Inlägg från: sweetheart80 |Visa alla inlägg
  • sweetheart80

BIM Mars 2015

KaffeTös skrev 2015-03-10 20:43:30 följande:

Håller tummarna för er också! Vi har också lyckas pricka in dagarna så jag hoppas att det tar sig.. Ja det känns som att det är en evig väntan! Nu får gärna dagarna gå fort fram till BIM ;)

Håller med dig. Känns som en evighet tills nästa torsdag
  • sweetheart80

Hej. Lite nyfiken på en sak. Hade sista mens 19/2 och är på dag 21 i cykeln. Har 28 dagar normalt. Varför saknar kalendern appen dag 29som bim? Borde det inte vara dag 28??

• sweetheart80
    KaffeTös skrev 2015-03-11 13:14:30 följande:

Hur har det gått för dig? Hade du positivt äl-test idag med? Det hade jag, lika starkt nu i fyra dagar och jag undrar hur tusan man ska räkna ut äl då?! :/ 

Jag tog det starkaste testet och räknade 48Tim fram och det stämde med tempen med appen fertility friend som oxå satte den dagen som äl
  • sweetheart80
    HCS skrev 2015-03-11 13:38:34 följande:

Förstod inte riktigt...

..men har du 28 dagars cykel så är ju dag 1 första blödningsdag och då är sista dagen i appen dag 28 och bim den 29e dagen är dag 1 på nästa cykel. Den dagen då du inte vill att mensen ska komma...

Aha. Jag har kanske bara 27dagar då. För vad jag minns har jag alltid fått mensen på dag 28. Men det visar sig väl. Tack för svaret.
  • sweetheart80
    Fian88 skrev 2015-03-11 13:50:38 följande:

Det nedersta ser helt klart starkast ut! Hoppas det är svagare imorgon

Tycker oxå nedersta men jag vet att när mina torkade så bleknade de oxå så det va svårt att jämföra alla testerna pga det.
  • sweetheart80
    KaffeTös skrev 2015-03-11 14:06:00 följande:

Här är alla bilderna tagna relativt färska. Kanske lättare att jämföra styrkan innan de torkat. Kan dock inte direkt se någon större skillnad mellan dessa tre. 

Ja du. ÄL där nånstans. Men tror du får räkna från sista testet. Ta ett nytt imorgon så kanske det är svagare
  • sweetheart80
    Marty88 skrev 2015-03-11 16:37:27 följande:

Nä, men hörni... Är det ett plus jag ser? Eller alltså.. Jag ser ju ett plus, men jag kan liksom inte fatta det!? Inget aktivt försök från vår sida, utan mentaliteten "händer det så händer det", har fått råda... Men shit! Jag är typ i chock, magsmärtorna jag haft verkar visst vara ett symptom ändå... ;) Och oturligt nog jobbar sambon till sent ikväll, hur ska jag låta bli att kunna berätta över sms? Hur ska jag berätta när han kommer hem? Hur ska jag kunna vara tyst när jag träffar mamma ikväll?! Hjälp mig! Jag är i chock, haha! :D

Stort grattis. Vad roligt. Och jag hade nog slängt mig på mobilen och ringt eller messat Haha
  • sweetheart80

Beställde grav tester igår och I mailet så hade de även skickat dom igår men fick inga idag. Bim på torsdag så måndag blir första testdagen för mig. Och posten kommer kl 15 och jag kan inte hålla mig i 4timmar så Hur gör jag då? Kan man spara morgon urinen och det blir rätt resultat eller man ska vänta tills tisdag morgon?

• sweetheart80
    schober skrev 2015-03-13 20:24:48 följande:

Jag har hört att man kan spara morgonurin i kylskåpet, men att det är bäst om det är rumstempererat när du testar...

Aha. Tack så mycket. Tur det bara är jag hemma på måndag så inte nåt av barnen tar fel. URk
  • sweetheart80
    Miaomiao skrev 2015-03-14 16:36:15 följande:

Bim-4 idag och testade blankt känns kört eftersom jag vet att jag plussar tidigt. Bara att vänta in mensen och sikta in sig på 4:e försöket med BIM i april...

Jag tycker inte att du ska ge upp för även om du plussat innan bim förut innebär inte att du gör det varje gång. Är väldigt olika. Så håll hoppet uppe till mensen kommer eller inte kommer. Håller tummarna
  • sweetheart80
    Fian88 skrev 2015-03-14 20:48:20 följande:

Kan inte dagarna gå lite fortare!! En vecka kvar tills teststart!

Jag håller med dig. Har bim på torsdag och hoppas få mina tester på måndag em. Blir ju knäpp Haha
  • sweetheart80

Är nog kört för min del denna månaden. Har bim imorgon men testerna visar negativt och tempen har sjunkit. Hoppas ni andra lyckas bättre. Vet att vi prickade in äl så det känns lite trist att det inte blev nåt. Jag har blivit gravid direkt med de andra 3så va väl inställd att efter första mensen efter uttagen hormonspiral så skulle vi lyckas. Men väntar in mensen imorgon istället

• sweetheart80

Det är kört. Den kom. Men nu är jag iallafall regelbunden efter uttaget av spiralen. Grattis till er som harplussat och hoppas ni andra och plussar

Svar på tråden BIM Mars 2015