Finalisten skrev 2016-03-04 12:51:55 följande:
Är så fruktansvärt trött redan nu och jag är bara i v6.. Sov typ genom hela förra graviditeten, vetinte hur jag ska orka nu med en liten! :o dottern sover 2-3 ggr på dagen 30-45min åt gången sen 20-09 med 2 matpauser så ligga är inget problem, det kom igång 2v efter förlossningen :'D
Men det är ju som allra värst i början och sen mot slutet av graviditeten, med tröttheten alltså. Just med andra mfl brnet så KAN man ju inte sova sig igenom graviditeterna men det går bra ändå. Men zombie får en helt ny innebörd ;)
Skönt att er dotter sover så bra, har ingen av våra pojkar gjort så mannen o jag har varsina sovrum och hinner knappt prata med varandra eftersom han jobbar 11-12h per dygn och jag måste ta alla tillfällen som finns att sova. Fortfarande, men det är nu som först som vår yngste på snart 5 mån börjat sova någorlunda. Har gått över helt till flaska med. Efter äldste sonen tog det 6 mån innan jag sov ALLS i stort sett, hade det så jobbigt med allt där i början och sen när små tillfällen väl började leta sig in kunde jag inte somna hur trött jag än var. Vi gick in i den nya graviditeten med förhoppningen att det sägs att barnen brukar bli olika sömnmässigt men så blev det icke. Sen är det ju på både gott och ont att man inte visste hur det var att jaga en livlig småtting som går/springer/klättrar samtidigt som man ska amma/trösta/söva en nyfödd. Men det går det med. Sen har jag dagis till stor hjälp, fast vi får ju en hel del sjukdomar på kupoen men hade aldrig klarat sysselsätta numera 2-åringen heeeela dagarna. Och jag hann även jobba in5 månader innan senaste förlossningen, värdefullt. Nu med två barn är det svårt att komma iväg nånstans mellan sovningar, matningar och när man själv är ett vrak. Så isoleringskänslan är på topp. Jag blir så rastlös med och har barn som inte sysselsätter dig bra själva så får heller inget vettigt gjort i hemmet på dagarna ens de dagar jag orkat.
Ett fasligt gnäll på minsta medan jag skrivit detta, hoppas han kan tänka sig sova en stund nu..... Hade velat skriva en bok men hinner/orkar inte. Haha