• Asams5

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

V 25+2 och växer stadigt. Försöker hålla smidigheten uppe. :)

• Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-06-26 18:30:48 följande:
    Så fin!

Har också "problem" med flytningar men vill klara mig utan trosskydd. Byter trosor ofta istället. Men man känner sig definitivt inte fräsch där nere...
    Samma här. Byter hellre två-tre gånger per dag än har trosskydd. Jag tycker det känns instängt och nästan lite svampigt med trosskydd, så jag försöker undvika det.
  • Asams5
    lisodan skrev 2015-06-27 08:29:54 följande:

Fin maggis Asams5. Börjar förstå varför många undrar om jag ska föda snart eller om jag är säker på om det inte är två därinne. Jag är ju större än dig. Men det är ju så individuellt. Syster gick upp 20 kilo så det är kanske inte så konstigt att jag redan gått upp 9?

Har också mycket flytningar, men gör som ni och byter istället trosor ofta. Ibland om jag vet att jag ej har möjlighet till det kör jag trosskydd i början av dagen. Har köpt ekologiska utan parfym på Ica som känns mjuka o bra. Hade i höstas även bakteriell vaginos flera ggr så börjar bli van vid ofräschheten. Men ska bli skönt att slippa sen!

Dom kanske har "missat" en bebis på ultraljudet? Våran barnmorska tyckte ju först det var 3 i min mage. Men dom var väl livliga och rörliga, så vid närmare titt var det två. Skönt det!
    Jag har också gått upp 10 kg redan. Tycker det är skitmycket. Och så säger dom att man går upp mer mot slutet. Jag kommer ju inte så klok ut, och vad ska man ha på sig.
  • Asams5
    Etta skrev 2015-06-27 14:23:00 följande:

Angående katt är jag lite orolig för hur det ska gå också, vi har en ganska stissig och nervös katt som hoppar högt vid minsta ljud och som också sover mellan oss på nätterna. Vet inte hur han kommer ta en bebis... Mest orolig att han ska komma farande som ett skott och hoppa upp på bebis som han ofta gör på oss när han blir skrämd.

Jag tror katter, precis som hundar, känner av att det är en bebis så att dom tar det lite lugnare och är mer avvaktande. Du behöver nog inte oroa dig.
    Men vi får väl se framöver hur det går med alla våra katter i denna gruppen när bebisarna anlänt. :) Lite kul att så många av oss har katt.
  • Asams5

Har också haft rejäla kramper emellanåt i perioder. Men är helt säker på att det är ligamenten. Kan göra helt galet ont. Och på morgonen kan jag vakna av extrem mensvärk -ont, men då är det nog för att urinblåsan varit så full, för det har lättat efter toabesök.
    Att det spänner ibland låter väl som att det kan vara sammandragningar? Vet inte själv hur det känns, men det låter som det kanske kan vara det.

Här hemma är vi inte så överens om namn. Min man vill att det är en Knut där inne. Det vill inte jag. Hade jag fått bestämma helt själv så hade det blivit Emil och Erik. Men vi får väl se... :)

• Asams5

Jag är glad att jag hade ett par veckor efter jag slutat jobba som jag kände mig så bra i kroppen. Nu är det sämre igen. Ont lite här och var. Är som en 80-åring när jag ska resa mig. En del dagar bättre och en del sämre naturligtvis. Men måste dra ner lite på tempot helt klart.

Här är det fullt ös i magen nu. Tycker det rör sig lite överallt i magen. Så båda är nog väldigt aktiva små varelser. Ser lite roligt ut när det bullar upp sig på två olika ställen samtidigt. Sen är det nån som fått till ett par rejäla sparkar upp mot revbenen, så snart är det väl bara en tidsfråga innan det tom kan göra ont. Men jag njuter av att dom bökar runt. Sån njutning att bara se och känna. :)

• Asams5
    MaryoMary skrev 2015-07-02 14:09:26 följande:

Här är det fullt ös i magen dygnet runt känns det som:)
    Annars är det sådär med hälsan, 50% Sjukskriven för foglossningen och idag har jag fått en inflammerad hårsäck i "ljumsken" och äter nu pencelin samt planerad öppning/tömning är i morgon. Har aldrig haft så ont på fiffin i hela mitt liv. Var försiktiga när ni rakar er hälsar Bm, man är extra infektionskänslig när man är gravid.

Vill gå all in med bebisshoppningen men vi hyr ut vårt hus nu under sommaren så jag har ingen plats att ställa alla saker på:(
    Det får bli en rejäl shoppingtur i september istället. Ett tips är att ha så mycket klart som möjligt ifall ni får foglossningsproblem, då kan man inte vara så aktiv längre och ryggen orkar inte med några längre utsvävningar.

Mest imponerad att du kommer åt att raka dig. :) Skulle raka bikinilinjen innan vi åkte till Spanien. Det var inte lätt. I sommar blir det väl badshorts och låta buskaget växa kanske. :)

Är ju också sjukskriven nu. 100%, men det är ju inte bara pga fogarna av ryggen, utan också för ökade risken att tvillingar kommer för tidigt. Det är här med att gå långa dagar och shoppa i affärer är uteslutet. Ullared får vi tyvärr strunta i. Hoppas klara av IKEA dock. Annars är det ju jättebra REA-shopping på nätet nu! Känner mig riktigt nöjd med mina fynd där. Bara madrass till sängen, skötbord och badbalja kvar, så känner jag mig redo sen. Fast dom kan få vänta 10-11 veckor till.
  • Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-07-02 16:47:15 följande:

Såhär underbart svullna är mina fötter nu. Har annars slanka normala fötter smile5.gif Hur har ni det med värmen?

phpnc8bEI55875.jpg

Jag är glad att jag köpte skor för ett tag sedan 1,5 storlek för stora. :) Tyvärr är man ju inte riktigt sugen på stödisar i denna värmen. Hängmattan i skuggan är nog bästa platsen. Synd om er som jobbar bara.
  • Asams5

Tycker det där med rörelserna kan vara väldigt olika från dag till dag. Att det inte känns som dom "studsar" mycket längre kanske beror på att det blir trängre för dom i magen?

• Asams5

Nåt riktigt sola kommer det inte bli för mig. Det fixar jag inte. Det blir mest skugga. Men kan väl tänkas att man hamnar i solen på svärföräldrarnas brygga med benen i sjön.
    Jag kör med bikinibyxor och tankini-top. Kommer väl inte täcka helt. Blir kanske en tunn klänning över.
    Haft lite smått panik hemma dessa svettiga dagar. Har inte mycket kläder att variera med i denna värmen, och så gick tvättmaskinen sönder början på veckan med (typiskt när vi ska sälja huset nu snart också), men nu äntligen är ny maskin inkopplad och tvätten torkar på bara några sekunder ute känns det som. :)
    Har i veckan monterat ihop de delar jag fått till barnvagnen. När jag fått nästa liggdel ska det bäddas och pyntas. Drömde ju inatt att jag fick barnen v28, som är nästa vecka.... Mardröm.

Avundas inte er som jobbar nu! Måste vara skitjobbigt ju. Imponerande! Känns riktigt gött att det blir svalare och lite regn nästa vecka. :)

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015