• Anonym (Jävligt!)

Birro sparkad!

Birro har blivit sparkad efter att ha synts luncha med SD-politiker. Vart fan är vi på väg? Det är dessutom andra gången det händer honom. Det är verkligen inte OKEJ. Synpunkter på det?

• Svar på tråden Birro sparkad!
  • Inteutanproblem

För jag tvivlar ju på att dom hade gett han kicken om han setts luncha med socialdemokrater........ Finns inte på kartan.

• Förtryckt
    Inteutanproblem skrev 2015-01-31 01:01:43 följande:

För jag tvivlar ju på att dom hade gett han kicken om han setts luncha med socialdemokrater........ Finns inte på kartan.

Ja det är verkligen många frågor där.
  • Anonym (Rätt)

Men nu är det mer än en enda lunch det handlar om. Det är en serie av händelser där Birro rör och uttalar sig i tveksamma sammanhang, när han förväntas representera en OPOLITISK organisation.

• Gert

Sajten är politiskt obunden men om man lunchar med sverigedemokrater får man sparken. Oh the irony.

Om Birro hade lunchat med Stefan Löfven eller Kinberg Batra hade han då fått sparken? Gud så löjligt Sverige har blivit.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (Rätt)
    Gert skrev 2015-01-31 08:40:31 följande:

Sajten är politiskt obunden men om man lunchar med sverigedemokrater får man sparken. Oh the irony.

Om Birro hade lunchat med Stefan Löfven eller Kinberg Batra hade han då fått sparken? Gud så löjligt Sverige har blivit.

Tycker inte det är konstigt faktiskt. De vill inte bli sammankopplade med SD och rasism, alltså avslutar de samarbetet med Birro. Inte konstigare än att en anti-abortorganisation inte anställer någon med liberal abortsyn. Är det också löjligt eller?
  • Gert
    Anonym (Rätt) skrev 2015-01-31 08:51:05 följande:
    Tycker inte det är konstigt faktiskt. De vill inte bli sammankopplade med SD och rasism, alltså avslutar de samarbetet med Birro. Inte konstigare än att en anti-abortorganisation inte anställer någon med liberal abortsyn. Är det också löjligt eller?
    Då ska de inte kalla sig politiskt obunden. Dessutom kan det inte ha undgått dom att Birro fick sparken från Expressen av liknande skäl, så varför anställde dom honom från början? Nä, hela sajten verkar vara skapad av amatörer. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Pinot noir
    Anonym (Rätt) skrev 2015-01-31 08:34:43 följande:

Men nu är det mer än en enda lunch det handlar om. Det är en serie av händelser där Birro rör och uttalar sig i tveksamma sammanhang, när han förväntas representera en OPOLITISK organisation.

Vad utöver lunchen är det som det handlar om?

Hans uttalanden om att han ville bli Kds partiledare, den rasistiska podden, hans kritik mot islam hann han med långt innan han började samarbetet med solo calcio. Enligt medier kom han och solo calcio överens om ett samarbete en knapp vecka innan lunchen med sd. 
  • ölburk2

Men vad tjafsar ni om, ett företag har sina egna regler, bryter du som arbetstagare mot dessa, så är det skäl till uppsägning enligt svensk lag.
    Inget konstigt med det, det är anställningsregler som funnits länge..

Tycker eller anser Birro att Expressen brutit mot nån svensk lag så är det bara att gå vidare å anmäla..
    Låter mest som en barnslig snyfthistoria, som säkert döljer långt mer än vad Birro låter oss tro.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Gert
    ölburk2 skrev 2015-01-31 10:43:27 följande:

Men vad tjafsar ni om, ett företag har sina egna regler, bryter du som arbetstagare mot dessa, så är det skäl till uppsägning enligt svensk lag.

Tycker eller anser Birro att Expressen brutit mot nån svensk lag så är det bara att gå vidare å anmäla..
    Låter mest som en barnslig snyfthistoria, som säkert döljer långt mer än vad Birro låter oss tro.

Företag ska hålla sig till svensk lagstiftning och det är olagligt att sparka folk på grund av åsikter.
  • Anonym (Jävligt!)
    ölburk2 skrev 2015-01-31 10:43:27 följande:

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
    Han åt lunch med sd-politiker häromdagen och fick sparken utifrån det, samma dag. Och det va inte Expressen. Och vilka arbetsgivare bestämmer vem du ska luncha eller umgås med på fritiden?
Svar på tråden Birro sparkad!