• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Någon som i dagarna fått tiden för första besöket till IVF i Umeå? Hur länge har ni fått vänta från det att ni fick remissbekräftelsen?

Står ju tre månader i remissbekräftelsen, men hoppas att det går fortare!

• Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?
  • I norr

Nu är det ett nytt pyre i magen. Hoppas hoppas den stannar där nu!

8 av 9 ägg blev befruktade så får vänta till efter helgen å se om något går att frysa.

Nu ska jag försöka hitta centrum här i Umeå å gå lite i affärer innan jag åker tillbaka till husvagnen i Piteå.

• mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-25 22:37:40 följande:
    Känner samma sak, vill att tiden ska gå fort så att bebisen växer, samtidigt som jag vill att sommaren ska vara länge!

Är i v 4+1 nu, beräknad födsel 2 mars! Du?
    Ja men precis ;P 

Då är vi ju inte så långt ifrån varandra :) Är idag i vecka 7+4, fått två olika datum haha. IVF kliniken räknade ut BF 8 februari, medan barnmorskan på mvc sa 7e. Och vissa appar säger 7e och vissa 8onde, haha så hur vet man? ;P 
  • mikaaaela
    I norr skrev 2015-06-26 12:16:31 följande:

8 av 9 ägg blev befruktade så får vänta till efter helgen å se om något går att frysa.

Nu ska jag försöka hitta centrum här i Umeå å gå lite i affärer innan jag åker tillbaka till husvagnen i Piteå.

Åh stort grattis, de var ju superbra resultat :) Hoppas några kan frysas :) 
    Denna gång ska ni bara lyckas!!! :)
  • Smillan83
    I norr skrev 2015-06-26 12:16:31 följande:

Åh så bra resultat! Nu hoppas vi bara att det blir många syskon till frysen :)

Och såklart att pyret i magen stannar, men det ska den, vi ska ju vara gravida hela gänget nu!!!!
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-06-26 12:17:01 följande:

Ja men precis ;P 

Då är vi ju inte så långt ifrån varandra :) Är idag i vecka 7+4, fått två olika datum haha. IVF kliniken räknade ut BF 8 februari, medan barnmorskan på mvc sa 7e. Och vissa appar säger 7e och vissa 8onde, haha så hur vet man? ;P 

Nä då är det ju bara ca 3 veckor mellan :)

Va konstigt att det inte går att räkna ut ett exakt datum när man vet exakt när befruktningen skedde!

Du får ett exakt datum sen när de mätt bebisen på det vanligt ultraljudet iaf :)
  • Smillan83
    Lae88 skrev 2015-06-27 09:07:50 följande:

Fick precis mens!

Mitt liv har rasat samman igen :,(

Ånej :,(
  • Lae88

Visst är det lika bra att sluta med lutinus? Testdag fre 3/7.

Känns meningslöst att fortsätta.

Inga ägg i frysen heller :,(

• I norr

[quote=75469285][quote-nick]Lae88 skrev 2015-06-27 09:07:50 följande:[/quote-nick]Fick precis mens!

Mitt liv har rasat samman igen :,([/

Åh,nej! Värsta mardrömmen! :(

Till mig sa kliniken att man ändå ska fortsätta med lutinus fram till testdagen och testa då för att man kan få blödning men ändå vara gravid men jag hade just testat så tog nån dag till men inte alla tre.

Styrkekram till dig!

• Lae88
    I norr skrev 2015-06-27 11:31:58 följande:

[quote=75469285][quote-nick]Lae88 skrev 2015-06-27 09:07:50 följande:[/quote-nick]Fick precis mens!

Mitt liv har rasat samman igen :,([/

Åh,nej! Värsta mardrömmen! :(

Till mig sa kliniken att man ändå ska fortsätta med lutinus fram till testdagen och testa då för att man kan få blödning men ändå vara gravid men jag hade just testat så tog nån dag till men inte alla tre.

Styrkekram till dig!

känns precis som vanlig mens, och Mycke färskt blod.

Tror inte jag är gravid. :(

Har du haft blödning och ändå varit gravid?

Tack <3
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?