Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Oktoberbebisar 2015

Simone skrev 2015-10-09 04:53:12 följande:

Vaknade upp vid 03.29 av att jag va tvungen att kissa, då lossnade ännu mer av slemmisen. Kunde inte somna om igen efter det då jag började få ondare bak i ryggen samt magen. Ca 04.10 small det till i magen och sen blev jag kissnödig, hann bara ställa mig upp så gick allt vatten! Kan knappt fatta att vi snart ska få träffa våran tjej :D

Åh, jag blir så avundsjuk! Hoppas verkligen att allt går/har gått bra! :D
  • Iowhannah
    Simone skrev 2015-10-09 13:33:03 följande:

Nu är våran älskade prinsessa äntligen här :) alla mår jättebra och jag har nu finaste tjejen som ligger och sover i famnen.

Förlossningen gick så himla bra! 04.10 gick vattnet, hade inte så kraftiga värkar då utan dom kom runt 05.20. 06.00 kom vi in och va då öppen 6cm, hann inte få någon bedövningen, men gick bra iallafall! 09.20 var hon ute, 51 cm lång och 3660 gram :) vi alla mår jättebra

Stort grattis!

Väldans vad det ploppar ungar här nu, hoppas att det är min tur snart!
  • Iowhannah
    garin skrev 2015-10-09 18:31:51 följande:

Var in på förlossningen kl 15 och 17.16 kom lillebror till världen på bfdagen precis som storebror! Allt har gått bra och nu ska vi nog snart väga och mäta, lillen gosar vid bröstet nu. <3

Grattis! Vad härligt och mysigt det måste vara att äntligen få träffa den man burit på i så lång tid :)
  • Iowhannah

Grattis Mira14! Och heja Mijjan! Hoppas nåt är på gång :D

Själv är jag riktigt frustrerad! Gårdagen var full av gnäll. Allt var bajs. Kroppen gjorde ont, från revbenen och nedåt, jag hade sovit dåligt, kände mig febrig och hade inte lust till nåt. Efter en lite längre promenad (tog hela femkilometersrundan!) gjorde kroppen mindre ont dock. På kvällen hade jag förvärkar och sammandragningar till och från i ett par timmar och under natten har jag haft en påtaglig molvärk i ryggen, men inte mer än så.

Nu har jag planerat in en massa saker att göra, så jag hoppas att denna omvända psykologi funkar på bebisen! Det känns som att jag blir mer sur, gnällig och inåtvänd för varje dag som går nu.

Sambon har hela tiden sagt att bebis ska komma i dag, men just nu känns det inte som det. Vi får väl se, dagen har ju precis börjat. Annars hoppas jag att den brås på mig och föds på bf. Vill verkligen inte gå över! Jag har fått för mig att det blir senast bf+4.

• Iowhannah
    Damdis skrev 2015-10-10 09:15:15 följande:

Förresten, är det någon som vet om färdknäppen är extra effektiv när slemproppen släppt och en hinnsvepning är gjord? Eller ska man rentav låta bli? Vet ju att den sitter där för skydd mot infektioner men majoriteten av färdknäppare på övertid (och även många andra) har nog ändå inte slemproppen kvar tänker jag?

LIGG PÅ! :D
  • Iowhannah
    Mijjan skrev 2015-10-11 00:53:25 följande:

Det här blev en segdragen och smärtsam historia.. Åkte in till lunch och är nu tolv timmar senare bara öppen fem men efter att kämpat på med bad, en laddning kvaddlar och bara andning i 17 timmar kunde jag äntligen få epiduralen för någon timme sen. Hade hoppats på en kortare och "naturlig" förlossning men efter ett dygns värkar var det rena himmelriket så gör inte så mycket just nu att jag får vila lite heller men 11/10 borde det bli en bebis även för oss tycker jag! Ska strax upp och röra på mig och hoppas tyngdlagen gör sitt

Heja heja! Hur har det gått? :D
  • Iowhannah
    Mijjan skrev 2015-10-11 14:58:28 följande:

Efter en lång natt kom han motvilligt ut 9.19 idag. En stor kille på 54cm och 4145 gram!

Grattis! Hoppas att allt gick bra också :)

Och grattis mammalovis! Skönt att det inte gick så superfort som du befarade :)
  • Iowhannah

Jag vill inte hoppas på för mycket, men det känns som att det kan vara något på gång här. I dag har sammandragningarna kommit mer regelbundet och nu under kvällen har de även fört med sig en "mensvärk" som kommer och går. Jag hoppas verkligen att det eskalerar under kvällen/natten, det vore lite ball att föda på bf :)

• Iowhannah

BF i dag. Jag var så säker på att det skulle sätta igång i natt, men ikke. I går hade jag regelbundna, men smärtfria, sammandragningar hela dagen. Mot kvällen började de även dra med sig den berömda "mensvärken" och innan vi lade oss var magen så spänd och kroppen gjorde så ont så det kändes som givet att det var dags. Men det blev bara en till natt med dålig sömn och drömmar om bebis. Förkylningen känns något bättre dock, jag får försöka sova och vila mycket under dagen. Hoppas gårdagen ändå var en förberedelse och att det inte tar lång tid nu. Jag känner fortfarande molvärk i ryggen emellanåt, men nu ska jag strax stötta en kollega under en rättegång så då har jag inte tid att föda barn ändå :P

Usch, jag har en vän som gick 17 dagar över tiden! Det vill jag helst slippa!

• Iowhannah
    svejo skrev 2015-10-12 04:31:20 följande:

Grattis alla! Här bara rasslar det till! BF +1 idag och har inga känningar överhuvudtaget:( känns som man kommer få vänta 2 veckor till. Har dessutom fått en ordentlig förkylning. Så nu har jag gnällt lite. .. vill också gosa med bebis!

Jag är också rejält förkyld (misstänker att det beror en hel del på sömnbrist)! Känns så himla otajmat att dra på sig nåt sånt när det är dags för förlossning :/ Min sambos teori är att kroppen jobbar på högvarv med att förbereda sig och med att göra klart bebisen och har således inte resurser till att stå emot en simpel förkylning :P
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015