu har det lugnat sig och nu har jag inte känt nåt på några dagar.
    Bebisarna känner jag inte så mycket heller, men känner mig inte speciellt orolig, eftersom jag antar att det är stor skillnad på att ha moderkakan i framvägg iställlet för bakvägg. Men då och då känner jag nåt som känns som lite sprattel. 

Och i helgen blev vi herr och fru. En härlig dag med bara våra föräldrar, prinsarna i magen och en hel del regn. :) Fick tag på en klänning som satt som en smäck och jag kände mig riktigt bekväm i trots att magen börjar bli stor nu. Skickar med en bild. :)

• Asams5

Oj oj här har jag inte varit på länge. Får se nu om jag kan skriva från telefonen.

• Asams5

Gick ju fint. Kom hem i torsdags från Spanien. Hade en kanonvecka där tillsammans med ett par vänner. Men vad sliten jag var i kroppen efter allt promenerande. Var välbehövliga lediga dagar efter semestern. Fogarna känns mer och mer nu, och börjar svullna ordentligt om fötterna och vaderna om jag inte kör med stödstrumpor. Det är en härlig sommar vi har framför oss, flickor. :) På onsdag jobbar jag troligtvis min sista dag. Får se vad läkaren säger. Men rekommendationen är ju att bli sjukskriven från v25 när man väntar tvillingar och har ett såpass tungt arbete.

Vad fina grejer ni shoppat allihopa. Jag har verkligen inte hunnit med det sista. Har fullt upp med husrenovering och förberedelser för husförsäljning. Men i veckan ska jag försöka beställa vagnen i alla fall. Och så får det bli IKEA nån dag. Ullared får vi nog stå över. Skulle aldrig få med mannen dit, och så vet jag inte om jag själv skulle orka trava runt där nu i detta skicket.
    Me&I har verkligen underbara kläder till barn. Goa tyger och härliga mönster. Jag har koll på Tradera. :)

• Asams5
    Kakan1976 skrev 2015-06-16 08:01:59 följande:

Haha, tog kort på min mage igår när jag skrattar. Den ser ju för festlig ut, helt toppig!

Innan och under skratt-bilder. phpUjuyQv89250.jpg

Känner igen det när jag använder magmusklerna. Det måste ju bero på att musklerna delat på sig nu, så det inte hålls in på mitten. Tycker det är jätteläskigt. Obehagligt att använda magmusklerna. :)
  • Asams5

Jag älskar också Shakira! Bra smak hon har. :)
    Idag har jag gjort mitt sista arbetspass. Känns riktigt deppigt och konstigt faktiskt. Jag hade velat kämpa lite till, men läkaren förordade 100% sjukskrivning, för det blir inte bättre, utan det kommer snabbt bli tyngre nu. De som inte vet att jag väntar två, tror ju att jag inte alla har långt kvar. Men så växer magen bara framåt på mig också. Går inte se bakifrån att jag är gravid. Hur har ni vuxit? Någon som fått bristningar än?

• Asams5

Chapel hill är riktigt god. Och som sagt, det finns massa god öl. Kan rekommendera alkoholfri weissbier. Den är riktigt bra. Den som heter Franz nånting. Den drack jag en hel del av i Spanien. :)

Första dagen som jag inte går till jobbet på ett bra tag då. Ska dock dit idag och städa ur mina skåp inför ombyggnation. Men det känns verkligen deppigt. Inatt har en av pojkarna varit riktigt livlig, så en sovmorgon satt ju fint. :)

Här kommer en bild från idag. V24+1. Helt galet hur magen växer nu.

• Asams5
    Etta skrev 2015-06-18 13:07:26 följande:

Nu har jag varit och lyssnat på hjärtljuden hos mvc, så mysigt! :) Natuligtvis behöver jag ta järntabletter från och med nu dock.. Fick förslag på antingen Duroferon eller Niferex, visst var det nån av dessa ni var många här som fått problem av?

Niferex funkar bra för mig. Inte haft några bekymmer med magen av dom. Ätit i 4 veckor nu.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015