mammalovis skrev 2015-09-18 19:02:44 följande:
Tja, känslig var väl bara förnamnet när jag blev sjukskriven för sammandragningar för 1,5 vecka sedan. Jag ville ju jobba och kunna vara i ett socialt sammanhang några veckor till. Nu är jag knappt till nytta för någon. Inför mötet med bm var jag också tårögd då det är jobbigt när sambon inte förstår skillnaden mellan att prioritera att gå ut en sväng jämfört med att dammsuga, även om det ger likvärdig mängd sammandragningar.
Så sedan sjukskrivningen har väl livsglädjen dalat, då det är tråkigt att gå hemma och det finns inte så mycket att se fram emot. Det blir ju mest att man vänder lite på dygnet och mest spelar på telefonen, sitter vid datorn eller vilar och det är ju inte så meningsfullt. Det har varit riktigt skönt att få hämta på förskolan och träffa lite folk igen när sambon är på hemvärnsövning. Å andra sidan har dagarna gått fortare än jag räknat med, så jag har inte haft så tråkigt som jag räknade med, men heller ingen energi över för att göra saker som virka och sy, som skulle kunna vara roligt. Det blir ju lätt att man tänker att det kan jag göra imorgon ... Så totalt sett är det bättre än förväntat även om jag blir väldigt trött och slö av att gå hemma.
Imorgon ska jag ta med båda barnen på barnklädesmarknad, det lär bli en tuff match att hålla koll på dem bland massa folk, men jag hoppas de kan hålla sig i närheten och inte springa iväg. Det är vid sådana tillfällen man överväger tanken på koppel på barnen ändå.
Förlossningen innebär mer skräckblandad förtjusning. Just nu hoppas jag det dröjer för att slippa neo, både för min och barnens skull, så jag har väl svårt att se fram emot bebis än. Just den här gången är ju frågan om det mest blir mysigt eller tufft med bebis plus två barn till som pockar på uppmärksamhet. Man hinner ju glömma mellan varven hur intensivt det första halvåret kan vara med alla amningar och sömnbrist, så jag hoppas på en bebis som bara hänger med.
Åh jag måste bara skriva under på det sista du säger där; hoppas också på en bebis som bara "hänger med". Hört och sett att det faktiskt förekommer sådana. Särskilt som vi haft, och fortfarande rätt ofta har det tufft med vår snart 18-månaders son. Om inte annat så får man väl trösta sig med att man är van vid att ALLT ska krångla och stökas med, man tar ingenting för givet precis. Var lite mer naiv inför första sonen minst sagt...