• Anonym (TS)

Hur gör ni bisexuella?

Jag undrar hur andra bisexuella fungerar? Alltså ni som lever i ett monogamt förhållande. Jag är själv troligen bi och finner det extremt jobbigt då jag vill vara med tjejer men min kille blir ledsen och finner sig inte tillräcklig.

Önskar ju jag var nöjd. Men har inte fått vara med så många tjejer så det är extra jobbigt.

Kan inte förstå hur andra är nöjda? Tänker att jag säkert saknat en kille om jag alltid vat med en tjej. Fast just nu känns det inte riktigt så faktiskt. Men jag vet ju inte förrän jag varit där.

Jag finner detta faktiskt extremt jobbigt. Önskar min kille var lite mer öppen. För trekant åtminstone. Fantiserar ofta oss tillsamans med en tjej. Det är jobbigt.

Han är hetero och monogam. Jag är troligen bi och inte lika monogam.

Hur gör ni andra?Funderat så mycket på detta nu? Hur tusan är man nöjd?!

• Svar på tråden Hur gör ni bisexuella?
  • Anonym (Förstår)
    Anonym (TS) skrev 2015-03-18 00:14:00 följande:

Oj, tiden går och det börjar bli så illa att jag börjar känna mig helt anti män och killar. Känns inte lockande för femtio öre!

Hatar att detta skulle slå ut just nu... varför kunde det inte väntat?

Tråkigt att alla som skriver antingen skryter om hur bra ni har eller att ni är nöjda osv.

Visst började tråden med att undra hur bisexuella gör. Så antingen är jag bara inte monogam eller så har jag inte det rätta förhållandet. För just nu känns det som jag skulle kunna vara monigam och lycklig bara jag kände mig fullt tillfredsställd.

Känns som om jag fick vara med en kvinna skulle jag aldrig gå tillbaks. Känns som jag innerst inne alltid har vetat

Så nu är grundproblemet inte det samma längre riktigt. Antingen är jag inte monogam, eller gay eller bara sjuk i huvudet, eller lite instabil.

Om detta är en förvirrad fas, hur länge kan det sitta i? Dygnet runt, konstant. Förnekar jag påminns jag ständigt. Varje gång jag ser en tjej. Acceptrrar jag blir jag ledsen gentemot min sambo. Känner mig så hemsk. Men rä detta bara en förvirring är det ju dumt att sabbotera allt vi byggt upp, right?!

Alltså jag blir mycket lättare attraherad av kvinnor. Händer nästan varje dag att jag ser nån tjej som jag blir attraherad av, det händer nästan aldrig med män. Dock så tänder jag väldigt mycket på min pojkvän, men om vi gjorde slut skulle jag nog inte ha sex med nån annan kille. Är det ungefär så du känner? Eller tänder du inte på din kille heller?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Förstår) skrev 2015-03-18 08:25:39 följande:
    Alltså jag blir mycket lättare attraherad av kvinnor. Händer nästan varje dag att jag ser nån tjej som jag blir attraherad av, det händer nästan aldrig med män. Dock så tänder jag väldigt mycket på min pojkvän, men om vi gjorde slut skulle jag nog inte ha sex med nån annan kille. Är det ungefär så du känner? Eller tänder du inte på din kille heller?
    Ungefär så, men det har faktiskt gått så långt att jag börjat fantisera att han är en kvinna, skäms så otroligt, men kan inte riktigt slappna av och det känns fel. Jag tycker mycket om att vara med honom, det gör jag men jag har gått från en överkåt, eller sugen i alla fall, person till helt off i princip. Eller tja, funkar när jag får vara själv. Hatar att det ska vara såhär. Försöker ta iniativ till sex, för jag hoppas det ska släppa... känner mig hemsk. Förstår att jag måste prata med honom, eller någon och reda ut ett och annat.
     När jag var upphetsad förr var det mer för själva njutningen, nästan aldrig på en person, har kunnat haft sex med i princip vem som helst, nej, det där lät hemskt, men inte brytt mig om utseendet så. Tycker om min sambo för han är en sån fin människa! Vill ju vara med honom, men för mig räcker det att kramas just nu. 
  • Anonym (tycker)
    Anonym (Förstår) skrev 2015-03-18 08:25:39 följande:

Japp, så är det för väldigt många kvinnor och det blir allt vanligare.
  • Anonym (freedawit)

Ni kanske skulle kunna fortsätta vara nära vänner om du berättar för honom hur du känner? Att du älskar honom och älskar att umgås med honom, men att du har en stark sexuell drift till att vara med en tjej, att du är förvirrad och inte känner dig ärlig mot dig själv när du måste förneka dina lustar mot tjejer?

Kanske skulle du så småningon kunna ha ett förhållande med två personer, om din sexuella drift till män inte försvinner när du varit med kvinnor ett tag. Eller trekanter åtminstone...men sexet med sin partner är ju olikt, och bättre, än det man har med ett ragg....

Om han älskar dig kommer han att vilja ditt bästa, när besvikelsen har lagt sig. Du behöver inte göra avkall på ditt eget liv och välbefinnande.
    Och sina lustar blir man inte bara av med hur som helst, kolla på vetenskapens värld från i julas, ett helt program om homosexualitetens genetik. Tyvärr verkar många tycka att bisexuella borde vara monogama hela sina liv, och göra avkall på halva sin personlighet.
    Det är något jag aldrig förstått, jag menar, det ska väl inte behöva vara så att man ska vara olycklig och känna längtan hela livet bara för att man har hittat någon man trivs med?
    Som sagt, ni behöver inte sluta vara vänner för att du tvingas lämna honom för att få utlopp för din sexualdrift.

Du frågar hur du ska förneka dina känslor? Om du har känslor (och det ska du vara glad över att du har, vissa är känslokalla av olika anledningar) så varken kan eller borde du förneka dem. Skulle du hålla tillbaka dina tårar varje gång du blir ledsen och behöver gråta? Det är bra att gråta, och det är bra att vara i kontakt med sina känslor. Det verkar ändå som att du är i kontakt med dina känslor.
    Om man förnekar sina känslor så kommer man till slut att bli en kall, hård och bitter person, som kommer behöva timmar i terapistolen för att komma ur sin depression. Du kan enkelt välja ett rikt sexliv istället för terapistolen.
    Försök se dig själv om 20 år, med den här mannen. Är du lycklig för att du har valt att följa hans och samhällets krav på monogami?

• IzaRiRi

Jag ska svara längre när jag kommer hem, men jag är i ett äktenskap & är 31 år & träffar tjejer då & då. Min man går med på det & blandar inte ihop våra känslor i det.

Som sagt så skriver jag mer senare idag.

• Varit där

Jag är bi och jag och min sambo har haft 3kanter med en till tjej men han har även sagt eller det var en period när han var borta då att om jag ville så kunde jag träffa en tjej, dock så ville han veta om det innan...

• Pappman
    Anonym (TS) skrev 2015-01-25 04:17:57 följande:

Jag undrar hur andra bisexuella fungerar? Alltså ni som lever i ett monogamt förhållande. Jag är själv troligen bi och finner det extremt jobbigt då jag vill vara med tjejer men min kille blir ledsen och finner sig inte tillräcklig.

Önskar ju jag var nöjd. Men har inte fått vara med så många tjejer så det är extra jobbigt.

Kan inte förstå hur andra är nöjda? Tänker att jag säkert saknat en kille om jag alltid vat med en tjej. Fast just nu känns det inte riktigt så faktiskt. Men jag vet ju inte förrän jag varit där.

Jag finner detta faktiskt extremt jobbigt. Önskar min kille var lite mer öppen. För trekant åtminstone. Fantiserar ofta oss tillsamans med en tjej. Det är jobbigt.

Han är hetero och monogam. Jag är troligen bi och inte lika monogam.

Hur gör ni andra?Funderat så mycket på detta nu? Hur tusan är man nöjd?!

Min förra tjej var bi, till en början träffade hon brudar i smyg/ var otrogen. Jag gav henne sen tillåtelse att vara med andra tjejer.

Om det kändes ok? Nej inte egentligen men dövade mina känslor av otillräcklighet genom att tokrunka och konsumera enorma mängder porr.

När hon kom mer i form började hon även träffa killkompisar som hon kunde sticka iväg till mitt i natten eller över en helg.

Fick nog när hon tog hem en kille som hade det struligt, de somnade tillsammans på undervåningen och jag låg sömnlös en våning upp.

Drog till en polare på morgonen och sen tog det slut på den historian.

Mitt råd, gör slut. Du och killen verkar inte ha samma syn på förhållande och sex, känns dömmt att misslyckas ni kan nog hitta nån som passar er bättre på annat håll.
  • IzaRiRi

Jag har flera ggr träffat tjejer med och utan min man. De flesta har jag träffat själv. 
    Han har aldrig upplevt detta som något problem alls.

Vet ni om det finns någon bra sida för bisexuella?

Jag har aldrig haft svårt att träffa tjejer. Men tycker det blir svårare med tiden... tycker ni samma? 

Finns det någon här som oxå "letar" någon dejt?

• Anonym (TS)

Jag ÄLSKAR ditt svar, freedawit! Just vad jag behövde. Jag försöker vara stark men blandas av känslor och tankar hit och dit.

Det är verkligen inte läge att förstöra något nu, på grund av omständigheter i vårt liv nu och så vill jag vara minst 80-90 % säker på vad jag gör. Vet att det är dumt att dra ut på det men vill ändå känna efter mer om du förstår. De få vänner som vet lär bli besvikna men jag är för kluven just nu.

Borde ha titlat tråden med hur gör ni monogama bisexuella?! Alltså de som lever i ett monogant förhållande även om de själva inte är det? Ni som fortfarande känner lustar för andra...

Alltså jag känner mig verkligen inte sugen på män och undrar bara om det är något tillfälligt. Känner mig sjukt förvirrad just nu.

Jag menar jag har väl tänt på män förr? Eller har jag bara gillat uppmärksamheten och att det trots allt är skönt? Varför känns det så annorlunda när jag tänker/ser på kvinnor?

Känns som ingen är i samma sits. Alla verkar så säkra direkt... sen får man ju inte kalla sig gay/flata/lesbisk om man ens varit med en kille för vissa. Jag håller ju inte med. Männen (läs pojkarna) kanske bara var en fas. Sen är det ju inte så viktigt med själva stämpeln men vill ju ändå veta om detta bara är just nu eller om det kommer fortsätta. Vet att ingen kan svara på det. Åh vad jag vill spola fram tiden ibland. Men ändå inte.

Önskar bara att få höra om någon som varit här jag är och hur det gått?! Googlat sönder men känner mig fortfarande så ensam i det här.

• Skorpionguy_82

Svår sists det här.

Jag levde med en bi tjej och på så sätt va vi alltid steget före en konflikt.
    Klarar han inte av 3 kant så kanske bättre ha öppna kort att du träffar en tjej som du kan leva ut med och han får även reda på vem det är och på så sätt ha kvar sitt förtroende.
    Men det finns alltid risk dessvärre man utsätter sig för att när man träffar andra att en gnista kan uppstå

• looottaliiina

Hej!

Läste din tråd och känner så oerhört väl igen mig. Lever i en relation med en man som är hemlig, attraktiv och som jag verkligen gillar. Men alla frågor om kvinnor, min läggning och detta stora MÅSTE att ligga med kvinnor för att få svar på mina frågor, äter upp mig. Ser att det var ett tag sen du skrev men vill ändå fråga hur har allt gått? Kan du guida mig vidare? Kan vi peppa varandra?

Stort tack!

• looottaliiina

Hej!

Läste din tråd och känner så oerhört väl igen mig. Lever i en relation med en man som är HÄRLIG, attraktiv och som jag verkligen gillar. Men alla frågor om kvinnor, min läggning och detta stora MÅSTE att ligga med kvinnor för att få svar på mina frågor, äter upp mig. Ser att det var ett tag sen du skrev men vill ändå fråga hur har allt gått? Kan du guida mig vidare? Kan vi peppa varandra?

Stort tack!

• Bsod

Bikille. Lever i monogamt förhållande med tjej sedan många år. Men äts upp innifrån av min längtan efter en man. Så jag lever monogamt, men är kanske inte så monogam av mig egentligen.

Har frågat om hon är intresserad av trekant ett par gånger (dock utan tjat), eller låta mig prova lite ensam. Men hon är inte intresserad av det. I sådana fall lämnar hon mig. :(

• Anonym (Hantverkaren!)

Det han inte vet har han inte ont av!!!!!! Kör hårt!

• Anonym (Blomsterprakt)

@looottaliiina, berätta mer om dina tankar och ditt liv. Jag är lyckligt gift med en man men kan inte låta bli att attraheras av kvinnor. Jag har aldrig släppt fram känslorna helt och hållet men kan snart inte stå emot. Vad är det jag missar i livet? Vilka val borde jag göra?

• Anonym (Polyanna)

Jag var först bara med män, men blev allt oftare förälskad i kvinnor. Jag gifte mig med en man, levde med honom i 20 år. Längtade och drömde om att vara med en kvinna, insåg att jag kunde missa en viktig del av livet om jag inte såg vad det var.

Så kom hon för 7 år sedan. Nu är jag inte bi längre. Jag kommer aldrig mer att vara med en man, är jag ganska övertygad om....

• Anonym (Blomsterprakt)

@Polyanna- lyckliga du, låter verkligen som att du hittat rätt ????

Svar på tråden Hur gör ni bisexuella?