Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Oktoberbebisar 2015

FrökenPD skrev 2015-10-05 11:29:18 följande:

Här har vi fått tillökning i familjen. Blir till att fira kanelbullens dag lite extra i framtiden. Världens finaste tjej, såklart ;)

Hennes syskon är dökära.

Fort var det gjort också. Vattnet gick 09:20 så upp på fl vid 10 för kontroll. Öppen 2 cm men ej hemskickad då det gick fort sist. Skulle bli undersökt efter en timme men höll uti 45 min.. Då öppen 6 cm. Blev inrullad till förlossningsrum och då öppen 9 cm på den lilla stunden. DÅ fick jag lustgasen och hjärtljud som gick ner. Fick ligga på sidan och sen ställa mig på alla fyra och det var inte svinmysigt. Fick till slut vända på mig och ville krysta men fick inte för hade en kant kvar... Typ svinlänge kändes det som. När jag sen fick krysta så gick hjärtljuden nerså när jag hade huvudet mellan benen fick jag inte krysta. Dömysigt!! Fick till slut krysta igen och ut kom hon 12:54. Vi är dökära i henne???? 4 dagar före bf.

Grattis! Skönt att det gick så fort också, 3:34 känns lite lagom så där :P
  • Iowhannah
    Zchimla skrev 2015-10-05 12:38:28 följande:

Nu har jag varit hos BM. Önsketänkande att sprattel låg rätt. Ligger lika mycket i tväre som sist. Hm jaja. Ska på ultraljud nästa vecka så får se då. SF-mått 34 och inga andra konstigheter. Är i v. 36+1 idag.

Har du planerat snitt? Eller, har bm tagit upp det?
  • Iowhannah
    Zchimla skrev 2015-10-05 13:29:04 följande:

Jag ska till sjukhuset nästa vecka och då kommer de planera för snitt om bebisen fortfarande ligger på tvären. Just nu tycker jag det är jobbigt att inte veta.

Usch vad jobbigt :/ Har de gjort nåt vändningsförsök än?
  • Iowhannah
    Sommarsolen skrev 2015-10-05 21:14:28 följande:

Nån mer som känner att det kommer nog inte hända, det kommer inte starta! :) Har knappt 2 v kvar till bf och känt mkt sammandragningar senaste dagarna men inget som gör ont... Lite lätt "mensvärk" emellanåt, men börjar ändå tvivla på att det kommer dra igång på riktigt av sig självt..

Håller helt med dig. En vecka kvar, en hel del sammandragningar som inte gör ont och lätt "mensvärk" emellanåt. Det känns som att det inte blir nån bebis, jag är nog bara tjock :P
  • Iowhannah
    Elesif skrev 2015-10-06 09:04:06 följande:

Hej!

Jag har bara ELVA dagar kvar till BF och har bara haft en smärtsam förvärk i förrgår som höll i sig ca en kvart, innan och efter har jag bara sammandragningar.

Bm tjatar om att han borde komma snart för han är ju klar men har jag inga värkar så antar jag att det kommer att dröja tyvärr. Vill ju så gärna att han ska komma den här veckan =)

Åh, min bm säger också såna saker! Typ "nu kan den komma när som helst", men inte fan händer det nåt! Det känns som falska förhoppningar :(
  • Iowhannah
    Angelica1984 skrev 2015-10-06 09:39:12 följande:

Min lille pojke kom igår på BF-4.

Kände lindriga förvärkar till och från under hela förmiddagen för att sen komma igång ordentligt vid 15 och 19:04 var han ute :)

Hade på många sätt en toppenförlossning och väntar nu på att få komma hem från BB :)

Grattis! :D

Vad snabbt det går för en del här! Jag hoppas det går snabbt för mig med, och att bebis bestämmer sig för att komma innan bf!
  • Iowhannah
    Simone skrev 2015-10-06 10:13:18 följande:

Haha det där känner man igen! Så jobbigt att få 10 samtal om dagen där folk frågar "känner du något än, har det hänt något än" osv... Vet att dom bara bryr sig, men börjar bli lite jobbigt nu när man själv är så otålig

Måste vara sjukt jobbigt! Jag visade bilden för min sambo och han sa "om du tyckte om folk så skulle det nog vara så där för dig med", haha! Han, som jobbar, får ta det där istället.
  • Iowhannah
    Embla twopointoh skrev 2015-10-06 22:37:06 följande:

Jag har senaste veckan (är i v 35) också känt av en ökad hunger, men kanske framför allt ett ökat sötsug. Jag är också mer törstig än vanligt, men det har jag varit genom hela graviditeten.

Det där sötsuget och törsten känner jag igen! Jag missbrukar Nutellamackor, frukt och allt som går att dricka :/
  • Iowhannah
    Ccvd skrev 2015-10-07 04:42:54 följande:

Åkte in den 1/10 pga blödning . Blev kvar . Hade går gått över bf+10 . Fick ballong , de tog hål på hinnorna , värk stimulerande dropp. . Tog lustgas, ville verkligen sedan ha edidural, fick den 2 gånger , misslyckades 2 gånger. Barnet började bli lite xitålig i magen, likaså jag som då varit vaken 24 timmar . De berömde akut snitt ( inte för att det var just akut men med tanke på att bebis började bli otålig och jag hade så ont och ännu en spruta hade inte gjort så mkt så blev nedsövd , det hade man inte räknat med så blev rätt omtumlad både ja och sambo . Allt gick så snabbt - nedsövd - uppvaket - sedan för att gå och träffa mig sen som väntade med Pappa på att jag skulle vakna ( jag visste ej könet så det var spännande ( var full i morfin så var astrött ) .

Jag fick en pojke vars vikt var 8730 och 55 lång , inte trodde väl ja att han var så stor därinne . Grinade, det vackraste jag sett och med så mkt hår . Ja kär , de vet jag att jag blev .. rättare sagt är!!

Men ännu kunde man inte glädjas åt sin egna familj, bebis hade nämligen lågt blodsocker :( så massa tester och även ja fick vara kvar med tanke på snitt . Omtumlande o känsligt .. han fick sond genom näsan och dropp genom handen .. min älskling, vi som skulle åka hem o mysa fick stanna här på sjukhuset i flera dagar, känns som veckor !

Amningen ville inte riktigt starta för mig vilket kändes jobbigt , hittade inget om kändes okej, varken bebis eller ja tyckte det. Men igår (tisdsg) släppte det och ammat hela dagen i stort sett .

Så idag får vi hoppas på hemgång. . Om allt ser bra ut . Sonden åkte igår då bebis typ mer eller mindre råkade dra ut den. Hoppas iallafall nu att läkaren säger okej , var det värsta och det BÄSTA jag varit med om . Men i mina ögon var det tyvärr en skröckförlossning . Tur inte sånt händer alls och för ofta . Hoppas ni andra fortfarande gravida njuter och ni som fått, grattis ?

Vilken historia! Den låter onekligen jobbig. Men grattis till bebisen! Tänk att han kunde bli så stor! Kunde inte bm uppskattat det tidigare? Jag tycker att du borde blivit igångsatt för länge sen, mtp på barnets storlek.
  • Iowhannah
    Zchimla skrev 2015-10-07 07:14:04 följande:

Jag har med känt av en ökad hunger och framförallt sötsug. Dricker gärna mjölk och chokladmjölk är toppen. Mycket clementiner blir det med. Jag tror det mest beror på att man ska lagra upp inför det som komma ska.

Har ni några cravings?

Clementiner/satsumas, plommon, päron, Nutella, äppeljuice, choklad, is... Typ allt som är uppfräschande, alternativt chokladigt :P
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015