• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Någon som i dagarna fått tiden för första besöket till IVF i Umeå? Hur länge har ni fått vänta från det att ni fick remissbekräftelsen?

Står ju tre månader i remissbekräftelsen, men hoppas att det går fortare!

• Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?
  • I norr

Åh, vad avis jag blir på er som är gravida.

Spännande att få gå på ultraljud imorgon Milaaaela, få blir säkert lite mer verkligt. :) du måste skriva å berätta sen.

Imorgon är det dags för äggplock igen.

Sist va jag rätt nöjd över att bara få känna mig gravid ett tag iaf efter återförandet men nu känns det som att jag bara vill att tiden ska gå så jag vet om det blir något lr inte.

• Lae88

Har just varit i Umeå och gjort äggplock, fick ut 8 ägg, men blev inga till frysen ????

Ruvar nu på ett 3 dagars 8 celligt ägg. Satt in det förra måndagen 15/6.

Är så nervös och förväntansfull. Nu hoppas vi att det blir ett syskon till våran dotter ????

• Smillan83
    I norr skrev 2015-06-23 16:07:25 följande:

Åh, vad avis jag blir på er som är gravida.

Spännande att få gå på ultraljud imorgon Milaaaela, få blir säkert lite mer verkligt. :) du måste skriva å berätta sen.

Imorgon är det dags för äggplock igen.

Sist va jag rätt nöjd över att bara få känna mig gravid ett tag iaf efter återförandet men nu känns det som att jag bara vill att tiden ska gå så jag vet om det blir något lr inte.

Håller tummarna för många guldägg idag Inorr!

Om två veckor har du också ett positivt graviditetstest i din hand!!!

Åh så spännande med det första ultraljudet Mikaaaela, du får berätta allt sen :)
  • Smillan83
    Lae88 skrev 2015-06-23 20:31:49 följande:

Har just varit i Umeå och gjort äggplock, fick ut 8 ägg, men blev inga till frysen ????

Ruvar nu på ett 3 dagars 8 celligt ägg. Satt in det förra måndagen 15/6.

Är så nervös och förväntansfull. Nu hoppas vi att det blir ett syskon till våran dotter ????

Välkommen hit Lae88 :)

Åh så spännande! 15 var ju samma dag vi fick våran guldklimp! Du kan nog testa dig!
  • Lae88

Tack <3

tog ett test mitt på dagen igår men det visade ingenting. Vet att när jag blev gravid med Wilma så testade jag typ 3 dagar innan testdag och då var det jättesvagt streck på testlagrets stickor. Det är ju då olika. Ååh vad nervös jag är!!

• I norr

Då va plocket gjort. Denna gång fick de ut 9 ägg vilket va tre fler än förra gången så det känns bra.

Nu hoppas vi bara att rätt ägg sätts tillbaka på fredag och att det går att frysa ner något men som sagt så ska ju inte det behövas förutom kanske till ett syskon. ;)

• Smillan83
    I norr skrev 2015-06-24 14:28:44 följande:

Då va plocket gjort. Denna gång fick de ut 9 ägg vilket va tre fler än förra gången så det känns bra.

Nu hoppas vi bara att rätt ägg sätts tillbaka på fredag och att det går att frysa ner något men som sagt så ska ju inte det behövas förutom kanske till ett syskon. ;)

Ååh 9 ägg var ju jättebra, nu hoppas vi på ett guldägg till fredag och flera till frysen :)
  • Smillan83
    Lae88 skrev 2015-06-24 09:22:22 följande:

Tack <3

tog ett test mitt på dagen igår men det visade ingenting. Vet att när jag blev gravid med Wilma så testade jag typ 3 dagar innan testdag och då var det jättesvagt streck på testlagrets stickor. Det är ju då olika. Ååh vad nervös jag är!!

Testa med morgonurin, då är der mer hormoner!

Berätta lite om er resa! Har ni ett IVF barn sen tidigare?
  • mikaaaela
    I norr skrev 2015-06-24 14:28:44 följande:

Åh stort grattis :D 9 ägg är ju superbra!! Håller alla tummar jag kan för att det är eran tur denna gång :) 

Ultraljudet var magiskt!! Jag var så fruktansvärt nervös innan att den skulle ha dött, att dom inte skulle hitta hjärtslag eller att den skulle vara för liten. Har dessutom haft väldigt ont i svanken som varit ihållande i 3 dagar, så har varit så nojig. Men hon hittade hjärtslaget på en gång och det syntes så himla tydligt :D snacka om att tårarna rann!! Enligt henne var fostret i vecka 7+1 och jag är i 7+2, så det var rätt storlek enligt henne, de fick skilja en hel vecka för de beror på lite hur dom mäter, de skiljer ju på millimetrarna :P Så hon sa att allt såg perfekt ut och att man aldrig kan ge några garantier men oftast går det bra när man sett hjärtat slå!
    Så fantastiskt att man kunde se moderkakan och navelsträngen och en liten klump på 1 cm hehe :) Fick med oss två bilder också!

Blir tårögd varje gång jag tittar på bilderna. Tänk att jag har en bebis i min mage. Så overkligt!! Längtar så till nästa ultraljud :D Nu blir nästa steg att ringa mödravårdscentralen imorgon och boka tid för inskrivning. Helt galet! 

• mikaaaela
    Lae88 skrev 2015-06-24 09:22:22 följande:

Tack <3

Grattis till ruvningen :D Vi fick inte heller några till frysen, ingen av gångerna men det gick ju alldeles utmärkt ändå :D hellre en bebis i magen än en i frysen ;) 

Det är ju fortfarande väldigt tidigt. Det verkar vara få som testar positivt så tidigt. Och om det tog tid innan du plussade förra gången så är det troligtvis så nu med. Det finns ju en anledning till deras testdag och det är för att det ska vara säkert :) Sen tycker jag att testlagret gav så himla svaga test. Tycker clearblue är bättre, men det är ju en smaksak :) När har du testdag? :)

Håller tummarna för att ni lyckas!! :) Så spännande!
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?