• sandishhh

IVF 2015 Malmö

Jag och min man började i jan men fick mensen häromdagen, har dock festdag på onsdag så ska ringa in då. Så blir försök 2 i mars :) vi går också i Malmö

• sandishhh

Inget fel på mig, min man har bra spermier, friska och starka men får ingen utlösning så därav att vi får göra ivf. glömde säga vi går på rmc i Malmö. Men den privata kliniken tyckte inte du behövde gå ner?

• sandishhh
    malinostrom skrev 2015-01-30 23:30:10 följande:
    De tycker att det är bra om jag går ner (vilket jag också gör) men det är inget de hänger upp sig på. De tycker att det är bra att jag gått ner så mycket som jag har och tog hänsyn till det i sin bedömning. Jag är helt frisk i övrigt och rör på mig varje dag.
    Vad bra :) 
  • sandishhh
    malinostrom skrev 2015-01-31 20:35:58 följande:
    Hade ni försökt länge innan ni fick hjälp?
    Både jag och nej, i och med att vi visste redan från början att vi skulle behöva hjälp så försökte vi ju inte.. Men från och med att vi bestämde vi var redo för barn så tog det ca 1,5 år tills vi gjorde vår första ivf (jan) :)
  • sandishhh
    malinostrom skrev 2015-02-01 10:49:57 följande:
    Jag är lite nyfiken på vad alla medicinerna kostar? Vi kommer nämligen vara tvungna att betala dessa själv då kliniken ligger i Danmark.

Nu när ni ska göra försök nummer två kommer du vara tvungen att börja med Gonal-f igen eller frös ni ner ägg efter första försöket?

Jag fick en liten chock när jag såg vad alla mediciner skulle kosta. Men sen gick mitt högkostnadsskydd in, så behövde bara betala 2.000 för allt. Annars skulle det kosta 4.000 tror jag. Jag tog gonal-f och sen orgalutran (?) och sen själva sprutan man tar 35 timmar innan äggplock, och sen crinone efteråt. 

Vi fick tyvärr inga ägg till frysen, så bara att börja om från början. Men jag hoppas dem kommer öka hormonerna eller alt kanske byta till någon annan hormonspruta som ger mer effekt. Hade ju vart skönt att kunna få mera ägg samt ägg till frysen ;) Dem tog bara ut 6 ägg nämligen. 

• sandishhh
    malinostrom skrev 2015-02-01 16:55:31 följande:
    Jo, jag fick också en chock när jag var inne och läste på hur mycket varje medicin kostar. Jag hade inte alls räknat med att de skulle vara så dyra.

Imorgon ska jag till min gynekolog här i Malmö och få kopior på alla papper som ska skickas över till Köpenhamn. Jag måste även göra ett klamydiatest för det glömde de att ta i december när alla andra könssjukdomar kollades.
    Ja, men man får tänka att det kommer vara värt varenda krona. Men vad kostar en behandling i köpenhamn?
  • sandishhh
    malinostrom skrev 2015-02-01 17:31:54 följande:
    Behandlingen (3 försök) kostar 36500 DDK ~ 47000 kr. Sen tillkommer då medicinkostnaden (har skickat ett mail till kliniken för att höra hur mycket de tror kostnaden för medicinerna kommer att bli) och kostnaden för att frysa ägg (2500 DDK ~ 3200 kr). Det är värt varenda krona.
    Det är ju så. Om det skulle ta på ert första försök då? Om det inte gör det och ni får ett till frysen så blir det väl mycket billigare om man har ett till frysen va?
  • sandishhh
    malinostrom skrev 2015-02-01 19:45:51 följande:
    Jag vet faktiskt inte riktigt vad som händer med priset om det tar första gången eller om man tar ett från ägg från frysen. Ska fråga när jag ska dit om ett par veckor.
    Gör det, kan vara bra att ha en plan B sen om alla försök skulle gå åt på rmc och man inte har några frysta ägg :(
  • sandishhh
    Libra1 skrev 2015-02-01 22:42:55 följande:

Vi har köpt ett 3-pack på Nordic IVF Center. Skulle man lyckas på första eller andra försöket så är de andra förbrukade tyvärr. Där tar de 4000:- för att frysa in och förvara i 5 år. Ett frysförsök kostar sen 11000:- tror jag. De ska höja priserna nästa månad. Lyckas man inte under ett 3-pack men får till frysen så drar de ett halvt försök.

Intressant att jämföra! :)

Vad tar dem för ett 3-pack där? Ja, att det kan vara så olika vid pris.
  • sandishhh
    Libra1 skrev 2015-02-01 22:42:55 följande:

Vi har köpt ett 3-pack på Nordic IVF Center. Skulle man lyckas på första eller andra försöket så är de andra förbrukade tyvärr. Där tar de 4000:- för att frysa in och förvara i 5 år. Ett frysförsök kostar sen 11000:- tror jag. De ska höja priserna nästa månad. Lyckas man inte under ett 3-pack men får till frysen så drar de ett halvt försök.

Intressant att jämföra! :)

Vad tar dem för ett 3-pack där? Ja, att det kan vara så olika vid pris.
Svar på tråden IVF 2015 Malmö