• sandishhh

IVF 2015 Malmö

Läst att zonterapi ska vara bra och har tydligen hjälp otroligt många par att bli gravida. Ska testa det på Tisdag faktiskt. Ett litet tips ;)

• sandishhh

sandishhh

Idag 11:31

Kajo skrev 2015-02-02 07:53:52 följande:

Testade mig idag och det va negativt då nu ska jag ringa till rmc så får vi se när det blir nytt försök med FET istället. Man får försöka blicka framåt nu och hitta hoppet igen. Fler som är i samma situation?

har testdag på onsdag, men fick ju mensen förra veckan.. så blir också en ny omgång. Dem två första dagarna var jag helt lost, eller vad man ska säga.. surfade runt som en galning om man kan plussa trots mens. Men sen hittade jag om zonterapi och på något sätt blev man taggad igen. Kropp och knopp är allt fascinerande.

En vän till mig sa detta som studerar till läkare:

Den vetenskapliga förklaringen:

Om du stressar samtidigt som du du oroar dig bildas hormoner som påverkar nersysymet. Nervsystemet signalerar till hjärnan att starta överlevnadsprocess i kroppen. För att klara det minskar hjärnan på hormontillverkning sob behövs för en bra miljl för fostret. Kroppen tar då inte hand om dem extra hormoner som man fått. När man har i balans både psykiskt och fysiskt så kommer kroppen att hjälpa till.

Känslomässig förklaring:

Det man vill måste alltid göra ont innan man får det. När det kommer då har man så stor kunskap av alla känslor man fått gå igenom. Då kan man älska och vårda det man älskar på ett sätt ingen annan kan.

Så, det bästa man kan göra är att äta massa chocklad ( ökar de bra hormonerna, ta hand om varandra, älska sin kropp, och bara andas)

Laddade ner en bra app, 20 minuter om dagen gör man relax övningar. :)

• sandishhh
    malinostrom skrev 2015-02-17 20:17:33 följande:
    Jag började med Gonal-f idag (200 IE). Det är enorma mängder man ska ta. Min man skrattade och sa att apoteket fick stänga efter att vi varit där. Ska på mitt andra VUL på lördag.

Kostnaden är ju något lägre än i Sverige. Vi kommer att betala 36500 DDK (ca 48000 kr) för tre försök. Sen tillkommer i och för sig priset för medicinerna.

Oj, vad mycket? När vi gjorde vårt första försök fick jag börja med 112, sen öka 2 gånger då äggen inte var tillärckligt/många. 

Väntar och väntar på mensen.. VILL ATT DEN SKA KOMMA NU!!

Vi har funderat om detta inte skulle gå vägen att fortsätta i Grekland då min man är därifrån, och tror det är billigare där också. Men hoppas det inte ska gå så långt ;)

Håller tummarna för er alla :D Detta ska vi klara av.

• sandishhh
    malinostrom skrev 2015-02-17 22:13:24 följande:
    Efter VUL idag sa läkaren att jag hade många fina små ägg och tyckte därför dosen 200 var bra. Ska dit igen på lördag så får vi se hur de växer.
    Vad bra :) Nu vid omgång 2 så ska jag ta 135 direkt, så hoppas på många fler ägg denna gång :)
  • sandishhh
    malinostrom skrev 2015-02-22 16:55:58 följande:
    Har två ägg på vardera äggstock som är över 10 mm. Slemhinna är 9 mm. Jag ska fortsätta ta Gonal-f och började ta Orgalutran igår. Ska dit igen på tisdag och hoppas att några fler ägg har växt till sig. Enligt läkaren såg allt bra ut
    Hoppas det är tillräckligt, vi fick åka och göra vul tre gånger, lite segt när man har 15 mil enkelväg :P Blev många resor den veckan :)
  • sandishhh
    malinostrom skrev 2015-02-27 16:02:58 följande:

Har varit i Köpenhamn idag och det blir en tur över imorgon också. Äggen växer, de största är nu 16 mm och vi ska göra ett nytt vul imorgon för att avgöra när äggplock blir. Där var nu 6 ägg på vänstra äggstocken och 5 på högra.

Härligt att dem växt till sig, men segt att behöva åka över så många gånger. Får ni betala för varje besök med, eller hur funkar det?
  • sandishhh
    malinostrom skrev 2015-02-27 22:06:49 följande:
    Alla vul ingår i det totala priset, vilket är tur smile1.gif . Det enda är ju resekostnaderna.
    Tur det ;)
  • sandishhh
    Coocoo skrev 2015-02-28 11:43:07 följande:

Härligt att de växer iaf :) Jag fick min mens idag så påbörjar puregon-sprutor på måndag :) väldigt förväntansfull!

Åh vad skönt :) Du gick på rmc va?
  • sandishhh
    malinostrom skrev 2015-02-28 12:00:54 följande:

Nu har jag varit på vul och de har växt. De största är nu 19 mm och det blir äggplock på måndag

Woho.. skönt :D
Svar på tråden IVF 2015 Malmö